buna ziua, sunt administrator la o asoc de proprietari si as dori sa va pun citeva intrebari:
1. In anul 2004 cindi m-a angajat comitetul executiv , mi-au facut contact de conventie civila. Mentionez ca sunr salariar cu CIM si in alta unitate Doresc sa stiu daca este legal contactul de conventie civila sau trebuie sa am CIM cu timp partial?
In situatia data (contr.conv civile)conform Dec 112 platesc doar CAS ?Iar impozitul pe care il platesc declar in Dec 100?
2. Presedintele asociatie este cu contact de mandat.Contractul de mandat trebuie reinoit dupa fiecare adunare generala(anual)?
3. Presedintele asociatiei daca este cu contact de mandat ce trebuie sa plateasca conform Dec 112? Mentionez ca nu mai lucreaza nicaieri si nu este inca nici pensionar(doar in devenire-are depus dosarul la casa de pensii)
4. Cenzorul sef nu este din cadrul asociatiei de proprietari( cind a fost ales cenzor sef facea parte din asociatie dar s-a mutata intre timp), lucraza cu CIM la o alta unitate, ce contact trebuie sa aiba de mandat sau conv.civ?
Impozitul pentru cele trei persoane unde-l declar in D112 sau d 100?
Multumesc
1-CIM cu timp partial
2-Contractul de mandat trebuie sa fie dispus anual,de catre participantii la adunarea generala,pentru ca exista si posibilitatea ca cel care desfasoara activitatea si responsabilitatea de presedinte de asociatie sa doreasca sa realizeze benevol activitatile aferente fuctiei fara a mai impovara financiar asociatia
4-Cenzorul sau presedintele comisiei de cenzori daca sunt externi asociatiei de proprietari,normal trebuie sa i se incheie CIM cu timp partial,conform hotararii adunarii generale a proprietarilor la data adoptarii bugetului anual de venituri si cheltuieli
1. CIM, dar sunt pareri ca se poate si cu conventie civila.
2. I se reinnoieste contractul de mandat numai dupa AG de alegeri, cand ii expira mandatul si e innoit cu altul.
3. toate contributiile similar unui salariu in D.112
4. Se face un contract civil deoarece nu mai face parte dintre proprietarii asociatiei.
Administrator, presedinte in D.112, pentru cenzor i se plateste costul contractului, nu mai e nevoie de nicio declaratie.
Am avut in vedere ca cenzorul este un PFA sau firma de contabilitate si se incheie un contract de prestari servicii cu plata TVA, deci care va exonera asociatia dv. de orice declaratie.
Nu puteti angaja cenzor extern decat daca este o persoana de specialitate, cu drept de semnatura, autorizat CECCAR.