Doresc sa achzitionez o parcela teren pt constructie casa. Actualul Proprietar este o persoana juridica ( SRL , care a mai construit case,duplexuri in zona ).
Aproape toate informatiile le am , una SINGURA ma ingrijoreaza.
La cine ma pot adresa ( si/sau ce acte sa verific ) ca sa ma asigur ca terenul pe care doresc sa-l cumpar nu este in Litigiu ( adica nu a fost vandut mai multor persoane ) ?!!
Multumesc mult
PS: daca ajuta D-zeu negociere asupra acestei parcele va fi la finele acestei saptamani
La Biroul de Carte Funciara prin solicitarea unui extras de Carte Funciara in care apare daca terenul este liber sau nu de sarcini. In plus, in cuprinsul contractului ce va fi redactat de catre notar, apare si o declaratie pe proprie raspundere a vanzatorului ca terenul este liber de orice sarcini si ca nu face obiectul niciunui litigiu aflat pe rolul instantelor judecatoresti, insa vanzatorul raspunde conform Codului Penal daca face declaratii in fals, ceea nu v-ar scuti pe dvs. de ulterioarele eventuale litigii. Sfatul meu sincer este urmatorul: daca aveti cele mai mici suspiciuni cu privire aceasta tranzactie sa nu cumparati acest teren, deoarece vanzatorul fiind persoana juridica, daca va intra in faliment sau in insolventa se vor urmari toate tranzactiile efectuate de acesta cu 3 ani inainte de intrarea in insolventa, existand posibilitatea ca bunurile sa reintre in posesia societatii pentru a fi indestulati creditorii !!! Asadar, atentie ..... Poate va ofera mai multe sfaturi si distinsii avocati care acceseaza acest forum, eu v-am scris aceste lucruri deoarece am o cunostinta care s-a aflat in aceasta situatie..... Numai bine va doresc !
Da, multumesc pt raspuns,
Mai intervin si eu cu un reply pt ca doresc si alte raspunsuri/informatii:
1. Nu am nici o suspiciune cu privire la acest aspect ( chiar au mai cumparta pers de la el , teren + case pe care le-a contruit el ). Sunt doar eu putin mai pretentios,adica mi-ar placea sa stiu ca pot dormii linistit
2. extrasul CF este oricum obligatoriu inainte de intocmirea contractului de vanzare cumparare si se poate verifica
3.In ceea ce priveste insolventa/incapacitate de plata ( adica creditorii actioneaza in instanta pt recuperarea bunurilor "matetriale/banesti ) si verificarea de autoritati tranzactiile din ultimii 3 ani ( nu stiu daca e perioada exacta ) din cate stiu este valabil atat la pers juridice cat si pers fizice.
Doar o pers de specialitate ne-ar putea lamurii excat
Deoarece gusty doreste doar o persoana de specialitate, trebuie sa-i respectam dorinta( deci cred ca s-ar putea adresa si vecinului de la colt), deoarece raspunsul dat de actb a fost extrem de corect.
In alta ordine de idei , cred ca nu ar strica, dat fiind nr.mare de intrebari privind CARTEA FUNCIARA , (intabulare, radiere, notare), extras C.F de informare) sa initiem un subiect pe acest forum-aspecte ale actiunii de C.F, , diferite ordine, regulamente si bineinteles aplicarea L.7/1996 cu comp;etarile si modificarile ei.
Ce parere aveti? Se poate?
Gusty29 a scris:
Doar o pers de specialitate ne-ar putea lamurii excat
Stimate domn,
actb fiind :D, am si eu diverse specializari (nu spun care, sunt incognito pe aici :P )
Zilnic imi trec prin mana fel de fel de documente si credeti-ma ca inca nu le-am vazut pe toate !!! Zilnic aflu cate ceva nou studiindu-le, iar tot ce pot spune este ca inventivitatea romanului nu are limite si nu ma mai surprinde in nici un fel ...., iar in ce priveste dorinta dvs. de a dormi linistit dupa ce cumparati terenul credeti-ma ca nu va poate garanta nimeni asta deoarece practica se incapataneaza sa ne arate intotdeauna contrariul a ce dorim sa se intample. Cu stima, al dvs. actb
Nu o luati in nume de rau , poate m-am exprimat si eu gresit la ultimul post. Orice ajutor , informatie ...etc este importanta si bine primita.
Haideti sa reformulam atunci pt intelesul nostru si a celor care or sa mai citesca .
Achizitia terenului , de VERIFICAT :
1. Actul de proprietate in original (contract de vanzare cumparare autentificat la notariat sau titlu de proprietate)
2. Certificat fiscal de la Directia Taxe si Impozite Locale sau Primaria Localitatii unde se afla terenul pentru judete, in certificatul fiscal trebuie precizat obligatoriu suprafata de teren, categoria de folosinta (extravilan, intravilan arabil sau intravilan construibil), numarul postal (daca exista). Certificatul trebuie sa fie eliberat in luna in care se incheie contractul de vanzare cumparare in forma autentica.
3. Extras de carte funciara de la judecatoria de sector . In extras trebuie precizate suprafata terenului, numarul postal (daca exista). Extrasul de carte funciara este valabil 24 de ore - in ziua in care s-a eliberat si a doua zi - (cu precizarea drumului de servitute si in favoarea caror loturi - daca este cazul).Deasemenea daca terenul este liber de sarcini
4. Dosar cadastral in copie . ( contine coordonatele si punctele de contur ale suprafetei )
5. In cazul terenurilor intravilane construibile, se solicita certificat de urbanism de la Primaria de sector, cu mentiunea "necesar la instrainare".
6 De verificat daca terenul care urmeaza a fi valorificat NU face obiectul vreunui bun Ipotecat de actualul proprietar ( asta nu stiu unde trebuie verificat )
Daca toate aceste 6 pc sunt ok , atunci se poate achizitiona fara probleme. Am dreptate ?!