Va rog sa ma ajutati.Am asigurare casco la o masina luata in leasing prin bcr
.Acum doua luni in timp ce conduceam am simtit o lovitura si un zgomot puternic sub masina si am oprit imediat Am observat o balta de ulei sub masina. Am transportat masina pe platforma pana la reprezentanta si am anuntat asiguratorul si proprietarul .BCR asig nu vrea sa plateasca dauna pe motiv ca nu este cuprinsa in riscurile asigurate.Intre timp au facut si o expertiza tehnica la care am asistat si noi si au refuzat sa ne comunice si noua rezultatul pe motiv ca a fost ceruta de bcr asig si ca o vor prezenta doar in instanta daca este cazul Am primit o adresa de la ei in care ni se comunica urmatoarele”.. din declaratia soferului reiese ca defectiune a survenit in timpul schimbarii treptelor de viteza fara a se mentiona cuvantul ciocnire, lovire, izbire …” ceea ce nu este adevarat. Se pare ca este o defectiune tehnica. Ce sa fac. ?
2. RISCURI ASIGURATE
2.1. Asiguratorul acorda despagubiri pentru pagube produse de:
2.1.1. ciocniri, loviri, izbiri, rasturnari, derapari, zgarieri, caderi (cadere in prapastie, cadere in apa cu
prilejul transbordarii, cadere din cauza ruperii podului sau scufundarea vaporului cu prilejul
transbordarii, caderea unor corpuri pe autovehicul etc.);
2.1.2. actiuni rauvoitoare ale tertilor;
2.1.3. incendiu, trasnet, explozie;
2.1.4. grindina, inundatie, furtuna, uragan, cutremur, prabusire sau alunecare de teren, greutatea
stratului de zapada sau de gheata, avalanse de zapada.
2.2. Asiguratorul acorda despagubiri si pentru pagubele produse prin afumare, patare, carbonizare sau
diverse alte distrugeri, ca urmare a incendiului.
2.3. In caz de trasnet sau explozie se acorda despagubiri si pentru pagubele produse atunci cand trasnetul
ori explozia s-au produs la distanta de autovehiculul respectiv.
2.4. In caz de inundatie din cauze naturale, se acorda despagubiri pentru pagubele produse ca urmare a
acoperirii locului unde se afla autovehiculul asigurat cu un strat de apa, precum si pentru pagubele
produse de actiunea mecanica a apelor curgatoare sau a obiectelor purtate de acestea.
2.5. In cazurile de trasnet, furtuna, uragan, cutremur, prabusire sau alunecare de teren, greutate a stratului
de zapada sau de gheata, avalanse de zapada, se acorda despagubiri si pentru pagubele produse
autovehiculului prin efectele indirecte ale acestor fenomene, ca de exemplu: prabusirea unui copac lovit
de trasnet, actiunea mecanica a obiectelor purtate de furtuna sau uragan, daramarea acoperisurilor sau
a constructiilor din cauza greutatii stratului de zapada sau de gheata ori a avalanselor de zapada.
2.6. Asiguratorul acorda despagubiri si pentru:
2.6.1. furtul autovehiculului sau al unor parti componente ale acestuia, inclusiv echipamentele
suplimentare asigurate; aparatura audio cu fata detasabila sustrasa din interiorul
autovehiculului va fi despagubita numai daca Asiguratul prezinta, la data avizarii daunei, fata
detasabila a aparaturii in cauza.
2.6.2. pagube produse autovehiculului sau echipamentelor suplimentare asigurate ca urmare a furtului
sau a tentativei de furt;
2.7. Asiguratorul acorda despagubiri si pentru pagubele produse partilor componente in timp ce acestea se
aflau demontate in vederea efectuarii reparatiei sau intretinerii ca urmare a riscurilor enumerate la art.
2.1 – 2.6.
2.8. Cheltuielile efectuate in vederea inlocuirii setului de inchidere a autovehiculului asigurat (butuci yale,
buson rezervor si/sau contact pornire), in cazul furtului/pierderii cheilor acestuia.
