avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 791 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Obligatia comunicarii deciziei de incetare a CIM
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Obligatia comunicarii deciziei de incetare a CIM

Buna ziua!
Este angajatorul obligat sa transmita prin posta o decizie de incetare a CIM facuta in baza articulului 55 litera b? Daca da, in cat timp de la emitere?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:25, 17 Martie 2011
Da, in 5 zile de la emitere.

:luck:
Art. 55 lit. b Codul muncii se refera la incetarea CIM cu acordul partilor, la data convenita de acestea.
Documentul prin care este materializat acordul pentru încetarea contractului, poate fi o decizie comună a angajatului şi angajatorului, o cerere a salariatului aprobată de angajator sau o propunere scrisă a patronului acceptată explicit de salariat. Oricare ar fi forma acestui act, el trebuie să conţină exprimarea neechivocă a voinţei ambelor părţi pentru încetarea contractului individual de muncă la o dată precisă.
Deoarece aceasta incetare a raporturilor de munca este facuta cu acordul ambelor parti, la o data stabilita de acestea, se considera ca ea este cunoscuta deja ambelor parti, si nu mai este necesara comunicarea acesteia angajatului.
In schimb, in termen de o zi de la încetarea raporturilor de muncă, acea decizie se va comunica la Inspectoratul Teritorial de Muncă în raza căruia societatea comercială îşi are sediul social prin REVISAL.
Ultima modificare: Marți, 15 Martie 2011
Marcel Mihalache, Avocat
procmarci a scris:

.....
In schimb, in termen de o zi de la încetarea raporturilor de muncă, acea decizie se va comunica la Inspectoratul Teritorial de Muncă în raza căruia societatea comercială îşi are sediul social prin REVISAL.



Potrivit HG nr.161/2006, data si temeiul incetarii contractului individual de munca se înregistrează în registru la data încetării contractului individual de muncă.

Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca în a carui raza teritoriala îsi are sediul sau domiciliul angajatorul la data încetarii contractului individual
de munca al acestuia.
Ma refeream la comunicarea catre salariat, nu cea din REVISAL.

:hm:

Nu vad de ce ar trebui sa ii fie trimisa prin posta. Normal ar fi ca fiecare angajator sa predea salariatului un exemplar din fiecare act referitor la raportul de munca (cim, act aditional, decizie de suspendare/incetare,etc).
Chiar daca angajatorul a fost de acord cu incetarea prin acordul partilor de azi pe maine, salariatul tot trebui sa vina sa isi faca lichidarea, prilej cu care trebuie sa i se dea un exemplar din acea decizie si carnetul de munca/adeverinta de vechime.

Alte discuții în legătură

Concediere 55 lit.b- acordul partilor cirsteaioana cirsteaioana Buna ziua, Un salariat a facut cerere de incetare cim cu 55 lit. b, incepand cu data de 10.06.2012(duminica). Se poate aproba de catre conducere cu data de ... (vezi toată discuția)
Incetare cim pe perioada determinata anymaryh anymaryh Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti daca este corect cum procedez : - cim determinat 02.04.2012 - 30.06.2012, in revisal la data incetare trec 30.06.2012. ... (vezi toată discuția)
Incetare cim durata determinata Alis07 Alis07 Buna ziua, Va rog sa-mi spuneti ce documente se intocmesc pentru un angajat al carui contract de munca incheiat cu durata determinata expira in data de 1 ... (vezi toată discuția)