avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi

Curs practic: Cum aplicăm TVA la tranzacții cu servicii și bunuri în UE/non-UE? | Lector: Delia Cataramă - Tax Partner, Viboal FindEx. Vezi agenda și participă → 

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere unilaterala contract servicii telefonie ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere unilaterala contract servicii telefonie Orange

Am 4 contracte de abonament de telefonie la societatea de telefonie Orange Romania S.A. In data de 15.02.2016 am depus la societatea Orange cererea de reziliere a contractelor respective inregistrata la ei cu nr. de referinta 30579219, prin care am solicitat inchiderea abonamentelor si trecerea numerelor pe cartele pre-pay incepand cu data de 10.04.2016. Avand in vedere ca inca mai sunt in perioada contractuala de 2 ani, am solicitat si un calcul al valorii aferente ramase din contract al terminalelor cumparate sub forma de reducere/promotie. In data de 16.02.2016 am primit de la ei urmatorul raspuns: pentru un contract a fost luata in considerare cererea de reziliere, pentru ca sunt mai putin de 3 luni pana la expirarea contractului,(expira pe 10.05.2016, si inchiderea tot atunci o sa se faca), iar pentru celelalte 3 abonamente trebuie efectuata plata in avans egala cu valoarea abonamentului lunar inmultita cu restul lunilor ramase pana la expirarea perioadei contractuale.
Consider ca acea plata in avans este ilegala si abuziva, incalca prevederile legii 193/2010, deoarece, consider eu, ca rezilierea unui contract presupune încetarea raporturilor contractuale între parti si, implicit, încetarea prestatiilor între acestia. Prin impunerea la plata a consumatorului, a contravalorii abonamentelor ramase pâna la finele perioadei contractuale, în conditiile rezilierii contractului de acesta, presupune în fapt continuarea executiei contractului, nicidecum o reziliere a acestuia si aceasta în conditii foarte dure si paguboase pentru consumator, astfel: consumatorul este tinut sa achite dintr-o data toate prestatiile viitoare pâna la finele perioadei contractuale; si, desi plateste prestatiile viitoare nu beneficiaza de contraprestatia operatorului economic. In aceste conditii, rezulta în mod evident intentia vadita a operatorului economic de a-l tine captiv pe consumator în cadrul unor contracte pe care nu si le mai doreste. Desi in contract nu este stipulata ca despagubire in cazul rezilierii unilaterale de catre client, o suma fixa, consider ca si acesta prevedere prin care se cere plata in avans poate fi o clauza abuziva. Deasemenea nu este stipulat in contract ce despagubire acorda firma in cazul in care rezilieaza ea contractul, cea ce creaza un dezavantaj pentru client.
hdanny a scris:

Avand in vedere ca inca mai sunt in perioada contractuala de 2 ani, am solicitat si un calcul al valorii aferente ramase din contract al terminalelor cumparate sub forma de reducere/promotie. In data de 16.02.2016 am primit de la ei urmatorul raspuns: pentru un contract a fost luata in considerare cererea de reziliere, pentru ca sunt mai putin de 3 luni pana la expirarea contractului,(expira pe 10.05.2016, si inchiderea tot atunci o sa se faca), iar pentru celelalte 3 abonamente trebuie efectuata plata in avans egala cu valoarea abonamentului lunar inmultita cu restul lunilor ramase pana la expirarea perioadei contractuale.

Si eu consider ca acea plata in avans a abonamentelor este ilegala si abuziva si ca au dreptul sa va ceara doar ce v-ati oferit sa platiti: plata proportionala cu durata ramasa din contract a terminalelor.
Pentru ca aveti raspunsul lor faceti o reclamatie la ANPC, sper sa aveti succes. Gasiti formularul online aici:
[ link extern ] /
Azi am primit raspunsul favorabil de la ANPC. De luna viitoare nu mai am abonamente la Orange. Va dau link-urile cu raspunsul de la ANPC:
[ link extern ]

Raspunsul de la Orange catre ANPC: [ link extern ]

Va multumesc.
Ultima modificare: Marți, 15 Martie 2016
hdanny, utilizator
Asa e normal, cum sa platesti servicii de care nu beneficiezi?!
Multumim si noi pentru feedback!
~ Conținut șters la cerere ~
Nu este nici inselaciune si nici furt. Si sa va explic de ce: in orice contract sunt drepturi si obligatii pentru ambele parti. Dar cand o parte pune clauze abuzive in contract, cealalta parte are dreptul sa denunte acel contract. Asa e Legea 193/2010. Din pacate foarte putini consumatori isi cunosc drepturile. In legatura cu telefoanele luate pe contract: societatea isi asuma un risc, asa cum si clientul isi asuma riscul de a avea semnal sau nu. In orice afacere exista riscuri. Oricum riscul nu e mare,,pt ca ce ofera ei la promotie ca terminale gratuite sunt chinezarii care le gasesc la 10 - 15 $ pe ebay. Nu ofera ei telefoane scumpe gratuit. Iar daca il iei subventionat sa fi sigur ca pana la terminarea contractului il platesti de 3 ori pretul de la liber. Chiar daca faci contract pe 2 ani si renunti dupa 1 an...nu raman ei in pierdere.
Ultima modificare: Joi, 17 Martie 2016
hdanny, utilizator

Alte discuții în legătură

Inselat de vodafone romania cosmindaniel12 cosmindaniel12 Buna ziua, In data de 11.09.2014, am fost contactat de angajatii Vodafone Romania. Mi-au propus semnarea unui contract pe 2 ani, pentru un abonament de ... (vezi toată discuția)
Renuntare abonament orange ionutadriandragut ionutadriandragut buna ziua, vreau sa renunt si eu la abonamentul orange me 5 sunt in ultimile 5 luni de periada contractuala. M-am suparat cu ei sunt client de 5 ani si nu ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract internet wireless mishu83 mishu83 Mi-am facut contract pentru internet cu Zapp(Cosmote) acum 2 luni pe perioada de 24 luni. As dorii sa stiu daca cu noua lege (de reziliere a contractelor ... (vezi toată discuția)