ciobanucristina a scris:
Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati pentru ca nu stiu ce sa fac.
Fratele meu a lucrat mai multi ani la o firma iar acum 2 ani a plecat la alta. A fost angajat, la noua firma, cu un fel de contract (nu stiu sa va dau mai multe detalii) urmind sa duca apoi si cartea de munca. A fost sa o scoata dar i se tot spune ca nu este completata si nu o poate lua. Cand a mers la firma si a cerut sa i se completeze cartea de munca, a fost amanat de pe o zi pe alta, i se tot spune maine, maine dar nu au facut nimic de 2 ani.
Imi spuneti va rog ce ar trebui sa facem pentru a recupera cartea de munca si ce se va intampla cu cei 2 ani care nu au fost trecuti?
Va multumesc frumos!
Odata cu incetarea raporturilor de munca, indiferent din a cui initiativa (demisie sau concediere), tot angajatorul este cel care are obligatia eliberarii cartii de munca de la Inspectoratul Teritorial de Munca. In caz contrar, salariatul il poate actiona in instanta.
Pentru a recupera carnetul de munca puteti face o sesizare catre ITM din judetul in care isi desfasura activitatea angajatorul pentru care a lucrat sau Inspectiei Muncii.