va rog sa ma ajutati (cum ati facut-o de atatea ori) intr-o problema: sunt in posesia unei adeverinte din care reiese ca beneficiez de tichete de masa desi eu nu am primit niciodata nimic. o sa dau in judecata angajatorul, dar problema intervine in momentul in care trebuie sa specific pentru ce perioada solicit aceste tichete. adeverinta pe care o am e din aprilie 2008, dar eu sunt angajata la ei din sept. 2006. stiu sigur ca ei se scad de aceste tichete pe spatele angajatilor de multi ani. deci: cer tichetele (sau contravaloarea lor) incepand din aprilie 2008 sau din sept 2006? trebuie sa aduc dovezi in sprijinul afirmatiei ca timp de 22 luni altcineva a beneficiat de bonurile mele de masa sau pot cere instantei sa solicite angajatorului tabele nominale cu aceste tichete? va multumesc
Avand in vedere ca suntem in prezenta unui litigiu de munca si nu vei plati taxa de timbru, cred ca ar fi bine sa soliciti acordarea tichetelor de masa incepand cu data angajarii, respectiv cu septembrie 2006; intrucat sarcina probei revine angajatorului, nu vei avea prea multe dovezi de produs, este buna adeverinta aceea (banuiesc ca are semnaturile reprezentantilor si stampila, nu?), restul (tabelul cu semnatura ta de primire a tichetelor, decizia prin care s-a hotarat acordarea tichetelor de masa - aici nu ai de unde sa stii cu ce data si de aceea am vorbit de taxa de timbru ;), etc.) va fi obligat sa le prezinte angajatorul intrucat el este cel care le are in posesie.
Nu te intereseaza cine si daca a beneficiat altcineva de tichetele de masa care ti se cuveneau si implicit nu trebuie sa faci dovada in acest sens, tu te vei judeca cu angajatorul pornind de la dreptul tau de a le primi.
va multumesc, aveti dreptate, nu ma intereseaza cine si daca a beneficiat cineva de tichetele mele. as mai avea o intrebare: o sa solicit in instanta si remunerarea duminicilor lucrate (am chitante prin care dovedesc acest lucru), si multe alte drepturi (salariale, concedii, etc). trebuie sa fac un calcul si sa cer o suma precisa, sau suma se va stabili ulterior?
Da, in actiune trebuiesc precizate sumele exacte pe care le pretindeti, ceea ce reprezinta fiecare dintre ele, precum si modul de calcul (eventual cate un tabel pentru fiecare pretentie); sfatul meu este sa cereti tot ce considerati ca vi se cuvine (si ceea ce puteti dovedi, bineinteles - proba o puteti face cu documentele pe care le aveti deja sau puteti cere instantei, daca nu solicita din oficiu, sa oblige angajatorul sa prezinte actele care credeti ca ar putea sustine ceea ce afirmati); daca vi se acorda e o.k., daca nu - macar ati incercat.