hornea alina a scris:
El poate formula orice actiune vrea, mai trebuie si s-o dovedeasca. Nu cedati la intimidare si asteptati sa va dea in judecata. Parerea mea este ca nu o va face.
Mult succes.
Si parerea mea este ca nu va va actiona in judecata.
Ordinul nr. 11/2007 prevede:
t. 50. - (1) Despgubirile pentru vehicule nu pot depi cuantumul pagubei, valoarea vehiculului
la data producerii accidentului i nici limita de despgubire prevzut în polia de asigurare RCA.
(2) Prin valoare rmas se înelege valoarea acelor pri din vehicul rmase neavariate,
demontabile i valorificabile, cuprins între 0,1% i cel mult 25% din valoarea vehiculului la data
producerii accidentului.
(3) Cuantumul pagubei la vehicule este egal cu costul reparaiilor prilor componente sau ale
pieselor avariate ori cu costul de înlocuire a acestora, inclusiv cheltuielile pentru materiale, precum i
cele de demontare i montare, aferente reparaiilor i înlocuirilor necesare ca urmare a pagubelor
produse prin respectivul accident de vehicul, stabilite la preurile practicate de unitile de specialitate,
la care se adaug cheltuielile de transport ale vehiculului, precum i cele efectuate pentru limitarea
pagubelor, dovedite cu documente justificative, menionate la art. 55. Prin uniti de specialitate se
înelege persoanele juridice legal autorizate, care au în obiectul lor de activitate comercializarea de
vehicule, pri componente, piese înlocuitoare i a materialelor pentru acestea, cu excepia celor în
regim de consignaie, i/sau executarea de lucrri de întreinere i reparaie la vehicule.
(4) La avarierea unui ansamblu sau subansamblu se ia în considerare înlocuirea numai a prilor
componente sau a pieselor care au fost avariate.
(5) Prin pri componente sau piese care necesit înlocuirea se înelege numai cele a cror
reparare sau folosire, chiar reparate, nu mai este posibil din punct de vedere tehnic datorit gradului
de avariere a acestora ori, cu toate c repararea este posibil, costul de reparaie, inclusiv cheltuielile
pentru materiale, precum i cele de demontare i montare aferente depesc valoarea de nou a prii
componente sau a piesei respective, inclusiv cheltuielile pentru materiale, precum i cele de
demontare i montare aferente.
(6) Se consider c a fost necesar revopsirea integral a vehiculului atunci când prile avariate
din cauza accidentului reprezint minimum 50% din suprafaa total exterioar a vehicului respectiv.
(7) Preurile prilor componente, ale pieselor înlocuitoare noi i ale materialelor sunt cele practicate
de unitile de specialitate.
(8) În cazurile în care pentru repararea vehiculelor a fost necesar procurarea direct de ctre
deintor a unor pri componente, piese sau materiale, cu plata în valut, costul acestora este egal
cu costul de achiziie prevzut în actele de cheltuieli prezentate, inclusiv cheltuielile de transport, taxe
vamale, inclusiv TVA aferent, echivalat în lei la cursul de schimb al pieei valutare, comunicat de
Banca Naional a României la data efecturii plii facturii de ctre pgubit, pentru piesele i
materialele cumprate din spaiul Uniunii Europene. Dac piesele i materialele necesare efecturii
reparaiei vehiculului sunt cumprate din afara spaiului Uniunii Europene, costul acestora este egal
cu cel de achiziie prevzut în actele de cheltuieli prezentate, inclusiv cheltuielile de transport, i în
orice alte taxe legate direct de importul acestora, în strict conformitate cu prevederile legale în
vigoare la data efecturii operaiunii, prevederi care se regsesc în actele normative emise de
Ministerul Economiei i Finanelor. În aceste cazuri costul prilor componente, pieselor sau al
materialelor nu va depi preurile de vânzare practicate de unitile de specialitate din România,
dac acestea sunt comercializate i în România.
(9) Costul reparaiilor efectuate la vehicule se stabilete pe baza documentelor eliberate de unitile
de specialitate.
(10) În cazul în care reparaiile vehiculului se efectueaz în regie proprie sau se solicit plata
despgubirii înainte de efectuarea reparaiilor, costul acestora se stabilete pe baza evalurii
asigurtorului i, dac este cazul, a documentelor justificative privind plile fcute, prezentate ulterior
efecturii reparaiilor. În astfel de cazuri cheltuielile cu manopera i costul reparaiilor nu pot depi,
pentru pri componente, piese sau materiale, preurile de vânzare i tarifele pentru manoper
practicate de unitile de specialitate.
(11) Dac pentru unele pri componente sau piese ale vehiculului nu exist preuri practicate de
unitile de specialitate, valoarea de nou a acestora se stabilete pe baza preurilor din cataloagele
pentru piese de schimb sau, în lips, prin asimilare cu preurile din cataloage sau practicate de
unitile de specialitate, pentru prile componente ori piesele unor vehicule similare. În cazul în care
preurile din cataloage sunt exprimate în valut, se va calcula echivalentul în lei la cursul de schimb al
pieei valutare, comunicat de Banca Naional a României la data producerii accidentului.
(12) Despgubirile nu pot depi:
a) cuantumul despgubirii, valoarea vehiculului la data producerii evenimentului i nici limita de
despgubire prevzut în polia de asigurare RCA, în cazul unei daune totale, în situaia în care
pgubitul face dovada reparrii vehiculului;
b) cuantumul despgubirii, diferena dintre valoarea vehiculului la data producerii accidentului i
valoarea rmas i nici limita de despgubire prevzut în polia de asigurare RCA, în cazul unei
daune totale în situaia în care pgubitul nu face dovada reparrii vehiculului i în cazul daunelor
pariale.
(13) Se definete dauna total ca fiind situaia în care cuantumul daunei, aa cum a fost definit la
alin. (3), depeste 75% din valoarea vehiculului la data producerii evenimentului.