avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 923 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Avocaţi şi Admitere ... \"Picat\" la examen Barou
Discuție deschisă în Avocaţi şi Admitere în avocatură

"Picat" la examen Barou

Buna seara,
Incep a scrie cu putine sperente ca cineva ar putea avea rabdare si timp sa ma ajute, desi asta ar insemna mult pentru mine, dar stiu ca stiu ca toata lumea e ocupata, ca asa e viata asta.
Totusi, ma simt dator moral sa incerc, nu pot sa stau pasiv si sa nu fac nimic pentru a ajuta o persoana care cred eu ca are dreptate. E vorba de o buna prietena de-a mea, care are peste 10 ani vechime consilier juridic si care recent a dat examen de primire in profesia de avocat dar a picat, a primit decizie de respingere. A facut contestatie, pe care o expun mai jos dar inca nu a trimis-o. Acum, marea mea rugaminte ar fi, daca cineva ar avea timp si rabdare sa se uite peste contestatia respectiva si daca poate sa modifice sau sa adauge ceva sau sa vina cu vre-o idee care sa ajute etc.
Multumesc oricum anticipat tuturor oricum, atat celor care au posibilitatea sa spuna ceva cat si celor care nu au timpul necesar. Va doresc toate cele bune, zile cat mai frumoase si pace in suflet :luck: :luck: :luck:




