avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 691 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Casare facturi
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Casare facturi

pot casa facturi fiscale si avize de insotire a marfii?ce fac cu ele dupa casare, se pot toca?va rog sa.mi spuneti cadrul legal.Multumesc!
Cel mai recent răspuns: ContSters307306 , utilizator 14:33, 4 Decembrie 2013
ORDIN Nr. 3512 / 2008 privind documentele financiar-contabile

51. Termenul de păstrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de păstrare
a registrelor si a documentelor justificative si contabile este de 10 ani cu începere de la
data încheierii exercitiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, cu exceptia celor
prevăzute la pct. 52, 53 si 54.
52. Facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la
baza determinării taxei pe valoarea adăugată deductibile pentru persoanele impozabile cu
regim mixt si persoanele partial impozabile în conformitate cu prevederile Codului fiscal,
se vor păstra conform termenului prevăzut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare.
53. Documentele prevăzute în anexa nr. 4 se pot păstra pe o perioadă de numai 5 ani
dacă necesitătile proprii ale unitătii nu impun păstrarea acestora pe o perioadă de timp
mai mare.
54. Documentele financiar-contabile care atestă provenienta unor bunuri cu durată de
viată mai mare de 10 ani se păstrează, de regulă, pe o perioadă de timp mai mare,
respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

57. Eliminarea din arhivă a documentelor al căror termen legal de păstrare a expirat se
face de către o comisie, sub conducerea administratorului sau a ordonatorului de credite,
după caz. În această situatie se întocmeúte un proces-verbal si se consemnează scăderea
documentelor eliminate din Registrul de evidentă al arhivei.


Nu exista un cadru legal pentru distrugerea documentelor.Le puteti toca la o masina speciala, le puteti rupe cu mana, important este sa nu aruncati intregi.
Decizie de administrator si anularea facturilor, apoi decizie privind alocarea plajei de numere pentru noi facturi.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Distrugerea actelor contabile ioanmatyas ioanmatyas Cum se procedeaza la distrugerea actelor contabile dupa 5 ani(receptii si altele) Am receptii din anul 1991 si nu stiu cum sa le distrug legal. (vezi toată discuția)
Expertiza juridica cass4 cass4 se poate face expertiza juridica pt acte contabile ce depasesc 5 ani?ma refer aici la facturi fiscale (vezi toată discuția)
Raport zilnic de gestiune dumitru florentina dumitru florentina Buna ziua! As dori sa-mi raspundeti si mie daca raportul zilnic de gestiune se intocmeste in dublu exemplar si cat se pastreaza.Se pastreaza impreuna cu ... (vezi toată discuția)