Nu este o organigrama standard, conducerea unitatii in functie de responsabilitatile fiecarui salariat, birou, compartiment poate stabili ordinea erarhica.
In functie de unitate, in cazul in care aceasta este subordonata altor unitatii, va avea nevoie si de aprobarea organigramei de catre aceasta din urma.
Atributiile postului sunt stabilite de catre sefii compartimentelor
Fisa post : DIRECTOR TEHNIC
Titulatura postului: director tehnic
Status-ul postului: ¨ vacant / ocupat:
Titularul postului: se completeaza numele si prenumele persoanei care ocupa postul
Cod C.O.R.: 122701
Organizatia: se completeaza denumirea exacta a firmei
Departamentul: se completeaza denumirea departamentului in care este
incadrat postul
Titulatura postului imediat superior: se completeaza denumirea postului ierarhic superior acestui post
Limite salariale: limita inferiora si cea superioara pentru acest post
Data intocmirii: se specifica data exacta la care a fost intocmita fisa de post
Intocmita de: se completeaza cu numele persoanei si functia acesteia in
cadrul organizatiei
Rezumatul postului:
- organizarea activitatii departamentului de productie; supervizarea activitatii personalului din cadrul departamentelor de productie, de transport, obiectivelor, atelierului de reparatii si intretinere, depozitului de materiale; elaborarea programelor de modernizare tehnologica; oferirea de consultanta si consiliere tehnica.
Atributii si responsabilitati:
• propunerea de masuri si solutii in vederea valorificarii la maximum a capacitatilor de productie existente si a modernizarii unor procese de productie;
• elaborarea de planuri de investitii si achizitii tehnologice care sa conduca la atingerea dezideratelor de rentabilitate economica si competeitivitate pe piata a organizatiei;
• asigurarea coordonarii activitatii departamentului de productie cu obiectivele organizationale si cu activitatea celorlalte departamente (de cerectare, financiar-contabil, contractare-valorificare);
• acordarea de consultanta si consiliere tehnica directorului general, in vederea luarii unor decizii eficiente in ceea ce priveste organizatia;
• urmarirea si asigurarea respectarii regimului tehnologic al fiecarei instalatii, a realizarii la termen si de buna calitate a lucrarilor de reparatii si revizii a instalatiilor si utilajelor;
• urmarirea si asigurarea incadrarii in consumurile specifice stabilite la energie si combustibili;
• stabilirea programului de masuri tehnico-organizatorice, a planului de masuri de protectia muncii si a planului pregatirilor de iarna si analiza periodica a stadiului realizarii acestora;
• luarea de masuri in domeniul protectiei muncii sub aspectul instruirii personalului si examinarii asupra cunostintelor acestuia;
• verificarea masurii in care sunt indeplinite normele de protectia muncii si dispozitiile stabilite in urma controalelor efectuate;
• indrumarea si rezolvarea problemelor legate de poluare si protectia mediului;
• organizarea si asigurarea existentei tehnice in cadrul sectiilor de productie;
• organizarea, analiza si urmarirea respectarii dispozitiilor legale privind accidentele tehnice si accidentele de munca;
• indrumarea si verificarea activitatii sectiilor pentru buna intretinere a instalatiilor si utilajelor;
• asigurarea aprovizionarii ritmice a sectiilor cu materiale, combustibili si utilajele necesare realizarii programului de productie;
• intocmirea instructiunilor de functionare a instalatiilor si utilajelor, precum si a instructiunilor proprii de protectie a muncii si prevenirea si stingerea incendiilor;
• stabilirea si repartizarea responsabilitatilor in cadrul departamentului de productie, a obiectivelor, a depozitului de materiale, a atelierului de reparatii si intretinere a utilajelor si a departamentului de transporturi.
Relatii la locul de munca:
• de subordonare: se completeaza titulatura postului ierarhic imediat superior
• de supraordonare: se completeaza titulatura postului/posturilor subordonate
de colaborare/ functionale: director economic, director de cercetare (daca exista, se pot adauga si alte relatii de colaborare/functionale pentru acest post).
Program de lucru:
• 8 ore/zi, 5 zile/saptamana (sau se completeaza cu un alt program al organizatiei);
• posibilitate de prelungire peste program in situatiile cresterii numarului de contracte si a presiunii timpului in vederea finalizarii lor sau alte situatii exceptionale (accidente tehnice, accidente de munca); (se precizeaza si acest aspect daca este cazul si/sau alte aspecte care fac referire la programul de lucru).
Conditii de munca:
• obisnuite;
• atat munca de birou, cat si munca de teren;
• atat munca individuala, cat si munca in echipa;
• deplasari pe distante scurte sau medii (obtinerea de informatii sau documente, controlul si supervizarea activitatii la punctele de lucru).
Unelte, instrumente, echipament de lucru:
• instrumente specifice muncii de birou (computer, imprimanta, scaner, xerox, fax, etc.).
