avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1132 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Modalitatea contestarii sumei platite de asigurator ...
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Modalitatea contestarii sumei platite de asigurator sevice-ului ca despagubire

Buna ziua.

Ma adresez dumneavoastra cu urmatoarea intrebare:

Care este procedura prin care trebuie adus la cunostinta asiguratorului faptul ca service-ul nu este de acord cu suma care i s-a platit ca si contravaloare a reparatiei efectuate unui auto pentru care s-a deschis un dosar de dauna auto?
Precizez ca service-ul este unul din provincie, actele (factura, deviz, cr despagubire) se depun la reprezentanta asiguratorului din orasul respectiv (existand doar un serviciu de registratura, sa-i zicem), reprezentanta de la care se trasnmit mai departe actele le Sediul Central (in cazul nostru - Bucuresti).
Dupa mintea mea, cred ca se poate rezolva cu o adresa in care spun ce-am de spus, precizez pozitia service-ului si o depun la registratura, cu numar de inregistrare. Si inca ceva, care este termenul in care trebuie actionat?(din cate am citit eu, ar fi 30 zile de la efectuarea platii, termen la implinirea caruia - in absenta unei reactii din partea service-ului se prezuma ca acesta e de acord cu despagubirea acordata).

Va multumesc. O zi buna tuturor!
Cel mai recent răspuns: Cristina I. , utilizator 09:29, 30 Mai 2011
Este vorba despre un dosar RCA. Toate actele au fost aduse la dosar. Ulterior, ni s-au cerut poze cu auto reparat, doar ca intre timp s-a mai comandat si o inspectie post reparatie catre o societatea cu care lucreaza acest asigurator. Apoi, asiguratorul a trimis service-ului nostru rezultatul acestei inspectii, in care solutiile inspectorului respectiv contraziceau realitatea multora dintre cele efectuate in cadrul reparatiilor acelui auto. Am trimis imediat raspunsul nostru asiguratorului, spunandu-i ca pentru lamuriri suplimentare ii punem masina la dispozitie (ca era inca in service). Aspect fata de care, asiguratorul a inteles ca e normal si suficient sa dea dosarul la plata cu o suma mult mai mica decat cea propusa de noi.
Ca sa nu mai spun ca inspectorul care se ocupa de acest dosar mi-a reamintit ca nu avem conventie de colaborare, motiv pentru care am face bine daca nu am mai intreba de situatia dosarului. Dar cum sa nu intrebi?, daca mereu pot aparea probleme de tot felul, pe care este foarte convenabil pentru asiguratori sa nu le comunice nici macar pagubitilor (daramite service-urilor), desi fata de ei chiar au aceasta obligatie.
Ca sa concluzionez, dosarul e complet, am depus diligentele pentru a-l edifica si pe inspectorul de dauna ca reparatiile mentionate in deviz chiar s-au efectuat, i-am pus masina la dispozitie si totusi s-a platit mult mai putin.

Si, sa mai precizez ceva, reparatiile nu aveau cum sa depaseasca valoarea masinii in conditiile in care este vorba de un auto nou, aflat intr-o stare foarte buna (exceptand problemele ce au rezultat ca urmare a venimentului rutier). Si nici nu s-au facut reparatii in plus fata de cele necesare pentru reperele trecute in nota de constatare.

Asadar, adresa catre asigurator, prin care exprimam punctul nostru de vedere si solicitam motivarea deciziei de taiere din deviz?
In acest caz chemati asiguratorul respectiv la conciliere si puneti-i in vedere ca urmeaza sa va adresati instantei si ca vor acita o nota mult mai mare plus penalizari de intarziere. Pregatiti documentele si sesizati deja instanta pt acest caz urmand a-l chema ca martor pe clientul caruia i-ati reparat masina.
Daca nu aveti contract de colaborare cu asiguratorul, ce treaba aveti cu el? Dv. ati reparat o masina si trebuie sa va recuperati banii de la proprietarul autov. Citi si cum isi recupereaza proprietarul de la asigurari nu e treaba service-ului.
Nu aveti motiv sa actionati asiguratorul in judecata.
~ Conținut șters la cerere ~
Pana in prezent, in majoritatea cazurilor nu au fost probleme, in sensul ca indiferent ca aveam sau nu contract cu diversi asiguratori, noi (adica service-ul) incasam despagubirile din dosarele de dauna intrucat clientii mentionau la rubrica privitoare la contul in care sa se faca plata (din cererea de despagubire) contul unitatii noastre reparatoare. Mi se pare si normal sa se intample asa, cu atat mai mult cu cat exista cazuri in care reparatiile pot ajunge la sume importante, sume de care multi dintre clientii nostri nu dispun (nici cat sa ne achite noua contravaloarea reparatiilor, urmand ca in cateva zile, 2-3 saptamani sa si-i recupereze de la asigurator, daca toate actele sunt in regula).

Mai ramane procedura procurii notariale, dar prevad ca si asa pot subzista probleme, ca doar si asta face parte din plan (din planul unora dintre asiguratori).
Ultima modificare: Luni, 30 Mai 2011
Cristina I., utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum se pot recupera sumele de bani taiate din devizul de reparatie? Cristina I. Cristina I. Buna ziua. Doresc sa va prezint o situatie pentru a va solicita opiniile si sfaturile cu privire la cum trebuie procedat. Lucrez la un service auto, ca ... (vezi toată discuția)
Service-ul refuza sa-mi predea autoturismul reparat andreitulea andreitulea Buna! Am nevoie de un sfat. Am un vw Polo in leasing, lovit in urma unui accident de un sofer cu polita RCA Asirom Constanta. Reparatia s-a terminat in urma cu ... (vezi toată discuția)
Probleme in lichidarea dosarului de dauna Cristina I. Cristina I. Buna dimineata. Va rog sa ma lamuriti cu privire la urmatorul aspect: Avem deschis un dosar de dauna la un anumit asigurator (noi fiind service-ul auto), ... (vezi toată discuția)