Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna seara.Am o problema cu vecinul de la parter din cauza caruia teava de scurgere de la bucatarie nu poate fi schimbata. De cateva luni scurgerea la bucatarie s-a infundat, asociatia cu greu a reusit sa il convinga sa permita accesul instalatorilor sa desfunde teava, demers inutil de altfel. Din pacate problema nu se poate rezolva cu desfundatul ci este nevoie sa fie schimbat cotul, iar accesul se poate face doar din apartamentul vecinului de la parter. Pe la subsolul blocului nu se poate inlocui deoarece accesul este foarte dificil iar vecinul nu permite asociatiei sa intre in apartament sa sparga la bucutarie pentru inlocuirea cotului. Desi stau la etajul III am avut surpriza sa imi fie inundata bucatarie cu apa care a iesit din chiuveta.
Conform Legii nr. 230/2007 vecinul impiedica cu buna-stiinta folosirea normala a cladirii de locuit creandu-ne prejudicii la toti vecini care stau deasupra lui. Se pare ca nu il intereseaza sanctiunile care ii pot fi aplicate si nici faptul ca este obligat sa permita accesul.
Cred ca solutia ar fi formularea unei plangeri penale impotriva acestuia pentru faptul ca nu permite accesul dar din pacate solutionarea plangerii dureaza. Daca cunoasteti o alta solutie mai rapida pentru a-l putea obliga sa permita accesul si daca as putea face eu ceva in privinta asta ca asociatia de proprietari a tot incercat fara succes. Intentionez sa notific asociatia ca problema persista si nu s-a rezolvat dupa desfundarea tevii.
Multumesc.
Se pare ca cea mai buna solutie ar fi sa ma concentrez pe ceea ce poate face asociatia de la subsol si sa imi las vecinul in pace :D desi administratorul insista ca nu poate schimba cotul de la subsol ci trebuie sa sparga de la parter. Am sa caut un instalator care cunoaste tipul acesta de bloc si am sa insist, in scris, la asociatie sa isi indeplineasca obligatiile. Nu as fi fost poate atat de insistenta daca azi-noapte nu ar fi trebuit sa sterg din nou toata bucataria din cauza apei care a iesit din chiuveta- asa e daca nu esti pe faza.Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Daca apa ajunge sa iasa din ghiuveta in bucataria dumneavoastra, la etajul 3, inseamna ca, pana ajunge sus, iese deja in ghiuvetele de la parter, etajul 1 si 2, nu?
Adica este inundat si cel de la parter. El nu este deranjat ca-i este apartamentul inundat periodic? Poate ne lamuriti. Dar sa va explic cum am rezolvat-o noi.
Pe tronsonul de la bucatarie se infunda relativ des (la o luna, apoi dupa 2 saptamani, iar dupa 2 luni...), coloana de scurgere si-ajungea apa prin chiuveta in bucataria apartamentului de la etajul unu. Cel de la parter nu era deranjat pentru ca avea instalatie separata iar coloana comuna de scurgere doar trecea prin bucataria lui spre subsol, fara a fi cuplat la aceasta.
Aceasta coloana venea de la subsol si era din fonta pana in apartamentul de la parter iesind 40 de cm langa ghiuveta acestuia. Apoi pana la ultimul etaj era din plastic. Coloana se infunda mereu exact in acea portiune de fonta din apartamentul de la parter spre subsol, unde era imbinarea cu cea de plastic. Fonta fiind veche era ruginita, mancata si de ea se agatau foarte usor scamele si mizeriile infundandu-se repetat.
S-a hotarat sa schimbam coloana de fonta, sa o inlocuim cu una de plastic pana la basa din subsol. Vecinul de la parter nu vrea, nu accepta... Incercari, discutii, certuri cateva saptamani ..
Dupa vreo luna de incercari nereusite, s-a gasit solutia, in secret. Intr-o seara cand vecinul de la parter nu era acasa sa creat o mica gaura pe langa coloana de scurgere, Nefiind acasa nu a auzit zgomotul de bormasina. Dupa cateva zile proprietarul de la etajul unu a pus un furtun mic de la robinet pana in acea gaura si-a dat usor drumul la apa. Cel de la parter nu era acasa. Apa a ajuns in bucataria lui, in hol...... Vecinul de la parter, ajungand acasa, a pus mana pe telefon, a sunat disperat la administrator sa opreasca apa ca este inundat...
S-a oprit apa in vreo 20 de minute, penytru ca avaria era o "surpriza"... Materialele erau pregatite iar meseriasul avea sculele la asociatie stiind ce o sa se intample. In cateva ore s-a inlocuit coloana de fonta si de mai bine de doi ani nu s-a mai infundat acea coloana.
Trebuie sa colaboram cu vecinul pentru rezolvarea problemelor si-avem cel putin trei variantele verificate si aplicabile, dupa caz:
1. Daca nu stie, trebuie sa-l invatam
2. Daca nu poate, trebuie sa-l ajutam
3. Daca nu vrea, trebuie sa-l obligam