Către,

Consiliul UNBR




Subsemnata ______ prin prezenta, cu respect formulez următoarea

CONTESTAŢIE

Împotriva Deciziei nr…/2011 emisă de Consiliul Baroului Harghita…, în temeiul căreia am fost declarată respinsă în urma verificării cunoştinţelor privind organizarea şi exercitarea profesiei de avocat.
Menţionez în primul rând faptul că, mi-am depus cererea prin care am solicitat primirea în profesie cu scutire de examen în temeiul art.16 alin. 2, lit. b din Legea nr.51/1995, încă din luna mai 2010, cererea mea fiind înregistrată la Baroul … sub nr…./mai 2010.
Cu toate acestea Consiliul Baroului … nu a soluţionat cererea mea într-un termen rezonabil, ci cu mult ulterior depunerii acesteia, mai precis în februarie a.c., deşi avocatul raportor a depus un raport scris favorabil şi motivat privind propunerea de avizare favorabilă a cererii, încă din iunie 2010, de unde rezultă împrejurarea potrivit căreia sunt îndeplinite cumulativ condiţiile prevăzute de dispoziţiile art.16 alin.2 lit.b din Legea nr.51din 1995.
Mai mult decât atât, Consiliul Baroului a găsit tot felul de motive “puerile” pentru a tergiversa soluţionarea cererii mele, cum ar fi prezentarea unei adeverinţe de la CNSAS din care să rezulte dacă am colaborat sau nu cu fosta “ securitate”, ceea ce excede legii, în condiţiile în care la cererea mea nr…./mai 2010 am anexat o declaraţie pe propria răspundere autentificată în faţa notarului public din care reiese că nu am fost colaborator al fostei „securităţi”.
Legea nu prevede pentru persoana care urmează să profeseze ca avocat condiţia de a depune o declaraţie prin care să solicite accesul la propriul dosar şi dovada că nu a făcut poliţie politică.
Consider că, Hotărârea nr. 902 din 11.09.2010 a UNBR nu este aplicabilă în cazul meu, deoarece cererea mea a fost depusă anterior emiterii acestei hotărâri şi prin urmare nu poate fi aplicată cu caracter retroactiv. Consiliul Baroului Harghita trebuia să soluţioneze cererea mea în funcţie de actele existente la dosar şi în funcţie de legislaţia în vigoare la data depunerii cererii.Aşa după cum am arătat mai sus, acesta nu a binevoit să soluţioneze cererea mea decât după aproape un an de la data înregistrării acesteia, încălcând astfel dispoziţiile referitoare la soluţionarea într-un termen rezonabil a cererilor.
La data de 04.02.2011, dată la care era în vigoare modificările aduse legii avocaturii prin Legea nr.270 din 2010, publicată în Monitorul oficial nr.872 din 28.12.2010, Consiliul Baroului Harghita a organizat un examen scris constând în verificarea cunoştinţelor privind organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, statutul profesiei şi codul deontologic, în urma căreia am fost declarată respinsă întrucât aşa după cum se susţine în Decizia de respingere, nu cunosc conţinutul Legii nr.51/1995, Statutul profesiei de avocat la un nivel la care să permită exercitarea profesiei de avocat.
Consider că decizia de mai sus, este netemeinică şi nelegală, întrucât pe lângă faptul că modalitatea de apreciere a lucrărilor a fost una discreţionară, arbitrară acest lucru rezultând inclusiv din verificarea cunoştinţelor, întrucât doar un singur subiect nu poate prezenta şi nu prezintă relevanţă referitor la testarea candidaţilor, pe de altă parte, decizia nu este motivată, astfel cum prevede Statutul profesiei.
Trebuie reţinut şi faptul că Legea nr.51/1995 nu prevede verificarea cunoştinţelor pentru primirea in profesie cu scutire de examen, Statutul adaugând la lege.
Potrivit art.21 alin.2 din Satutul Profesiei în cazul cererilor de primire în profesie cu scutire de examen consiliul baroului poate să verifice cunoştinţele solicitantului cu privire la organizarea şi exercitarea profesiei de avocat. Alineatul 3 prevede faptul că, consiliul baroului va pronunta o hotărâre motivată asupra cererii de primire in profesie. Prin analogie şi în cazul refuzului primirii în profesie, hotărârea trebuie motivată, ceea ce nu este cazul aici, fiindcă Decizia nr…./2011 nu este motivată, ci doar se face o referire la o anumită Hotărâre nr.1/22.02.2011 în baza căreia s-au validat rezultatul verificării cunoştinţelor, hotărâre care nu a fost adusă la cunoştinţa mea şi nu cunosc conţinutul acesteia.
Apreciez că în cazul meu sunt îndeplinite prevederile art.16 alin.2 din Legea nr.51/1995 privind organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicată care consacră modalitatea de primire în profesie cu scutire de examen. Mai mult, cererea mea a fost respinsă în mod nejustificat şi în mod arbitrar.
În realitate, aşa zisul examen pentru verificarea cunoştintelor a fost un veritabil examen impus nelegal de baroul de avocaţi, legea neprevăzând pentru categoriile de jurişti menţionaţi la art. 16 alin. (2) lit. b) o astfel de măsură. Tocmai in considerarea faptului că, persoanele care au îndeplinit funcţiile respective cel putin 10 ani, au o experienţă în activitatea de jurist suficient de mare, legea a prevăzut pentru acestea o derogare de la condiţia generală de primire in profesia de avocat in urma promovarii unui examen organizat in acest sens.
Caracterul liber al profesiei de avocat presupune respectarea cadrului legal respectiv dispoziţiile legale mai sus menţionate, iar în măsura în care cadrul legal există el trebuie recunoscut şi de către autoritatea publică, care nu poate refuza cererea de primire în profesia de avocat pe alte criterii decât cele consacrate prin textul legii.
Potrivit art.16 alin.2 din Legea nr.51/1995, republicată, la cerere, “poate fi primit în profesia de avocat, cu scutire de examen, titularul diplomei de doctor în drept, cel care, anterior sau la data primirii în profesia de avocat, a îndeplinit funcţia de judecător, procuror, notar, consilier juridic sau jurisconsult timp de cel puţin 10 ani.”
Textul legal stabileşte un drept faţă de persoanele care îndeplinesc şi celelalte condiţii de înscriere în avocatură şi nu o posibilitate sau o facultate.
Prevederea legală “ poate fi primit în profesie ” trebuie înţeleasă în sensul că dacă o persoană se află în una din situaţiile prevăzute de art.16 din lege şi solicită primirea în profesia de avocat, cererea trebuie să fie admisă.
Măsura refuzului primirii în profesia de avocat, cu scutire de examen, nu poate fi discreţionară, iar când se constată că persoana care a formulat o atare cerere îndeplineşte condiţiile prevăzute de art.16 alin.2 din Legea nr.51/1995, republicată, urmează a i se recunoaşte dreptul legal de primire în profesie cu scutire de examen. (a se vedea în acest sens, Decizia nr. 413/27.01.2005 pronunţată de ICCJ.)
În susţinerea cererii mele invoc inclusiv şi Hotărârea CEDO în cauza ªtefan şi ªtef împotriva României, care consacră o jursiprudenţă neuniformă în ceea ce priveşte soluţionarea cererilor de primire în profesie su scutire de examen.
Consider că am beneficiat de un tratament discriminatoriu în raport de celelalte persoane aflate într-o situaţie similară cu a mea. Mai mult decât atât, în cazul în care am experienţa profesională cerută de lege- vechime în profesia de consilier juridic mai mare de 10 ani- nu mă aflu într-o situaţie de nedemnitate prevăzută de art.13 din lege, dreptul meu de a fi primit în profesie derivă din lege, iar consiliul baroului nu poate să împiedice exercitarea acestui drept. În mai multe decizii( din 10 decembrie 2002, 29 ianuarie 2003, 16 septembrie 2004, 27 ianuarie, 25 februarie şi 23 martie 2005) instanţa supremă a apreciat că primirea în profesie cu scutire de examen era, pentru persoana care îndeplinea condiţiile legii, un drept şi nu o posibilitate lăsată la aprecierea disctreţionare a Uniunii.
Faţă de motivele expuse anterior, vă solicit cu respect să admiteţi prezenta contestaţie astfel cum a fost formulată, să anulaţi Decizia nr…./2011 emisă de Consiliul Baroului judeţului Harghita, ca fiind nelegală, netemeinică şi pe cale de cosecinţă să dispuneţi primirea subsemnatei în profesia de avocat cu scutire de examen, în temeiul art.16 alin. 2, lit. b din Legea nr.51/1995, în vigoare la data depunerii cererii.
Alăturat contestaţiei, anexez următoarele acte în xerocopie:
1. Decizia nr…. /2011 a Consiliului Baroului Harghita
2. Raportul din iunie 2010 a avocatului raportor
3. Adresa nr…. din iunie 2010 a Baroului Harghita.

