avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 319 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... fisa postului model
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

fisa postului model

va rog foarte mult sa imi aratati un model de fisa de post pentru contabil dupa noul cod al muncii?
economistul firmei.ro
arrwen_evenstar34 a scris:

economistul firmei.ro



Nu sunt actualizate fisele de post postate pe acest site.
Unde gasesc si eu fise de post actualizate conform noului cod al muncii ?
Sunt destule site-uri de unde se pot accesa gratuit fise de post , dar care inca nu sunt actualizate ...

De asemenea, sunt site-uri de unde se pot achizitionate fise de post actualizate cu noile modificari.
[ link extern ] /
FISA DE POST CONTABIL


FISA POSTULUI Nr._____________/________________

Titulatura postului: contabil
Titularul postului: ____________________________
Cod C.O.R.: 343302
Organizatia: ______________________________
Departamentul: financiar-contabil
Titulatura postului imediat superior: director economic

Data intocmirii: _____________________________________

Rezumatul postului:

Tinerea evidentei contabile si a tot ce tine de contabilitate, cu buna credinta, dand dovada de o buna pregatire profesionala, respectand legislatia in vigoare.

Atributii si responsabilitati:

• intocmirea formelor pentru statele de plata, boala si alte drepturi asimilate pentru personal organizatiei;
• intocmirea graficului retinerilor din salarii, dispozitiilor de plata in vederea virarii acestor sume, verificand si prezentand la semnare documentele intocmite si inaintate la plata;
• intocmirea lunara a notei contabile, privind cheltuielile cu salariile, impozite, CAS, retineri in vederea introducerii in calculator si balanta cu respectarea prevederilor planului de conturi;
• intocmirea contractelor de garantie in numerar;
• tinerea evidentei analitica a conturilor 421, 401-1, 423, 431, 444, 447;
• intocmirea darilor de seama lunare si trimestriale privind calculul sumelor datorate pentru impozit pe salar, cladiri, taxa pe teren, impozit pe masini si/sau alte sume datorate de organizatie;
• acordarea avansurilor, deducerilor de impozit cu intocmirea dosarelor, declaratia lunara de sanatate;
• arhivarea si legarea documentelor intocmite, state de plata, centralizatoare;
• sa răspundă la toate solicitările venite din partea administratorului pentru îndeplinirea unor sarcini conforme fisei postului;
• sa fie cinstit, loial si disciplinat dând dovada in toate împrejurările de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte cu stricteţe regulile de protecţie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfăşoară serviciul;
• angajatul trebuie sa utilizeze, potrivit instrucţiunilor de utilizare a substanţele periculoase, instalaţiilor ,utilajele, maşinile, aparatura si echipamentele de lucru;
• sa acorde ajutor, atât cat este raţional posibil, oricărui alt salariat, aflat intr-o situaţie de pericol;
• angajatul va desfăşura activitatea in aşa fel încât sa nu expună la pericole de accidentare sau îmbolnăvire profesionala persoana proprie sau alţi angajaţi, in conformitate cu pregătirea si instruirea in domeniul protecţiei muncii primita de la angajatorul sau;

OBIECTIVE DE PERFORMANTA:

 cunostinte si experienta;
 numar de documente contabilizate;
 judecata si impactul deciziilor;
 conditii de munca;
 respectarea termenelor de indeplinire a sarcinilor;
 integrare in echipa;
 stapaneste tehnicile de lucru legate de functie;
 defineşte rolul protecţiei muncii.

CRITERII DE EVALUARE

Criteriul de evaluare
1 Capacitatea de implementare Capacitatea de a pune eficient in practica solutiile proprii si pe cele dispuse pentru desfasurarea in mod corespunzator a activitatilor, pentru realizarea obiectivelor
2 Capacitatea de a rezolva eficient problemele Capacitatea de a depasi obstacolele sau dificultatile intervenite in activitatea curenta, prin identificarea solutiilor adecvate de rezolvare si asumarea riscurilor.
3 Capacitatea de autoperfectionare si de valorificare a experientei dobandite Capacitatea de crestere permanenta a performantelor profesionale, de imbunatatire a rezultatelor activitatii curente prin punerea in practica a cunostintelor si abilitatilor dobandite.
4 Capacitatea de asumare a responsabilitatilor Capacitatea de a desfasura in mod curent , la solicitarea superiorilor ierarhici, activitati care depasesc cadrul de responsabilitate definit conform fisei postului;
Capacitatea de a accepta erorile sau, dupa caz, deficientele propriei activitati si de a raspunde pentru acestea.
5 Creativitate si spirit de initiativa Atitudine activa in solutionarea problemelor si realizarea obiectivelor prin identificarea unor alternative eficiente de rezolvare a acestor probleme; atitudine pozitiva fata de idei noi.
6 Capacitatea de planificare si organizare a timpului de lucru Capacitatea de a previziona cerintele, oportunitatile si posibilele riscuri si consecintele acestora; capacitatea de a anticipa solutii si de a-si organiza timpul propriu sau, dupa caz, al celorlalti(n functie de nivelul de competenta), pentru indeplinirea eficienta a sarcinilor.
7 Capacitatea de a lucra in echipa Capacitatea de a se integra intr-o echipa, de a-si aduce contributia prin participare directa , de a transmite eficient si de a permite dezvoltarea ideilor noi, pentru realizarea obiectivelor echipei.
8 Capacitatea de a lucra independent Capacitatea de a desfasura activitati pentru indeplinirea atributiilor de serviciu fara a solicita coordonare, cu exceptia cazurilor in care activitatile implica luarea unor decizii care depasesc limitele de competenta.
9 Capacitatea de gestionare eficienta a resurselor alocate Capacitatea de a utiliza rational si eficient resursele materiale financiare si informationale alocate.
10 Inegrarea morala si etica profesionala Intelegerea si respectarea principiilor de moralitate si etica socio-profesionala.


