avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 417 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Certificat de garantie pe 1 an, sau pe 2 ani???
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Certificat de garantie pe 1 an, sau pe 2 ani???

Buna seara....
Am o nelamurire.....am achizitionat online, acum cateva zile, o multifunctionala Epson si am ramas surprins sa vad ca in colet certificatul de garantie era completat doar pe o perioada de 12 luni. Eu parca stiam ca o garantie se ofera pe 24 de luni!
Am sunat la ANPC si m-am informat telefonic. Mi s-a spus ca am dreptate, garantia trebuia oferita pe o perioada de 2 ani si am fost sfatuit sa fac sesizare scrisa. Aici apare si nelamurirea mea....
Am consultat internetul si site-ul firmei producatoare. Peste tot....si la Epson in Germania produsul pleaca cu o garantie de 1 an......si la toti furnizorii din Romania produsul are garantie pe 1 an.......inclusiv pe site la Epson Romania.
In acest context mai are sens sa fac o sesizare scrisa la ANPC? Nu pierd timpul inutil?
Nu m-as crampona de 1 an garantie.....daca multifunctionala respectiva ar fi una ieftina.....dar la aproape 11 milioane......un an de garantie in plus este important!
Piesele de schimb sunt destul de piperate ca pret.....
Cel mai recent răspuns: ContSters158230 , utilizator 10:23, 25 Martie 2011
TMBF (timpul mediu de buna functionare) si durata de exploatare normata sunt parametrii de proiectare al unui produs, stabiliti de constructor, nu de ANPC Romania. Faptul ca ANPC dintr-o tara care nu produce imprimante multifunctionale are idei diferite de cele ale producatorului nu trebuie sa va mire. Eu am cumparat o motocicleta construita special in specificatie off-road (confirmata de RAR Bucuresti) la care Primaria locala sustinea ca nu e deloc off-road ci una stradala de serie.. Noi e mai distepti decat fabricantul. Na!:dance3:
[ link extern ]

