avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 533 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... probleme contabile
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

probleme contabile

buna ziua,
sunt administrator la asociatii de proprietari in ploiesti. sunt administrator de 5 ani si este prima oara cand ma confrunt cu urmatoarea situatie:
1.un proprietar considera ca s-au facut erori la calculul intretinerii si solicita sa ii pun la dispozitie toate facturile, chitantierele, registru de casa si restul de acte , sa le fac copii, urmand sa le duca la o persoana cunoscuta de el sa le verifice.
eu am incercat, pe cale amiabila, sa ii explic ca nu se pot da aceste acte oricarui proprietar le cerere, am doar obligatie sa-i arat si sa-i explic orice nelamurire are. mi-a replicat ca am ceva de ascuns si a cerut comitetului sa ii dea actele.
mentionez ca din 2007, septembrie, la cererea proprietarilor, se fac verificari, lunar, cu chitanta, la uniunea asociatiilor de proprietari,de catre contabili autorizati, si ocazional pe perioade de 6 luni.
la cererea comitetului am predat pentru verificare financiar-contabila, la uniunea asoc.de propr. actele contestate pentru verificare.
cum se procedeaza legal in aceasta situatie?
2.acelasi proprietar a contestat ca ad.gen.2011 nu a fost statura.
lamuriri din partea comitetului:
-din 40 apartamente au fost preprezenti 17 proprietari si 2 imputerniciri.
-4 apartamente nelocuite-poprietari decedati;
-2 apartamente-proprietari plecati de 2 ani in strainatate, (nu au alte rude care au ramas in apt.);
-respectivul proprietar a participat la ad.gen., a luat cuvantul, a semnat de participare cu 2 semnaturi(e proprietar a doua apartamente).
a fost statutara?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 14:03, 9 Aprilie 2011
Din punct de vedere contabil,felul in care ati scris ca procedati cu verificarea actelor si a inregistrarilor in contabilitate totul este corect .

Pentru celelalte intrebari am rugat ca subiectul sa fie mutat la "Asociatii de proprietari..." unde colegii mei vor avea cu siguranta un raspuns pentru Dvs.
1. Proprietarul nemultumit nu trebuie sa se adreseze in astfel de cazuri administratorului, ci presedintelui, dar in timp util. Daca a facut-o acum pentru o perioada mai mare de timp, cu aprobarea com. ex. sau AG, poate comanda o expertiza la o firma specializata, deci pe banii lui. Cum vrea el, nu se poate, asa ca presedintele sa-i explice acest lucru. Pierdere de vreme...

2. Din punctul meu de vedere, AG a fost statutara, dar pentru a nu mai avea surprize de acest fel se poate proceda astfel: la primul termen se constata ca din 40 ap. sunt prezenti 17 + 2 prop., deci nu indeplineste cvorumul (nu conteaza motivele), presedintele suspenda lucrarile AG si dupa minimul 7 zile reconvoca AG. In acest caz nu mai conteaza nr. prop. prezenti, se pot lua hotarari legale cu cei prezenti.
.un proprietar considera ca s-au facut erori la calculul intretinerii si solicita sa ii pun la dispozitie toate facturile, chitantierele, registru de casa si restul de acte , sa le fac copii, urmand sa le duca la o persoana cunoscuta de el sa le verifice.

Dreptul unui proprietar:
d) să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi, eventual, să o conteste la preşedintele asociaţiei de proprietari, în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă la contestaţie
în termen de 7 zile;

dacă a depășit cele 10 zile, pa

.acelasi proprietar a contestat ca ad.gen.2011 nu a fost statura.
lamuriri din partea comitetului:
-din 40 apartamente au fost preprezenti 17 proprietari si 2 imputerniciri.
-4 apartamente nelocuite-poprietari decedati;
-2 apartamente-proprietari plecati de 2 ani in strainatate, (nu au alte rude care au ramas in apt.);
-respectivul proprietar a participat la ad.gen., a luat cuvantul, a semnat de participare cu 2 semnaturi(e proprietar a doua apartamente).
a fost statutara?


dacă a fost prima adunare,nu este statutară,dacă adunarea a fost reconvocată,hotărârile puteau fi luate de cei prezenți,câți or fi..

Adunarea generală a asociaţiei de proprietari poate adopta hotărâri, dacă majoritatea proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari sunt prezenţi personal sau prin reprezentant legal. Dacă nu este întrunit cvorumul necesar de jumătate plus unu, adunarea va fi suspendată şi reconvocată în termen de maximum 10 zile de la data primei convocări. La adunarea generală
reconvocată, dacă există dovada că toţi membrii asociaţiei de proprietari au fost convocaţi, hotărârile pot fi adoptate, indiferent de numărul membrilor prezenţi, prin votul majorităţii acestora.

respectivul proprietar a participat la ad.gen., a luat cuvantul, a semnat de participare cu 2 semnaturi(e proprietar a doua apartamente).


nu sunt de acord
Ultima modificare: Vineri, 8 Aprilie 2011
sacalul09, utilizator
@sacalul09,
La ultima postare, ultimul rand - mai bine il stergi d-ta. Daca nu esti sigur, nu scrie.
Mai sus ai zis bine, desi ai reluat ce-am zis si eu, dar cu citate... Totusi, omul este administrator de 5 ani!
susții ideea că dacă are m-ai multe apartamente are dreptul la m-ai multe semnături ?
Ultima modificare: Vineri, 8 Aprilie 2011
sacalul09, utilizator

Alte discuții în legătură

Calcul voturi ag zice zice Se dau 144 voturi prezente, AG este statutara deja de la 140 voturi. Se supune la vot o decizie: 53 voteaza pentru, 91 se abtin, 0 contra. Se considera ... (vezi toată discuția)
Reconvocare a.g. proprietari cornelia_chipu cornelia_chipu Buna seara. Conform art.24-(3) din legea 230/2007 la A.G. reconvocata, daca exista dovada ca toti membri asociatiei de proprietari au fost convocati, ... (vezi toată discuția)
Contestare pv doinagherasim doinagherasim Dupa sedinta de Adunare Generala a Asociatiei de Proprietari, in procesul verbal, s-a consemnat ca toti cei prezenti au fost de acord cu ceea ce scrie in acest ... (vezi toată discuția)