care sunt contributiile pe care trebuie sa le plateasca la fisc un administrator de imobil si asociatia in cazul in care administratorul este si salariat la o societate privata? trebuie sa faca contract cu asociatia de proprietari pentru un anumit numar de ore pe luna?
Administratorul, persoana fizica, trebuie sa fin angajat al asociatiei pe baza de contract de munca daca are atestat pentru a practica aceasta activitate.
Contractul individual de minca (CIM) se intocmeste conform Codului muncii, pentru numarul de ore lunar care sa acopere activitate la care se angajeaza. Astfel ca poate fi un CIM pe perioada determinata sau nedeterminata iar fiecare din acestea pot fi cu norma intreaga (8 ore/zi) sau partiala de munca (oricat sub 8 ore).
Se platesc impozitele si contributiile asa cum plateste orice angajator.
Din topicul deschis de @cyan se poate trage concluzia ca asociatia a angajat sau doreste sa angajeze administrator.
Aveti urmatoarelke posibilitati:
- angajat cu CIM cu timp partial de la 1ora/luna - 7 ore/zi - trebuie depuse declaratia 010 pt modficarea vectorului fiscal (daca nu ati avut angajati) in termen de 30 zile de la modificarea datelor, declaratia 112. de asemenea persoana trebuie inregistrata in REVISAL cu o zi inaintea angajarii.
Daca depuneti declaratia 112 va trebui sa le depuneti electronic semnate electronic cu un certificat digital incepand cu luna iulie 2011 (pretul este de aproximativ 250 lei).
- angajat cu conventie civila
- PFA - varianta optima pt asociatii - nu trebuie sa depuneti declaratii privind angajatul care in acest caz emite factura catre asociatia de proprietari, iar depunerea declaratiilor ii revine acestuia.