Relatii la locul de munca:

• de subordonare: director economic;

• de colaborare/ functionale: contabili, economisti, casieri din cadrul
departamentului financiar-contabil.



Program de lucru:


• 8 ore/zi, 5 zile/saptamana;
• posibilitate de prelungire peste program in situatii exceptionale (se precizeaza si acest aspect daca este cazul si/sau alte aspecte care fac referire la programul de lucru).

Conditii de munca:

• obisnuite;

• munca de birou;

• munca individuala;

• deplasari pe distante scurte sau medii (obtinerea de avize, aprobari).


Unelte, instrumente, echipament de lucru:

• instrumente specifice muncii de birou (computer, imprimanta, scanner, xerox, fax, etc.);

Posibilitati de promovare:

• transferul pe un post ierarhic superior este conditionat de nevoile organizatiei si de achizitia unor abilitati si deprinderi din alte sfere de activitate;
• transferul in cadrul unui alte filiale este conditionat de nevoile organizatiei (se completeaza doar daca acesta varianta ar putea fi posibila).

Cerinte pentru exercitare:

1.Cerinte medicale:

1.1.rezistenta la oboseala si solicitari efective si intelectuale;
1.2.acuitate auditiva normala;
1.3.vorbire normala.

2. Cerinte psihologice:

2.1.inteligenta peste nivelul mediu (capacitate de analiza si sinteza, memorie dezvolatata, judecata rapida, capacitate de deductie logica);
2.2.asumarea responsabilitatilor;
2.3.rezistenta la sarcini repetitive;
2.4.capacitate de relationare interumana;
2.5.adaptare la sarcini de lucru schimbatoare;
2.6.echilibru emotional.

3. Activitati fizice:

3.1.lucrul in pozitie sezanda perioade indelungate;
3.2.vorbire;
3.3.ascultare;
3.4.diferentiere a culorilor;
3.5.folosire a mainilor;
3.6.folosire a degetelor;
3.7.comutare si concentrare a privirii.

4. Educatie si pregatire profesionala:

4.1.studii medii/superioare de profil economic;
4.2.cunostinte de operare pe calculator;
4.3.cunosterea unor programe computerizate de contabilitate;
4.4.cunoasterea unei limbi straine constituie un avantaj.
La acest capitol se precizeaza toate conditiile pe care ar trebui sa le indeplineasca ocupantul acestui post, conditii care evident sunt stabilite de fiecare organizatie in parte.

5. Deprinderi transferabile:

5.1.acordare si transmitere de informatii;
5.2.asigurare de consultanta in domeniul contabil;
5.3.culegere, clasificare si interpretare a informatiilor;
5.4.planificare si organizare a operatiilor si activitatilor;
5.5.pregatire de materiale si rapoarte.


Director, Titularul postului,

Data:




Am luat la cunostinta___________________


Am primit un exemplar____________________

Cu stima,
Av. Irina Carmen Cristea.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fisa post ptr. secretar dactilograf solomcarmendamiela solomcarmendamiela va rog sa ma ajutati cu un model fisa post pentru secretar-dactilograf. Va multumesc! (vezi toată discuția)
Solicitare fise post MARIUS5 MARIUS5 as avea si eu nevoie de urmatoarele fise de post ( este vorba despre un studio tv): - director tehnic - regizor de emisie - operator prompter - editor ... (vezi toată discuția)
Fisa postului pt. consilier juridic vio c vio c am nevoie urgenta de un model de fisa a postului pt functia de consilier juridic. va rog frumos daca puteti sa ma ajutati. multumesc frumos anticipat ! (vezi toată discuția)