Cu aleasă consideraţie,




Cel mai recent răspuns: ady75 , utilizator 19:13, 11 Martie 2011
"Prevederea legală “ poate fi primit în profesie ” trebuie înţeleasă în sensul că dacă o persoană se află în una din situaţiile prevăzute de art.16 din lege şi solicită primirea în profesia de avocat, cererea trebuie să fie admisă."

exista o decizie publicata a ICCJ (sau a CAB, nu mai sunt sigur de emitent) prin care se statueaza ca aceasta este o posibilitate a UNBR dea primi avocati si nu o obligatie corelativa depunerii cererii. posibil ca CA locala sa aibe o alta opinie insa sunt sigur ca toti de la UNBR stiu de sentinta la care m-am referit.

de aici a pornit si discutia precum ca judecatorii mai in virsat care doresc sa treaca in avocatura sunt la mina decanilorde Barou deoarece acestia aproba sau nu cererea de admitere in profesie. Au existat cazuri de fosti magistrati care au fost respinsi la admiterea in Barou.
contestatia este scrisa foarte bine, trebuie sa o trimiti in termen de 15 zile la consiliul UNBR.
R O M Â N I A

ÎNALTA CURTE DE CASAŢIE ªI JUSTIŢIE

SECŢIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV ªI FISCAL





Decizia nr. 4553/2008
Dosar nr. 130/32/2008






ªedinţa publică de la 5 decembrie 2008




Asupra recursului de faţă;

Din examinarea lucrărilor din dosar, constată următoarele:

Prin cererea înregistrată la Curtea de Apel Bacău, secţia comercială, de contencios administrativ şi fiscal, reclamantul V.V. a solicitat în contradictoriu cu Baroul Bacău şi Uniunea Naţională a Barourilor din România anularea deciziei nr. 207 din 22 octombrie 2007 emisă de Consiliul Baroului Bacău, obligarea Uniunii Naţionale a Barourilor din România şi a Consiliului Baroului Bacău să emită o decizie prin care să dispună admiterea cererii sale de primire în profesia de avocat în condiţiile art. 16 alin. (2) din Legea nr. 51/1995, obligarea Baroului Bacău de a-l înscrie în Tabloului avocaţilor definitiv.

În motivarea acţiunii reclamantul a susţinut că, de la începutul anului 1997 îşi desfăşoară activitatea în cadrul SC P. SA Bacău, în funcţia de consilier juridic.

