In Regulament de organizare si functionare este descrisa detaliat structura organizatorica a societatii.
R.O.F contine o prezentare a atributiilor posibile pentru diversele compartimente si activitati (managementul societatii, domeniul administrativ, juridic, marketing si relatii publice, productie si servicii, managementul calitatii, achizitii si/sau aprovizionare, depozitare, desfacere, transporturi, resurse umane, financiar-contabil, IT etc.).
1. ROF nu este obligatoriu dar este un instrument util unui angajator cu pretentii si serios. Pe baza lui se poate elabora un Regulament intern complet si corect.
2. ROF este un instrument de organizare folosit pentru descrierea detaliata a structurii organizatorice a unui sistem economico-social, in vederea cunoasterii si analizei sale aprofundate.
3. De regula ROF este structurat in doua subdiviziuni principale:
Partea I cuprinde:
- informatii privind baza legala a constituirii si functionarii sistemului respectiv;
- o succinta prezentare a obiectului de activitate;
- organigrama generala;
- organigrame partiale ale principalelor componente ale organizarii structurale (daca este necesar);
- prezentari detaliate ale principalelor caracteristici organizationale (obiective specifice sau individuale, sarcini, autoritate si responsabilitati ale conducerii colective si individuale).
Partea a II-a cuprinde descrierea in detaliu a compartimentelor si a functiilor incorporate, pentru primele prezentandu-se obiectivele si atributiile acestora. Descrierile organizatorice ale compartimentelor se efectueaza potrivit succesiunii lor in organigrama, acestea grupandu-se pe module corespunzator subordonarii conducerii superioare a sistemului economico-social respectiv.