Posibilitati de promovare:
• in sfera de activitate actuala (se precizeaza daca exista sau nu posibilitati de promovare);
• transferul in cadrul unui alt departament sau pe o alta pozitie ierarhica superioara sunt conditionate de nevoile organizatiei si de achizitia unor abilitati si deprinderi din alte sfere de activitate;
• transferul in cadrul unui alte filiale este conditionat de nevoile organizatiei (se completeaza doar daca acesta varianta ar putea fi posibila).
Cerinte pentru exercitare:
1. Cerinte medicale:
1.1. rezistenta la oboseala si solicitari efective si intelectuale;
1.2. acuitate auditiva normala;
1.3. vorbire normala.
2. Cerinte psihologice:
2.1. inteligenta peste nivelul mediu (capacitate de analiza si sinteza, memorie dezvolatata, judecata rapida, capacitate de deductie logica);
2.2. usurinta in exprimarea ideilor, deprinderea de a vorbi in public;
2.3. creativitate, inovatie;
2.4. asumarea responsabilitatilor;
2.5. rezistenta la sarcini repetitive;
2.6. capacitate de relationare interumana;
2.7. adaptare la sarcini de lucru schimbatoare;
2.8. echilibru emotional.
3. Activitati fizice:
3.1. lucrul in pozitie sezanda perioade indelungate;
3.2. vorbire;
3.3. ascultare;
3.4. diferentiere a culorilor;
3.5. folosire a mainilor;
3.6. folosire a degetelor;
3.7. comutare si concentrare a privirii.
4. Educatie si pregatire profesionala:
4.1. studii superioare de profil tehnic;
4.2. cunostinte de operare pe calculator;
4.3. cunoasterea a cel putin o limba straina.
La acest capitol se precizeaza toate conditiile pe care ar trebui sa le indeplineasca ocupantul acestui post, conditii care evident sunt stabilite de fiecare organizatie in parte.
5. Deprinderi transferabile:
5.1. acordare si transmitere de informatii;
5.2. asigurare de consultanta in domeniul tehnic;
5.3. culegere, clasificare si interpretare a informatiilor;
5.4. planificare si organizare a operatiilor si activitatilor;
5.5. pregatire de materiale si rapoarte;
5.6. deprinderea de a lucra in echipa;
5.7. deprinderi de cercetare si investigare.
DENUMIREA POSTULUI: REDACTOR
Obiectivul postului:
• pregatirea articolelor pentru publicare.
Relatii
• Ierarhice: redactorul-sef
• Functionale: cu toti angajatii companiei;
Sarcinile si responsabilitatile postului:
• culege informatii si redacteaza materiale in domeniul specific;
• vizeaza materialele realizate de reporteri;
• participa la proiectarea continutului publicatiei;
• mentine o relatie permanenta cu reprezentantii companiilor si cu cei ai institutiilor din domeniu, identifica noi surse;
• participa la conferinte de presa, seminarii, prezentari etc.;
• colaboreaza cu colegii de departament, angajatii celorlalte departamente si da curs solicitarilor formulate de catre redactorul-sef;
• propune redactorului-sef subiecte care pot face obiectul unor materiale;
• monitorizeaza constant diverse surse de informatii: pagini web (companii de profil, asociatii, burse etc.), presa si documente oficiale (Monitorul Oficial si altele);
• contribuie la completarea bazei ce contine datele de contact ale surselor de informatii;
• redacteaza articolele scrise de colaboratori.
1.Denumirea postului: maistru in constructii
2.Pozitia in COR/Cod: 311201
3.Nivelul de instruire: studii medii sau postliceale
4.Experienta:…………………………………………………………………
5. Nivelul postului: executie
6.Relatii:
Ierarhice:
-este subordonat sefului de santier
-are in subordine echipa de muncitori
Functionale:
-are relatii de serviciu cu toate serviciile, birourile si alte entitati functionale;
-are relatii cu persoane juridice si persoane fizice care au tangenta cu sfera sa de activitate.
7.Responsabilitatile postului
Supravegheaza echipa din subordine
Intocmeste documentatii necesare pentru santier
Coordoneaza operatiunile de aprovizionare a santierului cu materiale si scule.
8.Descrierea sarcinilor/atributiilor/activitatilor postului:
- Coordonarea activitatii echipelor proprii si supravegherea activitatii subantreprenorilor.
- Monitorizarea executiei, din punct de vedere al cantitatilor, conformitatii cu proiectul, calitatii si respectarii termenelor.
- Stabilirea necesarului de resurse (materiale, echipamente, personal) pe baza planului de executie. Coordoneaza operatiunile de aprovizionare a santierului cu materiale si scule.
- Receptionarea documentelor care sosesc in santier (pontaje subantreprenori, avize de insotire a marfii, etc) si realizarea proceselor verbale ce privesc stadiile de executie a lucrarilor.
- Raportarea constanta a evenimentelor de pe santier.