avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 946 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... posibilitatea recuperarii banilor de reparatie de ...
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

posibilitatea recuperarii banilor de reparatie de catre service de la client, in cazul prescrierii dreptului de a cere achitarea contravalorii facturii de reparatie fata de societatea de asigurari

Buna ziua.

Va rog sa ma lamuriti cu privire la urmatorul aspect.
Daca s-a efectuat reparatia unei masini fara ca in termenul de 2 ani de la aceasta service-ul nostru sa-si primeasca contravaloarea facturii emise in urma reparatiei, cum trebuie procedat pentru a ne recupera banii de la clientul pagubit in evenimentul rutier? Precizez ca am avut o discutie telefonica cu acesta in care i-am adus la cunostinta faptul ca trebuie sa achite dlui contravaloarea facturii (intrucat fata de asigurator nu mai avem ce face), ori vom demara procedura de recuperare a sumelor restante, dlui afirmand ca nu avem decat sa-l dam in judecata pt ca nu intentioneaza sa si plateasca.
Ma intereseaza, mai exact, temeiul juridic pe care il putem invoca fata de client pentru a ne justifica pretentiile. Cu atat mai mult cu cat in scurt timp (in aproximativ 2 luni) se va implini termenul de prescriptie de 3 ani si fata de acesta. Ma gandesc sa expediem la domiciliul clientului si o instiintare de plata, o notificare dar am nevoie si de baza legala pe care sa-mi argumentez pretentiile.

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si va rog sa-mi iertati ignoranta, dar nu toti ne-am nascut invatati.
Cel mai recent răspuns: Cristina I. , utilizator 12:41, 4 Aprilie 2011
Pai trebuia sa folositi cererea catre firma de Asigurari,clientul a platit asigurarea tocmai pentru a nu a avea astfel de probleme...,cert este ca mai aveti solutia instantei dar..,instanta va lua act de proastul management al service-ul ...bafta!
Ca sfat juridic si unica modalitate pe care personal cred ca o puteti incerca, ar fi o actiune indreptata impotriva ccelui asigurat pe temeiul imbogatirii fara justa cauza (art.992 C.civ.), urmind ca acesta sa cheme in garantie asiguratorul. Chiar daca cred si eu ca aveti o culpa mare in gestionarea litigiului...dar vorba dvs..."nimeni...", insa vigilent poate fi chiar si neinvatat ;); importanta este totusi, gasirea unei cai de rezolvare a problemelor!
Ultima modificare: Vineri, 1 Aprilie 2011
ContSters36411, utilizator
Termenul de prescriptie pe CASCO este de doi ani iar pe RCA este de trei ani. Daca masina a fost introdusa in reparatie in interiorul acestui termen era corect sa vi se vireze banii de catre asigurator pt. reparatia efectuata conform notei de constatare eliberata de asigurator indiferent de termenul cat a durat reparatia. Daca insa dv ati acceptat introducerea in reparatie dupa acest termen este vina dv. Trebuia sa luati legatura cu asiguratorul imediat ce ati vazut ca autoturismul a fost adus la reparatie dupa atata timp de la producerea evenimentului. Daca ati reparat masina ma intreb la cat timp ati trimis actele la asigurator, cum de s-a ajuns la o asemenea intarziere? Dati-ne mai multe detalii ca sa nu vorbim pe langa subiect.
Sunt de acord cu afirmatiile potrivit carora este vorba si de un management defectuos din partea service-ului si le multumesc tuturor celor ce au binevoit sa ma indrume. In ceea ce ma priveste insa, lucrez la acest service de foarte putin timp (de aproximativ doua luni) iar situatii precum acestea in care sunt de recuperat bani din dosare de dauna ce au fost deschise de mai bine de doi ani mi-au revenit acum mie sa le deslusesc. Sper ca, in baza indicatiilor dumneavoastra, a legislatiei in vigoare si a perseverentei mele sa reusesc.
Cat priveste alte informatii pe care sa le pot furniza, precizez ca, din cate inteleg de la colegii mei, masina a fost introdusa in reparatie la putin timp dupa deschiderea dosarului, doar ca banii reprezentand contravaloarea reparatiei nu au fost achitati de societatea asiguratoare catre service (nu stiu din ce motive, caci cei de la societatea de asigurari nu au alt raspuns decat "nu gasim dosarul nici in baza de date, nici in mod fizic", de parca un astfel de raspuns ar fi unul cu care sa te poti conforma). Si va adresez acum o noua intrebare: impotriva cui este mai indicat sa se indrepte service-ul: impotriva societatii de asigurari-doar daca termenul de 2 ani (CASCO)/3 ani (RCA) nu s-a implinit; impotriva asiguratorului care s-a facut vinovat de producerea evenimentului rutier sau impotriva clientului pagubit, nevinovat in acel accident, a carui masina a fost introdusa in service?
Ultima modificare: Luni, 4 Aprilie 2011
Cristina I., utilizator
Acest subiect a mai fost deschis si regret ca nu am reusit sa va lamuresc cel putin cu privire la termenul de prescriptie.
Iata ce am inteles eu din cele doua postari ale dumneavoastra:
-service-ul pe care il reprezentati a reparat o masina
-asiguratul(proprietarul acelei masini) nu era vinovat de producerea accidentului
-reparatia a fost efectuata dar nu se stie cine la ce s-a obligat

