Desi este in afara subiectului, imi permit un comentariu legat de alte drepturi la pensionarea pt limita de varsta: institutia angajatoare este obligata la achitarea indemnizatiei egale cu doua salarii de baza avute in luna pensionarii, prevazute de art. 50 (din Contractul Colectiv de Munca la nivel national pe anii 2007-2010 si din Contractul Colectiv de Munca la nivel national pe anii 2011-2014, nepublicat inca in Monitor) la data achitarii ultimului salariu.
Trebuie sa faceti cerere si daca refuza ii puteti actiona in instanta pt recuperarea drepturilor dvs.
Mai mult, ar fi fost necesar un termen de previz deoarece urma ca institutia sa va elibereze din functia publica si conform art. 99, alin.(2) din Legea 188/1999: "În cazul eliberării din funcţia publică, autoritatea sau instituţia publică este obligată să acorde funcţionarilor publici un preaviz de 30 de zile calendaristice".
Daca institutia nu a sesizat situatia dumneavoastra, veti lucra in continuare, pana la emiterea actului administrativ prin care va inceteaza raporturile de serviciu.
Cand veti intra in posesia Deciziei de Pensionare, aveti obligatia de a anunta institutia si de a le comunica acea decizie.
Puteti sa mai lucrati in cadrul institutiei si dupa pensionare, in conditiile Legii nr. 329/2009 (vezi capitolul masuri privind regimul cumulului pensiilor cu veniturile salariale), dar numai printr-o noua angajare.
Trebuie de retinut faptul ca in institutiile publice nu se fac angajari. O noua angajare s-ar putea face....contractual, eventual. Anumite functii nu pot fi indeplinite de catre personalul contractual.