avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1000 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... programe contabilitate PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

programe contabilitate PFA

Observ existenta multor programe de contabilitate pentru PFA, dar nu inteleg suportul legislativ pentru functionarea acestora. Poate din punct de vedere legal o aplicatie software sa inlocuiasca un registru snuruit si stampilat de Administratia Financiara?
Cel mai recent răspuns: Ruben , utilizator 08:23, 9 Martie 2011
Nu inlocuieste Registrul ,ci este mult mai facil pentru a evidentia cheltuielile si veniturile. Sunt doua lucruri distincte. Registrele sunt obligatorii. Evidenta contabila poate fi tinuta si fara ajutorul unui program de contabilitate. Cred ca asa am inceput toti,noi cei mai vechi in aceasta bransa.
In lege spune ca, persoana fizica poate tine evidenta contabila si cu ajutorul tehnicii de calcul respectand prevererile legale.
lucian__ a scris:

In lege spune ca, persoana fizica poate tine evidenta contabila si cu ajutorul tehnicii de calcul respectand prevererile legale.


Poti fi mai explicit te rog? Care lege, ce articol/alineat/litera?
Multumesc.
Gabrielle Monique a scris:

Nu inlocuieste Registrul ,ci este mult mai facil pentru a evidentia cheltuielile si veniturile. Sunt doua lucruri distincte. Registrele sunt obligatorii. Evidenta contabila poate fi tinuta si fara ajutorul unui program de contabilitate. Cred ca asa am inceput toti,noi cei mai vechi in aceasta bransa.


Nu prea vad avantajul introducerii gramezii de date cerute de o aplicatie software doar pentru cateva totaluri afisate fara a folosi un calculator simplu, din moment ce aceleasi date - ba chiar mai putine date decat in aplicatia software - trebuie oricum scrise de mana in Registrul-Jurnal de Incasari si Plati, in Registrul-Inventar si in Fisa Mijlocului Fix.

Oricum daca ati stii ce haos este in domeniul asta... o gramada de PFA-uri pe care ii stiu eu (printre care multi medici cu CMI) isi tin contabilitatea doar pe calculator. Nu ca m-as baza eu foarte mult pe ce spun cei de la Finante (ma refer la cei care nu sunt organ de control ci doar inregistreaza declaratii si elibereaza adeverinte/decizii), dar inchipuiti-va ca unora dintre medici le-au spus acestia ca nu se mai snuruiesc registrele si ca nu mai trebuie sa tina Registru-Jurnal de Incasari si Plati pe hartie daca il au in calculator.
Norme privind organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidă simpla petru contribuabilii persoane fizice
Ordin nr. 1040 din 08/07/2004
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 642 din 16/07/2004

9. În condiţiile utilizării sistemelor informatice financiar-contabile este necesar să fie respectate Criteriile minimale privind programele informatice utilizate în domeniul financiar-contabil, prevăzute de normele legale.

10. Contribuabilii pot edita formularele cu regim special cu ajutorul tehnicii de calcul, în condiţiile prevăzute la art. 2 din Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.177/1998 privind aplicarea prevederilor art. 1 alin. (4) şi (10) paragraful 2 din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997.

Ordin nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 870 din 23/12/2008


Persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente şi conduc contabilitatea în partidă simplă, în conformitate cu prevederile legale, întocmesc Registrul jurnal de încasări şi plăţi (cod 14-1-1/b), precum şi alte documente de evidenţă prevăzute de legislaţia în domeniu.

1. Serveşte ca:

- document de înregistrare a încasărilor şi plăţilor;

- document de stabilire a situaţiei financiare a contribuabilului care conduce evidenţa contabilă în partidă simplă;

- probă în litigii.

2. Se întocmeşte într-un singur exemplar de către contribuabili, făcându-se înregistrarea operaţiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operaţiune, fără a se lăsa rânduri libere, după ce a fost numerotat, şnuruit, parafat şi înregistrat la organul fiscal teritorial.

Pentru fiecare asociaţie fără personalitate juridică se va întocmi câte un registru-jurnal de încasări şi plăţi.

În Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se înregistrează nu numai operaţiunile în Numerar, ci şi cele efectuate prin contul curent de la bancă.

Contribuabilii plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor înregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată.

Operaţiunile înregistrate în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se totalizează anual.

Numerotarea filelor se va face în ordine crescătoare, iar după completarea integrală se deschide un nou registru înregistrat şi parafat, care va fi numerotat în ordine crescătoare.

Acest registru se parafează de către organul fiscal teritorial la începerea şi la încetarea activităţii.

În condiţiile conducerii evidenţei contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operaţiune economico-financiară se va înregistra în ordine cronologică, în funcţie de data de întocmire sau de intrare a documentelor. În această situaţie Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.

Registrul-jurnal de încasări şi plăţi parafat şi înregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi obţinut cu ajutorul tehnicii de calcul.

Practicienii în insolvenţă, persoane fizice sau juridice, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, completează registrul – jurnal de încasări şi plăţi după ce a fost numerotat, şnuruit, parafat şi înregistrat în evidenţa unităţii.

3. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă.

4. Se arhivează împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.
Ultima modificare: Vineri, 4 Martie 2011
Popa Adrian, Contabil

Alte discuții în legătură

Jurnal de incasari si plati gyuly_11 gyuly_11 buna ziua, am si eu o intrebare va rog, cum se completeaza in registru jurnal de i. si plati, dupa fiecare luna se trage linie si se calc. totalul? ori se ... (vezi toată discuția)
Registru jurnal incasari plari si registru jurnal felisana felisana Buna ziua! Referitor la inregistrarea RJIP si registru inventar la organul fiscal teritorial, imi puteti spune si mie exact cam ce compartiment se ocupa cu ... (vezi toată discuția)
Registru jurnal de incasari si plati mihaelatanasactb mihaelatanasactb Registrul de incasari si plati este obligatoriu de completat de mana sau poate fi generat cu un program de ctb in partida simpla,iar pe cel cumparat de la ... (vezi toată discuția)