avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 464 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Legislaţie europeană, CEDO, UE, ... Exista vreun proiect de ajutor de la Uniunea Europeana ...
Discuție deschisă în Legislaţie europeană, CEDO, UE, proceduri europene

Exista vreun proiect de ajutor de la Uniunea Europeana pt. intabularea caselor vechi ?

Cineva imi spunea ca Uniunea Europeana ne ajuta sa intabulam casele vechi.
Este adevarat ? Este doar un proiect ? Ati auzit de asa ceva ?
Cel mai recent răspuns: Dori_ , utilizator 13:24, 1 Mai 2011
Se pare ca era vorba despre Proiectul C.E.S.A.R. al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara, Proiect privind Completarea Sprijinului UE pentru Restructurarea Agriculturii !

Obiectivul Proiectului este de a facilita restructurarea fermelor, pe baze de piaţă, prin îmbunătăţirea capacităţii fermierilor, a membrilor de familie ai acestora şi a lucrătorilor agricoli de a-şi gestiona activele şi venitul. Proiect privind Completarea Sprijinului UE pentru Restructurarea Agriculturii


[ link extern ]



"Prezentare generala





1. Denumire proiect.
Denumire completă: Proiect privind Completarea Sprijinului UE pentru Restructurarea Agriculturii
Acronim: CESAR
2. Valoare proiect; surse de finanţare.
Valoare totală proiect: 51,4 milioane Euro
Valoare finanţată de la Bugetul de Stat prin Acordul de Împrumut nr. 4875RO semnat cu BIRD
(Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare): 47,7 milioane Euro
Valoare finanţată de ANCPI
(Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară): 3,7 milioane Euro
3. Termen de finalizare.
Data închiderii proiectului este 30 iunie 2013.
4. Obiectivul proiectului.
Obiectivul Proiectului este de a facilita restructurarea fermelor, pe baze de piaţă, prin îmbunătăţirea capacităţii fermierilor, a membrilor de familie ai acestora şi a lucrătorilor agricoli de a-şi gestiona activele şi venitul.
5. Părţile proiectului.
Partea I – Administrarea Terenurilor

1. Delimitarea terenurilor şi înregistrarea titlurilor de proprietate
Finalizarea procesului de determinare a drepturilor de proprietate şi de înregistrare a bunurilor funciare în zonele rurale prin:
a) delimitarea şi topografierea parcelelor;
b) asigurarea de servicii juridice în cadrul oficiilor ANCPI pentru înregistrarea titlurilor de proprietate;
c) conversia digitală a documentelor juridice şi cadastrale şi a hărţilor; şi
d) actualizarea şi punerea completă în funcţiune a sistemului informatic existent pentru înregistrare şi cadastru.

2. Consolidare instituţională
a) Conceperea şi aplicarea unor îmbunătăţiri a cadrului juridic şi instituţional al ANCPI în vederea îmbunătăţirii calităţii serviciilor livrate atât în ceea ce priveşte ANCPI, cât şi sectorul privat;
b) Simplificarea procedurii şi instruirea pentru OCPI-uri (Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară), în vederea întăririi capacităţii instituţionale a OCPI;
c) Reabilitarea unor birouri ale OCPI-urilor prin lucrări mici de construcţii, informatizare şi alte echipamente şi mobilier;
d) Pregătirea şi implementarea campaniei de conştientizare a publicului, care va precede şi va însoţi munca de teren.

