avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 869 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate accidentul de la iasi cu tramvaiul
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

accidentul de la iasi cu tramvaiul

Stiti povestea ?

este pe bzi.ro

tramvaiul a fost dus in depozu si scos pe timp de noapte pt probe eu banuiesc ca l-au reparat

caut porti de atac a expertizei tehnice

- conflict de interese ... tramvaiul a fost dus in depou
- expertiza nu s-a efectuat cu proba in panta abrupta de pe copou (pot presupune ca mecanismul de franare nu functioneza in plan inclinat ..... ex: contact imperfect)
- persoana cu functie publica foarte importanta si cu foarte mare influenta s-a antepronuntat cu privire la cauzele accidentului .. eroare umana
- aceeasi persoana este direct implicata in achizitia acelor mijloace de transport
- aceeasi persoana are in subordine si societatea detinatoare a tramvaiului
- tramvaiul respectiv a mai fost implicat intr-un evenimet (in auzite un incendiu anul trecut)


Ce doresc sa va intreb

poate un cetatean al acestui stat, fara sa fie implicat in vre un fel in inident sau sa aiba in vreun fel interese legat de acel incident, sa sesizeze
procuratura generala pentru cele de mai sus astfel incat sa nu se musamalizeze defectarea sistemului de franare
sa determine verificarea procedurilor de revizie si a celor de verificare a tramvaiului la iesirea in cursa ?
Cel mai recent răspuns: aianaa , utilizator 12:10, 7 Aprilie 2011
Teoretic,conform drepturilor garantate de Constitutie orice cetatean are liber acces la justitie si ar trebui sa ii fie asigurat si garantat dreptul la petitie
Practic in cazul mentionat exista posibilitatea sa existe interese din partea anumitor persoane implicate,care sa detina influenta si "parghiile"sa ascunda anumite aspecte de natura tehnica sau sa determine concluzii mai mult sau mai putin corecte
Pai, orice persoană căreia i s-a cauzat o vătămare printr-o infracţiune, sau are cunoştinţă de săvârşirea unei infracţiuni poate sesiza organele judiciare prin plângere, denunţ sau plângere prealabilă. Oricum organele penale sunt sesizate din oficiu in acest caz.

Apoi, ce vatamare ati suferit dvs. prin acel accident? Vreti doar sa sesizati faptul ca se incearca musamalizarea defectului de franare? Nu veti avea sorti de izbanda...
Daca doriti sa contestati raportul de expertiza- se va considera ca nu justificati un interes.
Daca doriti sa sesizati savarsirea unei infractiuni savarsita in scopul influentarii anchetei atunci puteti face un denunt.

Fireste ca puteti sa comunicati suspiciunile dumneavoastra si vatmanului care conducea tramvaiul si care pare sa fi devenit un nou acar Paun, cu siguranta ii vor fi de folos in pregatirea apararii.
Organele de cercerare , procuratura genarea cum ziceti, pot fi sesizate de catre partile implicate in incident,de reprezentantii acestora sau de persoane interpuse si nu de o persoana care a auzit nu stiu unde ceva despre subiect...Am inteles vreti sa ajutati pe vatman sau cam asa ceva insa puteti doar sa-i fi alaturi in alte moduri printr-un avocat sau cu dovezi scrise pe care sa le poata duce in instanta, sau cu un nou expert care sa faca o expertiza impartiala si care, sa nu fie sub nici un fel de influienta sau presiune din partea vreunei autoritati.Se poate solicita o noua expertiza dar....cand te judeci cu statul (in speta RATP Iasi si Primaria Iasi) rezultatul....
Problema de la Iasi nu e singulara..se intimpla in orice Regie de Transport.
Nu exista interesul sa fie trase la raspundere persoanele care ar trebui sa raspunda.
In fapt,se ascunde modalitatea in care se fac reviziile,piesele de schimb nu sint noi ci ,,reparate"...reglajul frinelor la tramvaie se face ,,la ochi",nu exista in aceste regii un stand specializat care sa stabileasca forta de frinare ..
In plus..expertiza respectiva se face tot de catre oameni angajati ai regiilor respective si nu oameni din afara (specialisti din cadrul unor directii de siguranta circulatiei-daca exista asa ceva)
Pai acei angajati nu vor putea sau nu vor vrea sa spuna niciodata ca vagonul era defect...
de ce?
simplu,stim cu totii...
In plus ,fac pariu ca vagonul avea revizia facuta ,,de curind"
Atunci cind linia de tramvai este putin umeda sau ,,neagra"in limbaj specific muncii,apare un fenomen care se numeste <patinaj>adica poti sa ai tata frinelor ca mergi cu tramvaiul ca un patinator pe gheata.

Alte discuții în legătură

Am fost lovit de tramvai in timp ce stateam la semafor si am fost declarat vinovat! cum se poate schimba verdictul? ady_nik0 ady_nik0 Salut! Vreau sa va povestesc \"patania\" mea si va rog sa-mi oferiti niste sfaturi despre cum trebuie sa procedez in instanta. Asadar, duminica, 28.03.2010, ... (vezi toată discuția)
Accident rutier - viteza autoturismului, expertize titica titica in cazul unui accident de la locul de impact pana la oprirea masinii s-au masurat 7,7 m . Ce viteza ar putea avea masina. Autoturismul care a fost implicat in ... (vezi toată discuția)
Contestare pv-accident cu tramvaiul 5 florrym florrym buna ziua.va rog sa-mi spuneti ce sanse,de reusita, am, intr-un proces impotriva bpr si ratb.am fost lovit de tramvaiul 5,in timp ce eram oprit pe linia de ... (vezi toată discuția)