Va rog sa cititi articolul 16 din legea de mai sus.
Aici nu discutam ce cred cei de la ANPC.....ci de faptul ca Romania este membra a Uniunii Europene. Respectiva lege mentionata mai sus a fost modificata tocmai din acest motiv, pentru a fi in conformitate cu legislatia europeana!
Eu asta am si intrebat: de ce insista cei de la ANPC sa depun reclamatie scrisa in acest sens? Mi s-a precizat clar ca o sa am castig de cauza. Dupa cum observati la sectiunea de amenzi a legii mentionate, firma este pasibila de o amenda de pana la 25000 RON daca refuza acordarea garantiei pe 2 ani.
Eu am postat aceasta nelemurire a mea doar ca sa ma conving daca au fost si alte persoane in aceasta situatie (cu garantie pe un an) si care ulterior si-au rezolvat problema.
Asta asteptam.....exemple concrete.
In cazul meu, cu Epson-ul, era si o mica diferenta.....produsul si la producator are 1 an garantie.....asta era nelemurirea mea.....cu toate acestea ANPC sustine obligativitatea firmei de acordare a 2 ani garantie, conform legii.
Sa va mai dau si un alt exemplu....
Recent am luat un stick USB de 16 Gb, Kingston....pe ambalaj scrie 5 ani garantie....pe site-ul firmei Kingston (din Germania) scrie la fel, tot 5 ani.....dar in Romania se comercializeaza cu 1 an garantie!
Acum un an am mai cumparat unul exact la fel de la Domo....dar atunci mi s-a dat garantie pe 5 ani....mai am garantie inca 4 ani! Cum este posibil ca pentru acelasi produs (acelasi model si aceeasi serie) sa se acorde garantie diferita?
S-a redus garantia peste noapte?
Producatorul nu a redus-o (dovada....site-ul Kingston!)......doar "jigodiile" de romani au facut-o!
Daca am posibilitatea legala sa le-o dau peste bot, nu o sa stau pe ganduri nicio secunda!
Si cred ca nici macar nu voi pretinde garantie pe 2 ani.....dar voi pretinde dovada ca au fost amendati! Noi romanii, suntem mai fraieri?
Ar fi pacat sa nu le-o dau peste bot atat timp cat am hartii semnate si stampilate de ei!
Nu???
Ultima modificare: Marți, 22 Martie 2011
CONSTANTINCINTAR, utilizator
Aveti dreptate in principiu, au fost incorecti cu dvs. Dar merita oare sa va consumati energia cu toti sarlatanii pentru un eventual defect posibil care in realitate inca nu s-a produs? Cum dovediti instantei ca ati suferit un prejudiciu, o vatamare din partea firmei?
Aici va contrazic! Am patit-o de cateva ori sa mi se strice un produs la o luna, sau doua dupa expirarea garantiei.
De exemplu....am patit-o cu un laptop, unde mi s-a dus HDD-ul la exact 15 zile dupa expirarea garantiei!
Am patit-o cu un pickhammer (ciocan pneumatic)....care mi s-a defectat la putin timp dupa expirarea garantiei (si aici am avut si o alta surpriza.....sa mi se spuna ca nici contra cost nu mi se poate repara....ca "ei" asigura piese doar pentru sculele aflate in garantie ---e produs olandez, imi trebuia doar un angrenaj care nu se poate gasi in alt loc decat la service-ul respectiv---.....desi pe certificat e mentionat altceva.....durata medie de utilizare este de 5 ani, timp in care se efectueaza reparatii si post garantie, contra cost....dar asta e alta problema....)
Si as putea continua.....si cu alte exemple.
Am patit-o de prea multe ori sa se defecteze ceva la putin timp de la expirarea garantiei...
Ultima modificare: Miercuri, 23 Martie 2011
CONSTANTINCINTAR, utilizator
Legea 449/2003 stabileste doua tipuri de garantie: garantia legala (Capitolele I-V) si garantia comerciala (Capitolul VI).
Garantia legala nu este "acordata" de nimeni, opereaza automat in temeiul legiii din momentul in care consumatorul incheie un contract de vanzare-cumparare, pentru o perioada de doi ani. Comerciantul nu o poate da, nu o poate restrange, trebuie doar sa o respecte.
In schimb, daca nu se poate atinge de garantia legala, comerciantul (de regula, producatorul) poate acorda o garantie comerciala. Aceasta poate avea orice caracteristici doreste comerciantul, atat timp cat prin clauzele privind garantia comerciala nu se aduce atingere in niciun fel drepturilor consumatorilor stabilite prin garantia legala.
Revenind, ceea ce ati primit este o garantie comerciala. Acest lucru nu inseamna ca nu veti putea utiliza drepturile stabilite prin garantia legala, ci doar ca aveti ceva in plus - ce, nu stiu, pentru ca de obicei comerciantii prevad un termen de garantie redus cu titlul de garantie comerciala, dar nu ofera nimic in plus.
In rest, reprezentantii ANPC au dreptate, conform art. 20, alin. 1 din Legea 449/2003, ar fi trebuit ca in certificatul de garantie sa fie specificate si mentiuni privind garantia legala (inclusiv termenul de doi ani), separat de continutul garantiei comerciale.

Alte discuții în legătură

Produs incomplet - returnare contravaloare? stefanel1a stefanel1a Buna ziua. Am cumparat pe 24.10.2015 un multifunctional (imprimanta + scanner) pentru a-l face cadou unei cunostinte de ziua ei, adica pe 24.11.2015. ... (vezi toată discuția)
Garantie obligatorie persoana fizica 24 luni? cristi_hummer cristi_hummer am cumparat un laptop de pe vexio, mi-au spus cand l-am comandat ca are defapt 24 luni si pe site scria 1 an, dar au spus ca, cu noile legi sunt obligati sa ... (vezi toată discuția)
Dreptul la asigurarea in romania a service-ului pentru un produs cumparat in romania laur50 laur50 Am cumparat in Romania un ultrabook care s-a defectat la 3 zile de cand a iesit din garantie. Nici vanzatorul si nici reprezentanta in Romania a ... (vezi toată discuția)