Partea a II-a – Servicii de orientare socio-economică pentru populaţia din agricultură

1. Dezvoltarea capacităţii furnizorilor de servicii de orientare socioeconomică
Facilitarea abilităţii populaţiei din agricultură de a-şi gestiona în mod durabil venitul şi bunurile, având în vedere programele naţionale şi de sprijin din partea UE, cuprinzând:
a) identificarea şi dezvoltarea furnizorilor independenţi de servicii de orientare socioeconomică la nivel regional (SEGP);
b) o evaluare a situaţiei actuale a cererii şi ofertei de servicii de orientare pentru populaţia din agricultură în regiunile pe care le acoperă proiectul;
c) elaborarea şi actualizarea periodică a Manualului de orientare socioeconomică, care va servi ca ghid de lucru şi referinţă de caz pentru agenţii SEGP; şi
d) instruirea cuprinzătoare a SEGP contractaţi pentru a presta în viitor activităţi de orientare socioeconomică, precum şi a terţilor furnizori interesaţi de acordarea de orientare şi îndrumare în sectorul agricol.

2. Furnizarea de servicii de orientare socio-economică pentru populaţia din agricultură
Furnizarea de bunuri şi servicii pentru:
a) activităţi de comunicare şi informare a comunităţii şi elaborare de materiale de îndrumare pentru beneficiarii lor;
b) înfiinţarea unor reţele informaţionale între SEGP şi alţi furnizori de servicii de consultanţă pentru sectorul agricol.

Partea a III-a – Politică, Strategie şi Management

1 Managementul proiectului
Sprijinirea ANCPI şi MAPDR în legătură cu coordonarea şi administrarea, implementarea, achiziţiile, managementul financiar, raportarea, monitorizarea şi evaluarea.

2. Asistenţă tehnică
Achiziţionarea de servicii de consultanţă legate de dezvoltarea unui sistem informatic pentru agricultură şi sectorul forestier (SIAS).

3. Studii de strategie, politică, juridice şi instituţionale
Elaborarea de studii în domenii ca, dar nu limitat la:
a) analizarea şi reexaminarea comasării terenurilor şi amenajării teritoriului în zonele rurale;
b) metodele propuse pentru facilitarea funcţionării pieţelor funciare în zonele rurale;
c) opţiuni strategice disponibile pentru trecerea în anul 2012 de la Schema de plăţi pe suprafaţă individuală (SAPS) la cea simplificată a UE, Schema de plăţi pe suprafaţă unică (SPS); precum şi
d) recomandări pentru dezvoltarea cadrului juridic pentru strategiile şi politicile aprobate.
6. Implementare.
ANCPI şi MAPDR au înfiinţat UMP-uri (Unitate de Management al Proiectului) în condiţii acceptabile Băncii (BIRD), de asemena a fost adoptat Manualul Operational al Proiectului (MOP), au fost asigurate resurse umane corespunzatoare şi suficiente, şi disponibilitatea resurselor financiare corespunzătoare.

Imprumutatul (Ministerul Finanţelor Publice), prin ANCPI şi MAPDR, a adoptat Planul de Management al Mediului (PMM) satisfăcător pentru Bancă.
7. Beneficii generale.
1. Gratuitatea înregistrării proprietăţii
2. Atragerea fondurilor Uniunii Europene destinate realizării subvenţiilor în agricultură
3. Finalizarea procesului de restituire a proprietăţilor la nivelul unităţilor administrativ teritoriale
4. Crearea unui sistem unic de evidenţă reală a imobilelor care conferă:
– transparenţă
– acces facil la informaţii
– rapiditate în procesarea cererilor
– siguranţă şi securitatea tranzacţiilor "

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cadastru unui apartament andro_mariana andro_mariana Ce pasi sa fac ptr. a face cadastrul gratuit al ap. meu.....multumesc!! (vezi toată discuția)
Masuratori topometrice zahariadan zahariadan as vrea sa stiu daca pot beneficia si eu de masuratori cadastrale si topometrice gratuite si care sunt pasii de urmat (vezi toată discuția)
Cadastru gratuit Ionita2205 Ionita2205 Buna ziua! Ieri s-a anuntat ca pana in 2023 se va face gratuit cadastrarea tuturor cladirilor. Eu sunt cu actele in derulare si va intreb daca o sa beneficiez ... (vezi toată discuția)