2.9. Se acorda despagubiri pentru pagubele produse autovehiculului asigurat, prilejuite de masurile luate in
timpul producerii evenimentului asigurat, pentru salvarea autovehiculului, a constructiei in care se afla
acesta, precum si pentru salvarea persoanelor imobilizate in acesta (ex. descarcerare).
2.10. Asiguratorul acorda despagubiri in limita sumei asigurate si pentru:
2.10.1. cheltuielile legate de transportul autovehiculului avariat, un singur transport pentru fiecare
eveniment, in scopul salvarii sau repararii lui, daca autovehiculul nu poate fi deplasat prin forta
proprie, pana la cel mai apropiat atelier de reparatii de locul producerii evenimentului asigurat,
care poate efectua reparatia sau pana la locul de parcare, in limita cheltuielilor de transport
percepute de societatile specializate;
2.10.2. cheltuielile justificate efectuate in mod rezonabil in vederea limitarii pagubelor, daca acestea
sunt necesare in urma unor daune produse de evenimente asigurate.
6. EXCLUDERI
……………………………………………………………………………………………………..
6.12. Pagubele produse autovehiculului sau partilor componente:
- prin intrebuintare, functionare, uzura;
- datorita defectelor de fabricatie ale materialului, de executie si montare (inclusiv asamblare gresita);
- ca urmare a unor defectiuni tehnice, daca la data producerii evenimentului asigurat autovehiculul nu avea Inspectia Tehnica Periodica valabila.
faceti o cerere scrisa si explicati ca sunteti parte in dosarul de dauna si sa va spuna care sunt concluziile expertizei.
mai incercati o conciliere cu cei de la asigurari.
daca intradevar toata treaba e de la producator nu prea vad sa aveti sanse de izbanda.
problema e ca dvs ati vrut sa fiti corect ca daca erati de rea credinta gaseati o solutie sa fiti despagubit.
Problema se pare ca este o defectiune tehnica, iar noi avand ITP-ul facut ar trebui sa fim despagubiti conform contractului casco -.." ca urmare a unor defectiuni tehnice, daca la data producerii evenimentului asigurat autovehiculul nu avea Inspectia Tehnica Periodica valabila."
In calitate de utilizator, prin depunerea declaratiei si avizarea daunei, v-ati facut datoria contractuala.Litigiul va fi intre proprietar (soc.leasing)si asigurator.Pretentiile trebuie sa le indreptati catre proprietar , in baza contractului, pentru a va pune la dispozitie un autovehicul pentru care platiti chirie(rata leasing).
Cu riscul de a-mi supara colegii de pe forum am sa va spun ca riscul la care va referiti nu este un risc asigurat. Ati fi fost despagubit daca evenimentul avea loc dupa lovirea partii de dedesubt de un bolovan sau altceva asemanator dar in acest caz la expertiza trebuiau sa gaseasca lovit scutul, cutia de viteze, toba de esapament etc. In cazul de fata cred ca este vorba de spargerea cutiei de viteze sau craparea blocului motor ca urmare a cedarii materialului Daca ati fi lovit ceva s-ar fi avariat mai intai scutul motor care protejeaza masina pe dedesubt in dreptul motorului. Cred ca e vorba de o cedare de material si in acest caz este treaba constructorului. Faceti apel la firma de leasing in calitate de proprietar sa va rezolve problema conform contractului.
Probabil ca este vorba de ruperea unor piese din interiorul motorului sau cutiei de viteze care lovind carcasa a spart-o si astfel s-a produs scurgerea uleiului. Numai o examinarea apieselor in cauza poate stabili cu exactitate cum s-a produs accidentul.
Probleme acoperis casa
zimplu
Buna ziua, casa parintilor mei este situata intr-o zona rurala unde nu sunt riscuri de inundatii, cutremur sau alunecari de teren. Casa este construita undeva ... (vezi toată discuția)