A mai arătat reclamantul că în temeiul art. 16 alin. (2) din Legea nr. 51/1995 a formulat cerere de primire în profesia de avocat la Consiliul Baroului Bacău, însă în urma verificării cunoştinţelor privind prevederile Legii nr. 51/1995, a Statutului şi Codului Deontologic al Avocaţilor, prin decizia nr. 2007 din 22 octombrie 2007, Consiliul Baroului Bacău a respins cererea sa considerându-se că răspunsurile date au fost incomplete şi evazive.

Pârâta Uniunea Naţională a Barourilor din România a invocat excepţia lipsei calităţii sale procesuale pasive raportat la capătul de cerere prin care se solicită obligarea la emiterea deciziei de primire în profesie, iar pârâtul Baroul Bacău a invocat excepţia lipsei capacităţii procesuale de folosinţă a Consiliului Baroului Bacău raportat la cel de-al doilea capăt de cerere şi la dispoziţiile art. 48 alin. (2) şi art. 49 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 51/1995.

Prin încheierea pronunţată la data de 12 mai 2008, Curtea de Apel Bacău, secţia comercială de contencios administrativ şi fiscal, a respins ambele excepţii ca nefondate.

La termenul de judecată din 12 mai 2008 reclamantul a formulat o cerere completatoare a cererii de chemare în judecată în sensul că a solicitat următoarele:

- anularea Hotărârii nr. 1 din 16 octombrie 2007 emisă de Baroul Bacău – Consiliul Baroului Bacău.

- anularea deciziei nr. 319 din 8 martie 2008 emisă de Uniunea Naţională a Barourilor din România.

La acelaşi termen de judecată, 12 mai 2008, Curtea de Apel Bacău, având în vedere excepţia tardivităţii completatoare invocată de pârâţi, a dispus înregistrarea separată a acesteia, sub nr. 323/22/2008

La data de 16 iunie 2008 în temeiul dispoziţiilor art. 164 C. proc. civ., s-a dispus conexarea celor două cauze.

Prin sentinţa civilă nr. 70 din 16 iunie 2008 Curtea de Apel Bacău, secţia comercială, de contencios administrativ şi fiscal, a respins ca nefondate, acţiunea principală, astfel cum a fost precizată şi acţiunea conexă.

Pentru a pronunţa această soluţie, Curtea a reţinut în esenţă că din dispoziţiile art. 16 alin. (1) şi (2) rezultă că nu este obligatoriu pentru barou să acorde scutire de examen persoanelor care se află în una dintre situaţiile prevăzute de art. 16 alin. (2).

A mai apreciat Curtea că, măsura în raport de care pârâţii Baroul Bacău şi Uniunea Naţională a Barourilor din România au hotărât respingerea cererii reclamantului V.V. de primire în profesia de avocat cu scutire de examen nu este una arbitrară, fiind în deplină concordanţă cu dispoziţiile art. 16 alin. (2) din Legea nr. 51/1995.

În ceea ce priveşte aspectele de nelegalitate invocate de reclamant prin cererea completatoare a acţiunii, Curtea a reţinut că ambele hotărâri contestate au fost adoptate ţinându-se seama de interviul care a avut loc la data de 16 octombrie 2007. Pe de altă parte, nici o dispoziţie legală nu interzice ca desfăşurarea interviului să se facă într-o singură şedinţă a Consiliului Baroului.

Se mai precizează de către Curtea de Apel Bacău că, nulitatea Hotărârii nr. 1 din 16 octombrie 2007 a Consiliului Baroului Bacău, nu poate fi reţinută pentru motivul semnării hotărârii de către unul dintre consilierii despre care reclamantul a susţinut că nu a fost prezent, cu motivarea că ceea ce se semnează de către consilierii prezenţi este registrul de procese verbale în care se consemnează lucrările şedinţei baroului”.

Împotriva sentinţei civile nr. 70 din 16 iunie 2008 a declarat recurs reclamantul V.V., criticând-o pentru netemeinicie şi nelegalitate, sub aspectul greşitei motivări că primirea în profesia de avocat în condiţiile art. 16 alin. (2) din Legea nr. 51/1995 republicată, cu scutire de examen, este doar o posibilitate, o vocaţie, nu o obligaţie, iar Baroul Bacău nu este obligat să acorde scutire de examen persoanelor care se află în una din situaţiile prevăzută de art. 16 alin. (2) din lege.

Recurentul arată că legea consacră dreptul şi nu vocaţia de primire în profesia de avocat în condiţiile art. 16 alin. (2).

