avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 263 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... Pot evita plata taxei de poluare?
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

Pot evita plata taxei de poluare?

Ce ziceti? as putea cumpara o masina SH din Germania, sa sa o inscriu fara a mai plati prostia asta de taxa de poluare? M-am gandit in felul urmator: sa fac o cerere Serviciului de inamtriculari auto si sa solicit inmatricularea masinii, in baza contractului de v-c si a celorlate acte care trebuie depuse, fara a plati taxa de poluare. Evident ei vor respinge cererea mea si apoi sa solicit Tribunalui BN sa ii oblige la a inmatricula masina, motivand cererea cu legislatia comunitara in domeniu, si chiar cu decizia de spatamana trecuta a Curtii de Justitie Europene?! Stiu ca aceea se refera la taxa de inmatriculare, dar si taxa d e poluare e aceeasi mariecu alta palarie....
multumesc!
Cel mai recent răspuns: lucfelice , utilizator 08:22, 13 Aprilie 2011
Nu cred ca are sanse de reusita logica dvs. deoarece decizia Curtii De Justiei Europene se refera la OG50/208 nemodificata ori intre timp normele ordonatei au fost modificate iar dvs ar urma sa contestati pe OG50 actualizata(din 2010)
Decizia CJUE spune la final asta:: In consecinta, Curtea apreciaza ca dreptul Uniunii se opune ca un stat membru sa instituie o taxa pe poluare aplicata autovehiculelor cu ocazia primei lor inmatriculari in acest stat membru, daca regimul acestei masuri fiscale este astfel stabilit incat descurajeaza punerea in circulatie, in statul membru mentionat, a unor vehicule de ocazie cumparate in alte state membre, fara insa a descuraja cumpararea unor vehicule de ocazie avand aceeasi vechime si aceeasi uzura de pe piata nationala.
Bun si atunci eu nu as putea folosi in interesul meu acestea? Adica nu eu, ca eu nu pot sa ma prezint in instanta, vreun avocat, in numele meu?
Unele aspecte lamuritoare in acest sens gasiti aici www.avocatnet.ro/content/art... > .
Si aici www.avocatnet.ro/content/art... >.
Ultima modificare: Luni, 11 Aprilie 2011
adin67, utilizator
adin67 a scris:

(...) decizia Curtii De Justiei Europene se refera la OG50/208 nemodificata ori intre timp normele ordonatei au fost modificate iar dvs ar urma sa contestati pe OG50 actualizata(din 2010)


"(...) articolul 110 TFUE ar fi golit de sensul și de obiectivul său dacă statelor membre le‑ar fi permis să instituie noi taxe care au ca obiect sau ca efect descurajarea vânzării de produse importate în favoarea vânzării de produse similare disponibile pe piața națională și introduse pe această piață înainte de intrarea în vigoare a taxelor menționate. O astfel de situație ar permite statelor membre să eludeze, prin instituirea unor impozite interne al căror regim este stabilit astfel încât să aibă efectul descris mai sus, interdicțiile prevăzute la articolele 28 TFUE, 30 TFUE și 34 TFUE" [pct. 53 din Hotarare]

“autovehiculele prezente pe piata unui stat membru sunt „produse nationale” ale acestuia in sensul articolului 110 TFUE. Atunci cand aceste produse sunt puse in vanzare pe piata vehiculelor de ocazie a acestui stat membru, ele trebuie considerate „produse similare” vehiculelor de ocazie importate de acelasi tip, cu aceleasi caracteristici si aceeasi uzură. Astfel, vehiculele de ocazie cumparate pe piata statului membru mentionat si cele cumparate, in scopul importarii si punerii in circulatie in acest stat, in alte state membre constituie produse concurente”. [pct. 55 din Hotarare]

"(...)fiecare stat membru trebuie sa aleaga taxele aplicate autovehiculelor si sa le stabileasca regimul astfel incat acestea sa nu aiba ca efect favorizarea vanzarii vehiculelor de ocazie nationale si descurajarea, in acest mod, a importului de vehicule de ocazie similare" [pct. 56 din Hotarare]

"(...)in timp ce vehiculele similare puse in vanzare pe piata nationala a vehiculelor de ocazie nu sunt in niciun fel grevate de o astfel de sarcina fiscala, O.U.G nr. 50/2008 are ca efect descurajarea importarii si punerii in circulatie in Romania a unor vehicule de ocazie cumparate in alte state membre".[pct. 58 din Hotarare]

1. Sunt, in momentul de fata, "vehiculele similare puse in vanzare pe piata nationala a vehiculelor de ocazie grevate de o astfel de sarcina fiscala" asemenea celor importate dintr-un stat membru??? categoric NU

2. Oare isi pastreaza OUG 50/2008, si in momentul de fata, caracterul nelegal (prin favorizarea vanzarii vehiculelor de ocazie nationale si descurajarea importului de vehicule de ocazie similare) constatat de Curte??? dupa umila mea parere, DA

Mai tinem cont si de actuala modalitate de calcul, si nivelul taxelor rezultate este enorm. E drept ca se urmareste ca statul nostru sa nu ajunga "cimitir de rable", dar totusi se discuta de principiul "poluatorul plateste", or, nu este evident ca si vehiculele inmatriculate cu mult inainte de intrarea in vigoare a ordonantei amintite se afla in trafic si polueaza, dar pentru astea nu se plateste nici o taxa pe poluare...

De altfel Curtea a impartasit punctul de vedere (corect) al reclamantului Tatu, subliniind ca: "obiectivul protecției mediului menționat de guvernul român(...)de a folosi veniturile generate de această taxă pentru finanțarea unor proiecte de mediu, ar putea fi realizat mai complet și mai coerent aplicând taxa pe poluare oricărui vehicul de acest tip care a fost pus în circulație în România. O astfel de taxare, a cărei punere în aplicare în cadrul unei taxe anuale rutiere este perfect posibilă, nu ar favoriza piața națională a vehiculelor de ocazie în detrimentul punerii în circulație a vehiculelor de ocazie importate și ar fi, în plus, conformă principiului poluatorul plătește."[pct. 60 din Hotarare]

Cu stima,
Andrei PAP
Ultima modificare: Luni, 11 Aprilie 2011
andrei_pap87, utilizator
DA si eu subscriu pareri d-nului Andrei Pap.

Alte discuții în legătură

Curtea de justiþie a ue: taxa auto instituitã în ianuarie 2012 contravine tratatului de funcþionare al uniunii europene  Lăzăruţiu Lucian Lăzăruţiu Lucian Decizia Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a fost dată în cauzele conexate C-97/13 şi C-214/13, având ca obiect cereri de decizie preliminară ... (vezi toată discuția)
Neplata timbrului de mediu 2014-castigat la c.a bucuresti cristiis cristiis Primul caz castigat pe timbrul de mediu la Curtea de apel Bucuresti, obligaţia de a face INMATRICULARE AUTO FARA PLATA TIMBRU MEDIU, la Curtea de apel ... (vezi toată discuția)
Sunt admisibile actiunile de restituire taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau actiunile de inmatriculare fara plata taxei cf. legii 9 / 2012 ? Roland Mindrila Roland Mindrila Potrivit art. 90 alin. 1 din Tratatul Comunitatii Europene (T.C.E.), nici un stat nu poate aplica, direct sau indirect, produsele altor state membre impozite ... (vezi toată discuția)