avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 638 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas cumulata cu alte venituri
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas cumulata cu alte venituri

buna ziua, as vrea sa adresesz si eu o intrebare cu privire la pensia de urmas.
sunt studenta in anul III si beneficiez de o pensie de urmas, tatal meu fiind decedat de 3 ani, tocmai mi`am gasit si un job si sunt in practica iar pe contractul meu de munca firma a trecut la salariu 578 ron.Eu am semnat o declaratie cand am depus adeverinta pentru pensie la inceputul anului in care scria sa nu am un venit mai mare decat 1/4 din salariu mediu brut pe economie, din ce am inteles eu salariul mediu brut pe 2011 este de aproximativ 2.022 ron, adica eu nu trebuie sa am un venit mai mare decat : 2022:4=505.5 . ce s3 poate intampla in acest caz daca ajunge contractul la ITM?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 02:29, 1 Aprilie 2011
cititi discutia asta
www.avocatnet.ro/content/for...
Legea 263/2010
Art. 118
(1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limita de varsta;
b) nevazatorii;
c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum si copiii, pensionari de urmas, incadrati in gradul III de invaliditate; d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).

Art. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
dumneavoastra ma sfatuiti sa fac ce, sa anulez contractul?