Un fost administrator nu vrea sa predea documentele contabile ale asociatie pe motiv ca nu recunoaste noul comitet care l-a demis.
Cum se pot recupera aceste acte?
Nu s-a rezolvat nici cu reclamatie la politie. De primarie nici nu e cazul sa vorbim, ca nu se implica.
Vorbiti de Politia Romana! Nu se poate, chiar daca e jumatate defecta, iar cealalta jumatate inamica!
Deci nici cu Primaria nu se poate. Faceti plangere la Primar. Dumnealui a semnat documente de atestare, tot dumnealui sa i le anuleze, astfel incat cetateanul sa nu mai poata profesa, macar in localitatea dvs.
Membrii comitetului sa-si intre in atributiuni. Asociatia nu poate sta la cheremul unui administrator! Asa se intampla cand ii dai nas lui Ivan! Autoritatile sa-si faca treaba pentru care sunt platiti si viata merge inainte. Succes!
Administratorul de imobil este simplu angajat al asociatiei de proprietari
Comitetul executiv si presedintele asociatiei de proprietari in calitatea de reprezentanti legali ai asociatiei de proprietari , detin autoritatea si limita de competenta sa emita decizie prin care sa dispuna obligatiile in sarcina administratorului,respectiv de predarea a intregii documentatii aferente perioadei prestate
Pentru preintampinarea situatiilor neplacute se impune ca cenzorul/comisia de cenzori sa execute verificarea cu responsabilitate a activitatii administratorului
In caz ca la nivelul asociatiei de proprietari,reprezentantii acesteia nu detin calitatile si nu pot determina administratorul sa predea documentatia ,se poate sesiza oficial serviciul de specialitate din primarie cu solicitarea de aplicare a art 55 din L nr 230/2007
Multumesc pentru raspunsuri.
Problema dainuie din octombrir 2010.
Prima sesisare s-a facut la servicul specializat din primarie.Si-au declinar raspunderea ca nu e de competenta lor. S-a facut plangere la primar, dl Popescu Piedone.S-a mers si in audienta si a ramas ca la inceput.
S-au facut demersuri la politie.Domnii de la politie primesc de la fostul administrator copii dupa documente. In ce scop? E, nu stiu sa raspund.
Orice analiza contabile se face pe documete originale.
Ce prevederi legale?! Persoana respectiva nu vrea sa inteleaga ca ea era angajata asociaitiei si nu invers. Ce tupeu pe astia din bloc, sa o demita!
Dupa parerea mea administratorul respectiv nu a avut nici o evidenta contabila facuta.Daca o avea o preda si gata. In tot acest timp cred ca aincercat sa refaca acesta evidenta.
S-a bazat pe faptul ca avea cenzor un domn expert judiciar care sustine ca nu trebuia sa intocmeasca proces verbal de control la 3 luni si nici sa faca sitiatia activelor si pasivelor. Nu era de competenta lui.Si am inteles ca face parte din echipa d-lui Mereuta de la Habitat.
Aici e vorba de "sprijin" .
Eu intreb cum putem sparge aceasta increngatura.
Noul comitet vrea sa desluseasca incalcitura si vrea sa stie pe unde sa se mai adreseze.
Politia vai steua ei.... numai "competenti" pe la sectiile din sector.
Am si eu o asemenea situatie si va sfatuiesc sa procedati astfel: Daca aveti decizia Comitetului Executiv privind demiterea fostului administrator si persoana respectiva nu doreste sa predea documentele financiar-contabile, precum si orice alte documente ale asociatiei care se afla asupra ei, formulati imediat o plangere penala pentru gestiune frauduloasa(la sectia de politie de care apartineti) precum si o actiune in instanta pentru "obligatia de a face", adica de a o obliga instanta sa predea documentele. Pe de alta parte, angajati un alt administrator(ceea ce probabil ati facut), schimbati imediat specimenul de samnatura in banca, notificati toti furnizorii cu noua persoana de contact(noul administrator). Va trebuie multa rabdare, intrucat probabil tot acest proces va dura 1,5 - 2 ani. Mult succes !!