trebuie tinut cont de omef 3512, pentru stabilirea vechimii :
51.Termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a documentelor justificative si contabile este de 10 ani cu începere de la data încheierii exercitiului financiar în cursul caruia au fost întocmite, cu exceptia celor prevazute la pct. 52, 53 si 54.
52.Facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile în conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
53.Documentele prevazute în anexa nr. 4 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
54.Documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.
anexa 4 :
ANEXA nr. 4: DOCUMENTELE FINANCIAR- CONTABILE care se pastreaza timp de 5 ani, cu începere de la data încheierii exercitiului financiar în cursul caruia au fost întocmite, în arhiva persoanelor prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata
Nr. crt.
Denumire formular
1.
Nota de receptie si constatare de diferente
( e tabel , nu pot posta , dar ce va intereseaza inteleg ca e nir-ul )
si de pct 57 si 58
56.Arhivarea documentelor justificative si contabile se face în conformitate cu prevederile legale si cu urmatoarele reguli generale:
- documentele se grupeaza în dosare, numerotate, snuruite si parafate;
- gruparea documentelor în dosare se face cronologic si sistematic, în cadrul fiecarui exercitiu financiar la care se refera acestea. În cazul fuziunii sau al lichidarii societatii, documentele aferente acestei perioade se arhiveaza separat;
- dosarele continând documente justificative si contabile se pastreaza în spatii amenajate în acest scop, asigurate împotriva degradarii, distrugerii sau sustragerii, dotate cu mijloace de prevenire a incendiilor;
- evidenta documentelor la arhiva se tine cu ajutorul Registrului de evidenta, potrivit legii, în care sunt consemnate dosarele si documentele intrate în arhiva, precum si miscarea acestora în decursul timpului.
57.Eliminarea din arhiva a documentelor al caror termen legal de pastrare a expirat se face de catre o comisie, sub conducerea administratorului sau a ordonatorului de credite, dupa caz. În aceasta situatie se întocmeste un proces-verbal si se consemneaza scaderea documentelor eliminate din Registrul de evidenta al arhivei.