Considerentul instanţei de fond , că adresa nr. 480/02/2008 a răsturnat raportul prevăzut de lege, este eronat, netemeinic şi nelegal şi exced cadrului procesual, în condiţiile în care instanţa nu s-a pronunţat pe dosarul care conţinea actele şi documentele care au stat la baza raportului făcut de avocatul raportor.

Prin întâmpinare intimata-pârâtă Uniunea Naţională a Barourilor din România a solicitat respingerea recursului ca nefondat şi menţinerea soluţiei instanţei de fond, cu motivarea, în esenţă, că baroul a respectat procedura prevăzută de Legea nr. 51/1005 modificată şi Statutul profesiei de avocat, a respins cererea de primire în avocatură cu scutire de examen întrucât verificarea care i s-a făcut potrivit art. 21 alin. (2) din Statutul profesiei de avocat a condus la concluzia că recurentul-reclamant face grave confuzii între instituţii de drept iar răspunsurile au fost greşite , incomplete şi nesigure.

Analizând recursul formulat de V.V., prin prisma motivelor invocate, în raport cu dispoziţiile art. 304 pct. 9 şi art. 3041 C. proc. civ. şi cu legislaţia aplicabilă în materia supusă cenzurii instanţei de control judiciar, Curtea constată că recursul este fondat, fiind admis pentru următoarele considerente:

Cu cererea înregistrată sub nr. 207 din 13 aprilie 2007, la Baroul Bacău, reclamantul-intimat V.V. a solicitat primirea în profesia de avocat conform art. 16 alin. (2) din Legea nr. 51/1995, republicată, cu scutire de examen, motivând că îndeplineşte condiţiile legale, are o vechime în profesia de consilier juridic mai mare de 10 ani la care se adaugă alte studii de perfecţionare profesională respectiv cursuri post universitare, master în Dreptul Afacerilor.

Curtea apreciază că refuzul pârâţilor–intimaţi de a da curs cererii reclamantului-recurent este nejustificat, întrucât art. 16 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 51/1995 prevede că „la cerere, poate fi numit în profesie, cu scutire de examen: titularul diplomei de doctor în drept, cel care până la data primirii în profesia de avocat a îndeplinit funcţia de judecător, procuror, notar public, consilier juridic sau jurisconsult timp de cel puţin 10 ani şi dacă nu i-a încetat activitatea din motive disciplinare care îl fac nedemn pentru profesia de avocat”.

Condiţia privind exercitarea acestor profesii într-un interval de 10 ani reprezintă fundamentul scutirii de examen, întrucât se pleacă de la prezumţia că acest termen este îndestulător pentru dobândirea cunoştinţelor necesare exercitării profesiei de avocat

Textul de lege menţionat conferă persoanelor care au deţinut una din funcţiile enumerate în cuprinsul acestuia, dreptul de a fi primit în profesia de avocat, cu scutire de examen, dacă sunt îndeplinite şi celelalte condiţii individualizate în lege.

Condiţiile prevăzute de lege, în cauză sunt îndeplinite, intimaţii-pârâţi sub acest aspect nu contestă cererea recurentului-reclamant însă s-a apreciat că la verificarea cunoştinţelor conform art. 21 alin. (2) din Statutul profesiei de avocat, acesta nu a dat răspunsuri corecte, demonstrând o slabă pregătire profesională.

Este adevărat, că art. 21 alin. (2) din Statutul profesiei de avocat, prevede că, în cazul cererilor de primire în profesie cu scutire de examen, Consiliul Baroului poate să verifice cunoştinţele solicitantului cu privire la organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, însă, această prevedere nu trebuie înţeleasă în sensul conferirii dreptului de a organiza o testare a solicitanţilor sub forma unui examen scris.

A primi o asemenea interpretare, realizată de autorităţile intimate, înseamnă a goli de conţinut şi de eficienţă prevederea cuprinsă în art. 16 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 51/1995.

În cauză se constată, că deşi a fost intitulată „test de verificare”, autorităţile intimate au susţinut că s-a procedat la data de 22 mai 2007 şi respectiv la 16 octombrie 2007 la o verificare a cunoştinţelor solicitantului cu privire la organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, proba susţinută de recurent a însemnat în realitate un examen. Or, atâta timp cât textul legal aflat în discuţie a reglementat dreptul reclamantului de a fi primit în această profesie fără examen, susţinerea unei probe scrise contravine dispoziţiei legale.

