Ajutati-va asociatia de proprietari, financiar, virati 2% din impozitul anual !
Daca nu aveti cont X-(sau nu vreti=D>, va dau contul AP 261 Resita:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Multumesc infinit !
Dau o ciocolata mare!
Ajutati-va asociatia de proprietari, virati 2% din impozitul anual
Asociatiile de Proprietari pot beneficia de 2%?
Aveti in vedere ca asociatiile nu sunt asimilate ONG si mai ales nu sunt infiintate in baza legii privind ONG.
Teoretic ,ajutorul ar trebui sa fie benefic
Practic ,insa,si in cadrul asociatiilor de proprietari,se fac atatea inginerii contabile....
sunt atatea interese ascunse cu scopul evident de a putea beneficia de o aschie din contul sau fondul...incat ,la nivelul asociatiei de proprietari chiar nu se justifica a se mai complica intreaga contabilitate si cu sume provenite din alte surse ,a caror utilizare garantat va starni reactii si discutii interminabile
Asociatia de proprietari poate sa incaseze banii din directionarea a 2% din impozitul pe venit retinut si platit de personele fizice.
Trebuie completat formularul si depus la finante pana la 15 mai 2011.
Asociatia noastra a incasat 2 ani la rand cei 2%.
Acum, la adunarea generala o sa inmanam fiecarui participant formulare sa completeze pentru impozitul retinut pe anul 2010.
Banii se vireaza anual de catre finante in contul asociatiei in luna noiembrie pentru declaratiile depuse pana la 15 mai.
Ma intereseaza problema!
Ce vreau sa va intreb este ca formularele o data completate si semnate de proprietari ....se strang de catre administrator si el le depune la ANAF?
Sau, altfel, cum procedati?
Vrem si noi sa aplicam asta la asociatia noastra si nu vrem sa deranjam prea mult proprietarii, ei doar sa fie de acord si sa semneze formularul....asta am vrea.....
Exact.
Eu am printat 100 de declaratii si le-am inmanat fiecarui participant la adunarea generala din martie 2009 si respectiv martie 2010. Am dat vreo 30 in acest mod. Unii le-au completat pe loc, altii le-au adus la asociatie in zilele urmatoare, altii nu le-au mai adus nicicum.
Celelalte 70 de formulare le-am lasat la asociatie pe masa. Casierul sau/si administratorul au explicat si indrumat si pe cei care nu au participat la adunare, pe masura ce ajungeau pe la asociatie.
Cu doua zile inainte de 15 mai le-am dus la finante toate cele completate si semnate de oameni. Am facut o adresa in doua exeplare, o adresa de depunere a unui numar de XX declaratii ale persoanelor: Ionescu, Vasilescu, Georgescu...
La finante le-au inregistrat toate cu acelasi numar, mi-au scris numarul pe un exemplar al adresei mele de inaintare si gata.
In luna noiembrie, spre sfarsit, am constatat din extrasul de cont al asociatiei la banca, intrarea unei sume de bani de la trezorerie... O suma gramada, nedesfasurata, adica fara a explica daca ni s-au virat 2% de la toti, de la cine anume...
Putini, dar, i-am luat, nu i-am dat. In luna urmatoare i-am transferat in fondul de reparatii, repartizand fiecarui proprietar o suma proportionala cu suprafata utila a apartamentului.