Buna ziua! As dori sa stiu care este acea ordonanta/ lege prin care o persoana fizica - care nu mai poate sa-si plateasca abonamentul de telefonie mobila- poate sa-si inchida abonamentul. Mentionez ca sunt in imposibilitate de plata deoarece am devenit somera! Multumesc!
puteti face o cerere de reziliere a contractului; cititi cu atentie contractul pentru a vedea daca trebuie sa achitati diferite taxe pentru rezilierea anticipata. Eventual contactati telefonic firma de telefonie pentru a va lamuri in ce conditii puteti rezilia contractul.
Din punctul meu de vedere nu pot sa va indic un asemenea text de lege deorece nu exista ,aveti obligatia sa platiti abonamentul pe care l-ati incheiat pana la termenul stipulat.In caz contrar va vor actiona in judecata si veti fi obligata sa platiti mai mult ,taxa de timbru plus cheltuieli de judecata.In contractele de acest gen nu sunt prevazute asemenea clauze care sa va exonereze de plata , in situatia in care veti deveni somer.Pe de alta parte din cate stiu nici nu va cere la momentul incheierii contractului nici adeverinta de salariat pentru a benficia de serviciile de telefonie mobila.
Nu trebuie sa apelati la nici o ordonanta sau lege. Pur si simplu trebuie sa telefonati la firma de telefonie mobila si sa cereti acest lucru. In cazul in care vi se vor cere plata in avans pentru faptul ca doriti rezilierea mai devreme decat este stipulat in contract atunci puteti sa faceti referire la Legea 161/2010 care elimină posibilitatea introducerii clauzelor abuzive în contractele de telefonie, cablu şi internet
Va doresc succes
cons. jur. I.V.
In opinia mea trebuie facuta distinctia intre urmatoarele trei situatii:
1. ati incheiat abonamentul fara sa beneficiati de vreo promotie (ex :telefon mobil la 1 leu, internet gratis 3 luni, neplata primelor x luni a abonamentului, etc).
2. perioada contractuala initiala s-a incheiat (ex:ati incheiat pe 2 ani, apoi s-a prelungit de drept contractul).
3. ati incheiat contractul pe o perioada de x luni beneficiind de o promotie, iar perioada contractuala nu s-a terminat.
Daca sunteti intr-una din primele doua situatii, puteti rezilia contractul. Mergeti la sediul societatii, solicitati rezilierea contractului. Daca refuza, va trebui sa le trimiteti o scrisoare recomandata cu confirmare de primire de la posta eventual in care solicitati acelasi lucru (dati nume, nr de contract, etc) Solicitati raspuns in scris. Daca nu primiti, va duceti la ANPC.
Daca ati beneficiat insa de o promotie si sunteti inca in perioada contractuala, trebuie sa platiti restul abonamentului pana la sfarsitul perioadei contractuale.
Sunt si eu intr-o situaţie similara.Am facut cerere la Orange-Bucuresti şi cu toate ca am invocat Legea 161/2010 nu au fost de acord cu rezilierea contractului care în cazul meu expira la 01.06 2011.Am fost la Protecţia consumatorului si mi-au spus ca nu este o clauză abuzivă dacă nu-mi cer alte taxe decât plata taxei reprezentând abonamentul , asa cum am semnat contractul.