Astfel, deşi Statutul îi conferă autorităţii pârâte dreptul de a verifica cunoştinţele solicitantului recurent, în cauză nu sunt aduse argumente suficiente care să conducă la concluzia că recurentul nu este pregătit profesional, pentru respingerea cererii de primire în avocatură, motiv pentru care se constată că a avut loc o exercitare abuzivă a dreptului de apreciere conform art. 2 lit. b) din legea contenciosului administrativ.

Instanţa apreciază că deşi în Statutul profesiei de avocat nu este reglementată modalitatea de verificare a cunoştinţelor, conform prevederilor legale în materie, verificarea cunoştinţelor trebuie să se facă în raport cu scopul avut în vedere şi în nici un caz sub forma unei probe scrise, întrucât această modalitate de testare nu mai reprezintă o verificare, ci echivalează cu susţinerea unui examen.

Cât priveşte susţinerea recurentului-reclamant cu privire la deciziile pronunţate în această materie de secţia de contencios administrativ şi fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se constată că atât în deciziile invocate cât şi în alte soluţii de dată mai recentă, s-a reţinut că textul art. 16 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 51/1995, conferă dreptul persoanelor care au deţinut una din funcţiile enumerate în cuprinsul acestuia, dreptul de a fi numit în profesia de avocat, cu scutire de examen şi nu o posibilitate sau o facultate.

O soluţie contrară, fără argumente consistente care să justifice declanşarea procedurii de schimbare a practicii judiciare, ar genera divergenţe de jurisprudenţă care ar avea efect un climat de incertitudine şi insecuritate juridică, încălcând dreptul la un proces echitabil, consacrat de art. 21 alin. (2) din Constituţia României şi de art. 6 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale.

În consecinţă, în raport de prevederile art. 312 C. proc. civ., coroborate cu cele ale art. 20 din Legea nr. 554/2004 modificată, Curtea va admite recursul şi modifica hotărârea atacată în sensul admiterii acţiunii principale şi a celei conexe, astfel cum au fost formulate şi precizate.





PENTRU ACESTE MOTIVE

IN NUMELE LEGII

D E C I D E





Admite recursul declarat de V.V. împotriva sentinţei civile nr. 70 din 16 iunie 1008 a Curţii de Apel Bacău, secţia comercială, de contencios administrativ şi fiscal.

Modifică sentinţa atacată în sensul admiterii acţiunilor formulate de V.V.

Anulează Hotărârea nr. 1 din 16 octombrie 2007 a Consiliului Baroului Bacău şi Decizia nr. 319 din 8 martie 2008 a Consiliului Uniunii Naţionale a Barourilor din România.

Obligă pârâtele Uniunea Naţională a Barourilor din România şi Baroul Bacău să dispună primirea reclamantului în profesia de avocat cu scutire reclamantului în condiţiile art. 16 alin. (2) din Legea nr. 51/1995 în forma în vigoare la data introducerii acţiunii şi înscrierea în tabloul avocaţilor definitivi.

Irevocabilă.

Pronunţată, în şedinţă publică, astăzi 5 decembrie 2008.


Mii de multumiri domnule MAXIMMUSS =D>=D>=D>
suntem in situatii similare...

Alte discuții în legătură

Un consilier juridic care are o vechime de 10 ani in domeniul juridic trebuie sa mai dea examen de intrare in barou pentrua deveni avocat? iuliana26 iuliana26 Daca cineva este consilier juridic si are o vechime in domeniu de 10 ani, pentru a intra in avocatura trebuie sa dea examen? Sau se poate intra fara examen? (vezi toată discuția)
Cum devii avocat daca esti consilier juridic? CARMEN_LUCIANA2000 CARMEN_LUCIANA2000 sunt consilier juridic, am 2 ani si 8 luni vechime ca si consilier juridic la o primarie si as vrea sa stiu cum pot deveni avocat. se ia in considerare aceasta ... (vezi toată discuția)
Intrebare referitoare la baroul bucuresti andabej andabej Sau, mai bine zis, intrebari: 1. In calitate de consilier juridic definitiv cu peste 5 ani vechime pot intra in Barou ca avocat definitiv, dupa sustinerea ... (vezi toată discuția)