buna ziua, am cumparat un mai compactor in valoare de 2.000 lei cu bon achizitie de la persoana fizica , intrebarea mea este cum sa o inregistrez in contabilitate , ca mijloc fix si daca da ,atunci se amortizeaza.va multumesc.
Cred ca trebuie sa procedezi in felul urmator cand ai asemenea cazuri:
1. Trebuie contract de vanzare cumparare incheiat cu vanzatorul, nu bon de achizitie si o declaratie pe propria raspundere din partea persoanei fizice cum ca bunul este personal. (ca sa aveti toate actele in regula si sa va scutiti de probleme cu fiscul, ar trebui sa nu acceptati tranzactii cu vanzatori fantoma).
2. Ar trebui factura sau documentul cu care vanzatorul a achizitionat mijlocul fix sau sa stii macar data la care bunul respectiv a fost achizitionat de catre vanzator (luna si anul, cu aproximatie) pentru a calcula durata de functionare ramasa pentru mijloacele fixe din grupa sa. Legea zice ca pentru mijloacele fixe cu durata normala de functionare expirata, sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de o comisie tehnica sau un expert tehnic autorizat. (eventual administratorul sau consiliul de administratie al societatii).
Pe baza bonului de achizitie se intocmeste NIR si nu se deduce tva. Deoarece depaseste valoarea maxima de inregistrare a unui obiect de inventar se inregistreaza in mijloace fixe si se amortizeaza incepand cu luna viitoare. Plata se face prin casierie cu DP, pe spatele acesteia se trec datele de identificare ale vanzatorului si copie CI.