Ati precizat ca fratele dvs este administrator de asociatie
Conform normelor in vigoare administratorul este anagajatul asociatiei de proprietari si detine obligatia sa desfasoare activitati in
cadru legal,respectiv sa detina documentatia care sa demonstreze legalitatea operatiei financiar contabile
Precizati ca fratele dvs,pe baza de "
intelegere amiabila cu PFA-deci fara contract sau alta forma scrisa ",au fost realizate 3 plati distincte-in numerar.
Sumele financiare scoase din contabilitatea asociatiei de proprietari,la primele 2 plati au fost justificate cu 2 facturi.
A treia suma financiara nu detine nejustificare...precizati dvs ca "
suma nu a mai ajuns la PFA "
Totodata precizati ca asociatia
a primit instiintare ca este data in judecata pentru plata ultimei rate
Initial ati mentionat inexistenta
contract sau alta forma scrisa
Ulterior reveniti cu precizarea ca facturile introduse in contabilitatea asociatiei de proprietari drept baza legala pentru justificarea primelor 2 rate,nu detin nici semnatura presedintelui de asociatie nici stampila PFA
Situatia dupa cum ati prezentat-o il avantajeaza in instanta pe fratele dvs pentru ca
1-nu exista contract legal incheiat intre PFA si asociatia de proprietari
2-nu exista facturi semnate de presedintele asociatiei de proprietari
3-nu exista facturi stampilate de PFA,respectiv PFA nu poate face dovada in instanta ca detine contract de executare cutii postale,nu exista deviz,etc care eventual sa contina clauza obligarii platii unor sume financiare in schimbul punerii la dispozitie de n cutii postale
Dupa aspectele mentionate ,respectiv inexistenta contract de executie cutii postale,PFA nu poate sustine si nu poate proba ca suma solicitata este certa,lichida si exigibila.
In cadrul asociatiei de proprietari fratele dvs ca si administrator,impreuna cu cenzorul cat si membrii comitetului executiv, se fac vinovati pentru utilizarea sumelor aferente celor 3 rate ,pentru care nu exista documente justificative legale ,dupa cum obliga L nr 82/1991
Art 36 din L nr 230/2007 Administratorul ,persoana fizica sau juridica ,are in principal urmatoarele atributii
a)prestarea serviciilor in mod profesional
b)gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti
Art 37
Pentru lucrarile privind proprietatea comuna ,administratorul,tinand sema de pret,durata de executie si calitate,supune spre analiza ,selectie de oferte si aprobare comitetului executiv al asociatiei de proprietari,ofertele operetorilor economici care satisfac cerintele,in vederea executarii lucrarilor,conform legislatiei in vigoare
Este o situatie delicata in care ,fratele dvs ca si administrator raspunde pentru cele 3 rate financiare platite ,pentru care nu exista justificare legala in evidenta
asociatiei de proprietari
Se impune ca fratele dvs sa solicite implicarea comitetului executiv al asociatiei de proprietari ,sa analizeze cu responsabilitate documentele ,functie de care sa hotarasca o data- strategia de aparare in instanta si a doua oara -recuperarea prejudiciului financiar pe care il apreciati "
o suma mare de bani pe care nu poate sa o acopere "