Nu sunteti suficienta de clar in ce precizati. Daca ati deschis un dosar de dauna la un asigurator atunci8 trebuia sa va spuna unde sa o reparati. Daca v-ati ales dv reparatorul atunci fie achitati c/v reparatiei si va recuperati banii de la asigurator fie obtineti de la asigurator acceptul de plata pe suma din deviz, completati cererea de despagubire la asigurator si va ridicati masina. Daca nu s-a procedat asa atunci nu e bine si este nevoie ca asiguratorul sa motiveze in scris refuzul platii sumei din deviz. Faceti mai multe precizari cu privire la speta in cauza ca sa va putem ajuta mai bine.
Nu sunteti suficient de clar in ce precizati. Daca ati deschis un dosar de dauna la un asigurator atunci trebuia sa va spuna unde sa o reparati. Daca v-ati ales dv reparatorul atunci fie achitati c/v reparatiei si va recuperati banii de la asigurator fie obtineti de la asigurator acceptul de plata pe suma din deviz, completati cererea de despagubire la asigurator si va ridicati masina. Daca nu s-a procedat asa atunci nu e bine si este nevoie ca asiguratorul sa motiveze in scris refuzul platii sumei din deviz. Faceti mai multe precizari cu privire la speta in cauza ca sa va putem ajuta mai bine.
Ca si procedura, la deschiderea unui dosar de dauna asiguratorul recomanda service-uri agreeate; prin urmare in majoritatea cazurilor, devizul de reparartie este insusit integral de asigurator.Datele problemei se schimba in cazul in care optati pentru reparatia in regie proprie, moment in care asiguratorul are dreptul sa nu agreeze toata suma reparatiei, iat dvs. va trebui sa achitati intreaga factura, urmand sa primiti in cel mai fericit caz intreaga suma.
Va multumesc pentru raspunsuri.
Iar acum, sa fac si precizarile ce se impun: noi suntem service-ul care a reparat auto (deci nu sunt eu pagubitul). Intre noi, ca service, si asiguratorul la care avem dosarul despre care va vorbeam nu exista un contract, o conventie de colaborare astfel incat nu suntem printre unitatile reparatoare agreate de asigurator si nici nu avem cum sa primim accept de plata atunci cand inaintam devizul pentru ca si asiguratorul sa-l analizeze. Noi am fost alesi de client (de pagubit) pt a-i repara masina. Insa, inexistenta unei conventii nu ne-a impedicat pana acum sa colaboram foarte bine cu asiguratorul, in sensul ca despagubirile se plateau daca nu integral, cel mult cu diferente minore fata de sumele mentionate in devize. Nici acum nu ar fi fost poate o problema daca din totalul de aproximativ 17000 RON nu s-ar fi taiat aproape 7000 RON.
De aceea as fi vrut sa stiu, inainte de orice alti pasi ulteriori, cum trebuie procedat pentru a aduce la cunostinta asiguratorului, IN SCRIS (caci verbal ne-am exprimat pozitia, dar verba volant) faptul ca nu suntem de acord cu suma platite ca despagubire, cu atat mai mult cu cat nu avem o solutie tehnica care sa fundamenteze aceasta masiva taiere din deviz.
Si ar mai fi un aspect, cine trebuie sa faca aceasta cerere, noi - ca unitate reparatoare, sau pagubitul?
Va multumesc.
Ar mai trebui sa faceti o precizare: este dosar pe CASCO sau pe RCA? Daca a fost dosar pe RCA iar valoarea reparatiei a depasit valoarea reala a masinii la data evenimentului era normal sa taie ce era peste aceasta suma. Cererea de despagubire trebuie completata de client , fiind ultimul document la dosarul de dauna. Cereti asiguratorului sa va motiveze in scris de ce nu despagubeste toata suma din deviz. Este posibil sa fi efectuat si alte reparatii pe care nu le-ati comunicat asiguratorului pt efectuarea reconstatarii.