Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am 4 contracte de abonament de telefonie la societatea de telefonie Orange Romania S.A. In data de 15.02.2016 am depus la societatea Orange cererea de reziliere a contractelor respective inregistrata la ei cu nr. de referinta 30579219, prin care am solicitat inchiderea abonamentelor si trecerea numerelor pe cartele pre-pay incepand cu data de 10.04.2016. Avand in vedere ca inca mai sunt in perioada contractuala de 2 ani, am solicitat si un calcul al valorii aferente ramase din contract al terminalelor cumparate sub forma de reducere/promotie. In data de 16.02.2016 am primit de la ei urmatorul raspuns: pentru un contract a fost luata in considerare cererea de reziliere, pentru ca sunt mai putin de 3 luni pana la expirarea contractului,(expira pe 10.05.2016, si inchiderea tot atunci o sa se faca), iar pentru celelalte 3 abonamente trebuie efectuata plata in avans egala cu valoarea abonamentului lunar inmultita cu restul lunilor ramase pana la expirarea perioadei contractuale.
Consider ca acea plata in avans este ilegala si abuziva, incalca prevederile legii 193/2010, deoarece, consider eu, ca rezilierea unui contract presupune încetarea raporturilor contractuale între parti si, implicit, încetarea prestatiilor între acestia. Prin impunerea la plata a consumatorului, a contravalorii abonamentelor ramase pâna la finele perioadei contractuale, în conditiile rezilierii contractului de acesta, presupune în fapt continuarea executiei contractului, nicidecum o reziliere a acestuia si aceasta în conditii foarte dure si paguboase pentru consumator, astfel: consumatorul este tinut sa achite dintr-o data toate prestatiile viitoare pâna la finele perioadei contractuale; si, desi plateste prestatiile viitoare nu beneficiaza de contraprestatia operatorului economic. In aceste conditii, rezulta în mod evident intentia vadita a operatorului economic de a-l tine captiv pe consumator în cadrul unor contracte pe care nu si le mai doreste. Desi in contract nu este stipulata ca despagubire in cazul rezilierii unilaterale de catre client, o suma fixa, consider ca si acesta prevedere prin care se cere plata in avans poate fi o clauza abuziva. Deasemenea nu este stipulat in contract ce despagubire acorda firma in cazul in care rezilieaza ea contractul, cea ce creaza un dezavantaj pentru client.
Era firesc sa primiti acel raspuns, ati avut facilitati la incheierea abonamentului.
S-a spus de nenumarate ori pe forum ca justa despagubire in astfel de cazuri este perfect legala si n-are nicio legatura cu taxa de reziliere. Cu alte cuvinte, aveti dreptul sa reziliati unilateral contractul in orice moment dar daca operatorul v-a dat telefon la pret subventionat trebuie sa-i platiti diferenta pana la pretul intreg.