avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Gestionarea contractelor intr-o SRL
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Gestionarea contractelor intr-o SRL

Buna ziua. Am o multime de nelamuriri referitoare la modul de desfasurare a activitatii (din punct de vedere birocratic) intr-o firma de dimensiune mica sau medie. Prin urmare, sa presupunem ca imi infiintez o firma, cu obiect de activitate prestarea de servicii servicii (sa le numim la modul general). O alta firma vrea sa incheie un contract cu mine, pentru aceste servicii. Contractul incheiat intre noi il voi putea lua de pe net si adapta cu datele de identificare ale firmei mele, respectiv ale clientului? In contract vor fi specificate preturile serviciilor prestate? Eu am auzit ca nu apar. Mai mult, eu imi voi calcula costurile pentru realizarea serviciilor (implicand si achizitii de materiale, consum energie, etc) si ii voi comunica beneficiarului serviciilor pretul pe care il practic eu (cu adaosul aferent, din care sa rezulte si profitul meu, fireste). Ce se intampla in situatia in care clientul refuza, considerand pretul prea ridicat? Cum se reziliaza contractul, care este procedura? Dar in cazul in care acesta considera ca serviciul prestat nu a fost conform contractului?
Mai mult decat atat, alte nelamuriri ale mele: cine poate intocmi contractele de angajare pentru salariatii firmei (sa spunem ca angajez 2 persoane), care este relatia cu ITM-ul, cine se ocupa de toate astea?
Exista o calificare anume, adica un expert care ar putea fi angajat sa faca tot ce tine de acte (redactarea contractelor de prestare servicii, emitere - receptie facturi, angajarea personalului, etc)?
Stiu ca sunt confuz si prin urmare, la fel si intrebarile mele, dar incerc sa inteleg toate aceste detalii...Va multumesc
Cel mai recent răspuns: ContSters20980 , utilizator 13:37, 5 Aprilie 2011
Pentru contracte, angajari si multe altele ar fi indicat sa angajati un consilier juridic. In functie de volumul de munca se poate face contract pe cateva ore pe saptamana, astfel incat sa nu fie un efort financiar prea mare pentru societate.
In situatia in care optati pentru o societate comerciala cu raspundere limitata cred ca ar trebui sa angajati un expert contabil sau un contabil autorizat care sa se ocupe de problemele legate de,, emitere - receptie facturi, angajarea personalului" precum si de intocmirea situatiei financiare contabile, si, de asemenea sa aveti o colaborare si cu un jurist.
Daca optati pentru o alta forma juridica- intreprindere individuala de exemplu, nu aveti nevoie de un contabil permanent, ci doar la inceput sa va dea unele indrumari pentru a intocmi facturi, chitante, de a completa registrele...
viorel22 a scris:
Contractul incheiat intre noi il voi putea lua de pe net si adapta cu datele de identificare ale firmei mele, respectiv ale clientului?

Da, dar nu e indicat pentru ca astfel nu veti avea un contract adaptat specificului activitatii dumneavoastra.

In contract vor fi specificate preturile serviciilor prestate? Eu am auzit ca nu apar.

Pretul e un element esential al contractului, nu are cum sa lipseasca. In contractele cadru se practica referirea la pretul de lista al furnizorului, pe care acesta are dreptul sa il modifice cu conditia notificarii.

Ce se intampla in situatia in care clientul refuza, considerand pretul prea ridicat? Cum se reziliaza contractul, care este procedura?

Contractul se incheie numai in cazul in care partile convin asupra tuturor elementelor sale. Neindicarea pretului (sau a modului sau de determinare) este, cel putin deocamdata, motiv de nulitate a contractului. In tot cazul, sansele ca un comerciant cu ceva experienta sa semneze un contract fara pret sunt aproape zero.

Dar in cazul in care acesta considera ca serviciul prestat nu a fost conform contractului?

Depinde de prevederile contractului. Daca nu se prevede nimic, va trebui sa deschida actiune in instanta si sa isi dovedeasca sustinerea.

Mai mult decat atat, alte nelamuriri ale mele: cine poate intocmi contractele de angajare pentru salariatii firmei (sa spunem ca angajez 2 persoane), care este relatia cu ITM-ul, cine se ocupa de toate astea?

Raspunsul simplu este "cineva care se pricepe". In special datorita faptului ca nu mai exista carti de munca si deci nici relatia cu ITM-ul nu mai e ce-a fost, plus multe alte aspecte.

Exista o calificare anume, adica un expert care ar putea fi angajat sa faca tot ce tine de acte (redactarea contractelor de prestare servicii, emitere - receptie facturi, angajarea personalului, etc)?

Chiar mai multe, pentru ca sunt chestiuni cu totul separate. Pentru contracte va trebuie o persoana cu pregatire juridica - fie avocat (extern, presteaza servicii doar cand aveti nevoie), fie consilier juridic (angajat cu minim 2 ore pe zi). Facturarea este treaba unui contabil/economist, iar aspectele de resurse umane ar trebui sa fie in grija unui inspector RU.
Andreea Lisievici a scris:

... angajat cu minim 2 ore pe zi ...

Prevederea de la art. 101 din Legea nr.53 din 24 ianuarie 2003, prin care era stabilit un minim 2 ore pe zi pentru un contract de munca cu fractiune de norma a fost exclusa in anul 2006 prin ORDONANTA DE URGENTA nr. 55 din 30 august 2006. In prezent poate fi incheiat contract de munca cu un minim de o ora pe luna.
Ultima modificare: Marți, 5 Aprilie 2011
Adrian Copil, Consilier juridic
Asa este, aveti dreptate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pentru orice contract de furnizare sau prestare servicii trebuie intocmit un proces-verbal de receptie? Raluca Maria Raluca Maria Buna ziua! Fiind vorba de o institutie publica, pentru orice contract de furnizare sau prestare servicii trebuie intocmit un proces-verbal de receptie, chiar ... (vezi toată discuția)
Economist contabil conventie civila Angela Cerdeanu Angela Cerdeanu OUG 37/2011 Modificari la lg contabilitatii,prevede posibiltatea de a tine contabilitatea unei entitati(SRL)cu o cifra de afaceri la 31.12.2010 mai< decat ... (vezi toată discuția)
Un nou cim cu program de 2 ore, pe langa cim-ul existent bcfbmv bcfbmv Buna ziua, Spuneti-mi va rog, cum se trece pe cartea de munca (sau nu), daca vreau sa inchei un nou CIM (cu program de 2 ore) pe o alta functie, la aceeasi ... (vezi toată discuția)