Am parcurs toti pasii legali pentru achizitionarea carnetelor de munca pentru noi angajati care nu aveau acest document.Platesc comision la ITM pentru carti de munca.Am incercat sa depun cartile de munca cu documentele copiile documentelor (CI/BI titulari, declaratii ca nu au avut Carnete de munca....etc) la ghiseu la ITM.Am primit raspuns ca trebuie sa predau carnetele de munca COMPLETATE.
Este corect?
Atunci nu inteleg din ce motuiv mai platesc comision?
Multumesc
Datele angajatilor le completeaza angajatorul.
Platiti comision pentru “notarile” care se fac in cm.: modificare salarii, reducere timp de munca, incetare c.i.m., incepere activitate etc
1. Daca societatea plateste comision 0,25% atunci are obligatia de a completa carnetele de munca ale angajatilor.
2. Daca plateste comision de 0,75% atunci le va depune la ITM carnetele de munca in vederea completarii lor de catre inspectorul la care este arondata societatea.
Obligatia completarii/operarii carnetelor de munca este conditionata de comisionul achitat de angajator catre ITM si revine la valoare
1-0,25% = angajator ,
2-0,75% = ITM
Daca societatea plateste comisionul de 0.25% inseamna ca are aporbare sa tina carnetele de munca la sediu. Deci, are si inspector de resurse umane.
In acest caz, nu este necesara prezentarea la ITM cu carnetele de munca.
Veti face la sediul firmei inscrierile. La ITM veti merge doar cu acte aditionale, contracte de muna, decizii de incetare.
Si veti prezenta carnetele de munca la ITM doar la sfarsitul activitatii salariatului, ptr a obtine viza pe ele.
Daca platiti comisionul de 0.75% inscrisurile se vor face de catre ITM.
Dvs, eventual, veti trece doar pe prima pagina datele referitoare la salariat si cele ale angajatorului. Iar cartile de munca vor ramane la ITM.