Sashy a scris:
De asemeni lupta este greu de dus deoarece nu stiu cat interes prezinta RATC pentru a isi sustine angajatul, avand in vedere ca dl. Nechita este posibil sa nu fie foarte strain de acele achizitii, avand in vedere ca anterior mandatelor dumnealui politice a avut in mana si mandatul de conducator bine infipt ani de-a randul al RATC.
Nechita a fost director al RAJAC, nu RATC.
In alta ordine de idei, desi este oarecum clar ca se incearca a se arunca vina asupra vatmanului, eu cred ca nu va fi condamnat atat timp cat exista experti care sa argumenteze ca exista o probabilitate ca accidentul sa se datoreze unei probleme tehnice. Cred ca este suficient ca expertii sa declare ca nu se poate stabili cu certitudine de 100% ca nu a existat o problema tehnica.
Pe de alta parte eu locuiesc in Iasi si folosesc zilnic mijloacele de transport in comun: vatmani si soferi mai nesabuiti si mai vitezomani ca in Iasi nu am vazut nicaieri in toata tara. De multe ori am fost pe punctul de a da la propriu cu capul de pardoseala tramvaiului din cauza fie a franelor bruste fie a demarajelor bruste, m-am lovit la cap de vreo doua ori din aceleasi cauze. Nici nu mai vorbesc de faptul ca daca vrei sa cobori din tramvai/autobuz/microbuz trebuie sa fii langa usa cu 2-3 minute inainte de a ajunge in statie pentru ca vatmanii/soferii nu asteapta sa te ridici tu de pe scaun -- bietii batrani si copii se clatina in toate directiile, se lovesc de toate scaunele, incercand sa ajunga la usa inainte de a se opri tramvaiul/autobuzul/ microbuzul pentru ca altfel risca sa ramana in masina pana la statia urmatoare, Doamne fereste sa ceri vatmanilor sa deschida din nou usile ca un batran n-a apucat sa coboare ca devin de-a dreptul violenti in limbaj. Am fost f. tentata sa fac sesizari la RATC, dar am renuntat gandindu-ma ca isi vor pierde locul de munca si poate au familii nevinovate de intretinut. Acum fireste ca-mi pare rau: daca ar fi existat mai multe sesizari poate conducerea RATC le-ar fi facut vreun instructaj in sensul acesta.
A nu se intelege ca doresc sanctionarea vatmanului implicat in accident pentru ca majoritatea vatmanilor sunt nesabuiti si vitezomani. Doar ca nu este exclus ca si acesta sa aiba o mica vina in producerea accidentului: un asemenea eveniment este de obicei rezultatul unui concurs de cauze, unele cu importanta mai mare, altele mai mica. Poate daca viteza era mai redusa chiar daca defectiunea s-ar fi produs efectele ar fi fost mai mici, cine stie - va decide justitia.