Buna ziua, am preluat o firma care are urmatoarea speta: in decembrie 2010 s-a facturat 672 mc materiale (balast, nisip,etc.) la o primarie comunala in valoare de 50 000 lei cu tva, factura a fost inregistrata in contabilitate(a fost platit tva si imp pe profit, au fost incasati banii), datorita faptului ca vremea s-a stricat, materialele nu au mai fost trimise (erau duse direct din balastiera, firma nu le avea in stoc), dar s-a intocmit un proces verbal de custodie care nu este inregistrat in contabilitate. Acum aduce materialele din balastiera si sunt duse direct la primarie. In decembrie a avut venit, dar cheltuiala o are abia acum. Ce se intampla din punct de vedere fiacal? Cum procedez in contabilitate? Va rog foarte mult sa ma sfatuiti cum sa procedez? Va multumesc.
eu cumparatorul cumpar materie prima: nisip , pietris fac receptia dar descarcarea din gestiune adica trecerea pe cheltuiala nu o fac decat in baza BONULUI DE CONSUM-PRODUCTIE. deci aveti in balantya SOLD la contul 301 analitic dar aveti procesul verbal de custodie in ce priveste depozitarea lucru care poate fi verificat faptic chiar si de GARDA FINANCIARA.
In decembrie nu avea sold la 301 si nu avea nici materiale in depozit, pur si simplu s-a facut factura si chitanta ,s-a incasat banii(am uitat sa mentionez mai sus operatiunea cu incasarea banilor 5121=411----50 000 lei) si PV de custodie (care nu este inregistrat nicaieri). Cum ar fi tb facut in decembrie in urma documentelor eliberate stiu, dar nu stiu cum sa procedez acum.
Am vazut si celalat mesaj care are legatura cu acesta scris de dumneavoatra si pe care trebuia sa-l continuati aici. Deci dupa ce ati incheiat contractul pentru care ati inregistrat factura de avans, trebuie sa emiteti factura finala.