Buna seara,
Am si eu cateva nelamuriri/intrebari, poate ma ajuta cineva (multumesc anticipat)
1.Am depus capitalul social, l-am mutat apoi intr-un cont curent, iar in ultimele 2 luni banca si-a retras comisionul de administrare. Intrebare:capitalul social trebuie sa ramana constant, adica trebuie sa am mereu cei 200 ron in cont?daca nu, cum justific eu depunerea de bani in cont, astfel incat sa acopere comisioanele bancii?
2.Daca lucrez de ex pe domeniul de vanzare/intermediere vanzari piese auto:pot emite in continuare chitanta, sau trebuie sa achizitionez o casa de marcat fiscala iar de acum inainte emit doar bonuri fiscale pentru toate activitatile(am mai multe coduri caen functionale)?de chitanta nu mai am nevoie?
3.pentru a cumpara marfa, mai pot face imprumut catre firma in baza unui contract?se mai impoziteaza ceva la returnarea imprumutului?
Servicii catre populatie-casa de marcat obligatoriu...
Daca ati avea o contabila v-ar informa asupra tuturor problemelor
legata de activitatea firmei:hm:
Apoi, oricum va trebui sa aveti contabila:D
Ce inregistrari contabile ati facut in momentul depunerii capitalului social in cont ?
Nu trebuie sa aveti in permanenta capitalul social in contul curent deschis la banca. In contabilitate acesta se evidentiaza oricum separat, nu are legatura cu disponibilul. Este firesc ca banca sa-si retraga comisionul lunar pentru administrarea si gestionarea contului societatii Dvs.
Banii pe care ii depuneti in contul curent ii justificati cu foaia de depunere sau foaia de varsamant. Acestia pot proveni fie din incasarile aferente activitatii pe care o desfasurati, fie din creditarea societatii de catre Dvs. Aceasta din urma se face pe baza unui contract de imprumut incheiat intre Dvs. ca asociat si societate. Mentionati ca imprumutul nu este purtator de dobanda si inscrieti si o data limita de restituire a imprumutului de catre societate.
Neaparat trebuie taiata si chitanta pentru suma respectiva. Creditarea societatii trebuie evidentiata in registrul de casa . Apoi se face depunerea banilor in banca.
Si pentru achizitia de marfuri procedati la fel. Contract de creditare si apoi plata furnizorului respectiv.
La intrebarea cu numarul 2 v-a raspuns colega @iulia53.