Ce s-a stabilit in procesul-verbal de constatare? Culpa exclusiva a soferului?
S-a expertizat masina? Ce procent de avarie (distrugere) a acesteia s-a stabilit? Daca se stabileste ca masina nu mai poate fi reparata si este necesara o masina noua, soferul poate fi obligat la plata acesteia.
Este culpa exclusiva a soferului, eram si eu in masina si inca 3 persoane, putea sa ne omoare.
Avea si gps care i-a indicat continuarea drumului la dreapta, fiind centura bucurestiului si el s-a dus inainte ca asa parea drumul drept spre o mica localitate.
Nici nu a franat macar ca sa limiteze daunele desi a tzipat toata lumea la el ca avea 2 secunde pana la impactul cu masina din sens opus.
Intr-un fel are si administratia drumurilor o parte din vina fiindca politia ne-a spus ca am scapat ieftin ca in zona au loc frecvent accidente si saptamana trecuta ar fi murit 6 persoane din acelasi motiv. Este vorba de intersectia de la coborarea podului spre dragomiresti vale pe centura in Ilfov, foarte aproape de carrefour militari, care nu are semnalizata prioritatea drumul la dreapta la venirea din Bucuresti si lipsa prioritatii drumului pentru inainte spre Dragomiresti Vale si o obligatie de incetinire, care ar salva multe situatii.
Verdictul asupra masinii se da luni, dar mi-e teama ca e distrusa complet.
Citeste cu atentie contractul de asigurare intrucat conditiile de asigurare difera de la un asigurator la altul.
In principiu:
Daca este vorba de dauna totala asiguratorul te va despagubi cu suma asigurata.
Diferenta dintre valoarea autoturismului la data accidentului si valoarea despagubirii platita de catre asigurator se poate recupera in instanta de la conducătorul auto vinovat de producerea accidentului.
Diferenta dintre valoarea unui autoturism nou (de acelas tip) si valoarea la data accidentului a autoturismului avariat se poate cere in instanta, dar nu cred ca va fi acceptata intrucat aceasta reprezinta uzura autoturismului in urma folosirii de catre Dvs.
In cazul unei daune partiale problema se pune putin altfel.
Informati-ma despre derularea actiunii.:luck:
am intrat in discutie dor putin pentru a sublinia faptul ca trebuie sa cititi contractul, ci mai mult pt a sublinia faptul ca TOTI cei care icheie astfel de contracte trebuie sa fie atenti la toate clauzele si la modul lor de intrepatrundere si interpretare.
Eu vad urmatoarele daune :
- faptul ca firma tb sa plateasca casco integral pe 1 an degeaba, azi fiind doar a 3-a zi de la inceperea casco pe anul 2,
800 de euro
- faptul ca trebuie inmatriculata o masina identica noua si contractat un nou credit, taxa de poluare 300 euro de la 1 iulie, taxa dosar credit pt 25.000 ron, 200 euro, taxe inmatriculare, numere, 100 euro, total 600 euro.
- total daune pe care le consider in vina soferului, cel putin 1400 de euro, valoarea aceasta ma astept sa nu o pot recupera pe cai amiabile si nu stiu daca merita un proces pentru valoarea aceasta.
- uzura este intr-adevar 1500 de euro, si nu poate fi imputata soferului, probabil
- din fericire nu avem fransiza pt dauna totala, asta salveaza 20 % din suma acordata, adica 2600 euro.
- insa ma astept la surpriza ca din valoarea asigurata sa imi scada valoarea epavei estimata de ei si acolo sa mai pierdem 2-3000 de euro.