Termenul de prescriptie de 2 ani nu se aplica.Nu sunteti parte in contractul de asigurare,nu aveti treaba cu el!
Asa cum v-am scris anterior,aveti la dispozitie 3 ani pentru actiune in pretentii,indiferent ca va indreptati impotriva asiguratorului sau a proprietarului masinii reparate.

Simplu de tot,asa vad lucrurile:
1.Nu aveti nicio relatie contractuala cu persoana responsabila de producerea pagubei.Daca aceasta s-ar fi obligat la plata,va puteati indrepta impotriva ei.
2.Spuneti ca de la asigurator a disparut dosarul(mare mirare).Daca aveti acte,dovada acceptului din partea acestuia,exista temei pentru actiune-altfel,cum si ce sa dovediti?
3.Mai ramane proprietarul masinii.Ce visator lasa masina la reparat,fara acceptul asiguratorului celui vinovat ?Am inteles ca despre RCA a fost vorba.

Cred ca sunteti perseverenta dar stiti ca orice pretentie trebuie probata.
Daca va indreptati impotriva asiguratorului-aveti nevoie de actele doveditoare.
Nu aveti,va ramane proprietarul masinii.Dovediti ca i-ati reparat masina si mai departe este problema lui cu asiguratorul sau persoana care trebuie sa repare prejudiciul.

Poate ma lamuresc si pe mine cei care v-au raspuns.Ce relevanta are termenul special de prescriptie in acest caz?
In rest,este decizia dv.






Ultima modificare: Luni, 4 Aprilie 2011
floare _de_ colt, utilizator

Alte discuții în legătură

Posibilitatea recuperarii banilor pt reparatie de la client ca urmare a prescrierii dreptului de a solicita aceasta de la asigurator Cristina I. Cristina I. Buna ziua. Am urmatoarea intrebare: daca pentru un dosar de dauna s-a implinit termenul de 2 ani in care puteam, ca unitate service reparatoare, sa solicitam ... (vezi toată discuția)
Accident rutier (tamponare) cu autor baut mariuselectric mariuselectric Va rog frumos, sa-mi raspundeti la urmatoarea problema cu care ma confrunt: In data de 10.07.2012, ora 11, conduceam autoturismul proprietate personala pe ... (vezi toată discuția)
Dosar daune constatare amiabila tiby83 tiby83 Salut, Am cateva nelamuriri in legatura cu dosarul de daune deschis in urma constatului amiabil. Am fost implicat intr-un accident usor soldat doar cu ... (vezi toată discuția)