avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 373 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Asociere intre 2 firme
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Asociere intre 2 firme

Suntem 2 persoane care fiecare avem o SRL dar impreuna vrem sa facem o afacere.Se poate sa facem o asociere intre firmele noastre.Daca bine am inteles eu,se poate face un" Holding"Cine poate sa-mi de mai multe detalii despre acest holding?Ce implica,cum se face,ce acte sunte necesare.....
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: ContSters42967 , utilizator 13:12, 1 Septembrie 2008
Claricom a scris:

Inca o nelamurire...vrem sa achizitionam ceva in sistem leasing.Achizitia se va face pe firma asocianta?



Andreea are un articol foarte bun pe site-ul avocatnet. Daca citesti cu atentie gasesti si raspunsul la nelamuririre tale.
Ultima modificare: Duminică, 22 Iunie 2008
ContSters42967, utilizator


Andreea are un articol foarte bun pe site-ul avocatnet, Daca cititi cu atentie gasiti si raspunsul la nelamuririre tale.


Am citit articolul lui Andreea.E foarte bun=D>.Mai am o singura intrebare.Conta mea zicea ca trebuie sa facem(amandoua firmele)o hotarare prin care "hotaram"ca suntem de acord sa facem aceasta asociere.Asta pt ca fiecare firma are cate 2 asociati cu drepturi egale.Asa este?
Daca ne mai lamuriti si cu problema asta,suntem gata sa-i dam drumul la asociatie=D>
Depinde de mecanismul decizional al fiecarei societati. Daca asemenea decizii nu sunt incredintate administratorului, atunci trebuie AGA (pentru fiecare societate), motivul fiind ca vointa sociala trebuie exteriorizata cumva. Daca nu e de ajuns semnatura administratorului pe contract (i.e. sa poata decida el), atunci trebuie AGA.
Ultima modificare: Luni, 23 Iunie 2008
ContSters20980, utilizator
Am revenit cu alte nelamuriri la care sper sa gasesc raspunsurile aici.
Am inceput activitatea in asociere in participatiune.Am cazut de acord ca aportul fiecarei parti asociate sa fie de 1000 ron.Contabilitatea o tin eu.Pt cei 1000 ron am eliberat chitanta asociatului si (dupa cum a zis contabila noastra) am un registru de casa separat unde evidentiez toate operatiunile asocierii.Nelamuririle mele sunt(nu ca nu as avea incredere in conta mea dar vreau eu sa fiu sigura):
1.Chiar trebuia un reg de casa separat pt activitatea asocierii?
2.Eu cum pun banii pt partea mea de aport in asociere?Aici nici conta mea nu stie sigur.
3.Decontul de face la fiecare sf de luna?
Multumesc anticipat pentru amabilitatea de a ma lamuri si de data asta.
Claricom a scris:

Am revenit cu alte nelamuriri la care sper sa gasesc raspunsurile aici.
Am inceput activitatea in asociere in participatiune.Am cazut de acord ca aportul fiecarei parti asociate sa fie de 1000 ron.Contabilitatea o tin eu.Pt cei 1000 ron am eliberat chitanta asociatului si (dupa cum a zis contabila noastra) am un registru de casa separat unde evidentiez toate operatiunile asocierii.Nelamuririle mele sunt(nu ca nu as avea incredere in conta mea dar vreau eu sa fiu sigura):
1.Chiar trebuia un reg de casa separat pt activitatea asocierii?
2.Eu cum pun banii pt partea mea de aport in asociere?Aici nici conta mea nu stie sigur.
3.Decontul de face la fiecare sf de luna?
Multumesc anticipat pentru amabilitatea de a ma lamuri si de data asta.

Contabilitatea asocierilor in participatie se organizeaza si conduce distinct de catre unul dintre coparticipanti conform intelegerilor contractuale dintre parti.

Elementele de natura veniturilor si cheltuielilor determinate de operatiunile asocierilor in participatie se contabilizeaza distinct de catre asociatul desemnat prin contractul de asociere, iar la sfarsitul perioadei de raportare, cheltuielile si veniturile inregistrate pe naturi, se transmit pe baza de decont, procentual in functie de cota de participare, fiecarui asociat in vederea inregistrarii acestora in contabilitatea proprie in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile.

Evidenta asocierii, se organizeaza atat la nivelul asocierii cat si in contabilitatea fiecarui coparticipant cu ajutorul contului 458 “Decontari din operatii in participatii”, analitic distinct pe fiecare coparticipant.

Avand in vedere ca in prezent, prin legislatia contabila nationala, nu este obligatorie prezentarea si raportarea activitatilor de grup, inclusiv cele de asociere, elementele rezultate din astfel de activitati se raporteaza in situatiile financiare astfel:

- veniturile si cheltuielile asocierii in participatie, in cote proportionale la nivelul fiecarui asociat;

- activele si datoriile asocierii, incorporate in situatiile financiare ale asociatului care are obligatia contabilizarii activitatilor din asociere.

In ceea ce priveste imobilizarile puse la dispozitia asocierii, acestea sunt cuprinse in evidenta contabila a celui care le detine in proprietate, urmand ca in evidenta asocierii sa fie evidentiate doar cheltuielile cu amortizarea corespunzatoare.

Actul normativ care reglementeaza Asocierea in Participatie este Codul Fiscal.

La Art. 28 sunt precizari referitoare la impozit pe profit, iar la Art. 154 si Art. 156 sunt precizari referitoare la TVA.


Decontul de TVA se depune de asociatul care conduce contabilitatea asocierii. In decont se inscriu operatiunile din desfasurarea activitatii proprii si operatiunile din asociere. Facurile se emit pe numele societatii care are calitatea de responsabil al asocierii. Jurnalul de vanzari si de cumparari se tine separat pentru operatiunile asocierii de catre societatea responsabila.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociere intre societati Instantlife Instantlife Buna ziua, Iata problema: avem doua societati detinute indirect de aceasi persoana. Una (A) detine echipamente hardware, cealalta (B) licente soft (extrem ... (vezi toată discuția)
Operatiuni in participatie realconta realconta Cum se poate verifica un decont pentru operatiuni in participatie primit de la o Societate comerciala. Precizez ca societatea are contract de asociere in ... (vezi toată discuția)
Asociatia in participatiune cryss8 cryss8 la o asociere in participatiune intre doua persoane juridice la sfarsitul luni trebuie sa arati in contul 458 veniturile si cheltuielie si nu in contul 121. ... (vezi toată discuția)