avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 983 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Acte necesare pentru a angaja o persoana
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Acte necesare pentru a angaja o persoana

Buna seara,
Va rog mult de tot, sunt mai la inceput si inca nu sunt familiarizat cu toate noile legi pentru angajare,
Am fost de cateva ori la ITM, dar nu m-au lamurit deloc.
Va rog sa imi spuneti daca se poate ce acte trebuie duse la ITM pentru a angaja pe cineva. Ei mi-au spus sa le duc in format electronic toate actele plus un anume registru...
Va rog daca ma puteti lamuri si pe mine.
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 10:31, 28 Mai 2011
La ITM nu se duce nici un act.
In vederea angajarii trebuie sa depuneti la angajator:
- cerere
- curriculum vitae
- certificat medical
- cazier (depinde de angajator)
- acte de studii si/sau de calificare
- act de identitate
- copie de pe actele de identitate ale persoanelor aflate in intretinere

Angajatorul, cand va face angajarea va inregistra angajatul in Registrul de Evidenta a Salariatilor, care se transmite electronic la ITM.
descarcati programul revisal si il completati cu datele salariatului pe care doriti sa il angajati. Salvati datele pe discheta si cu discheta respectiva si cu o adresa de inaintare in dublu exemplar depuneti la ITM.
Mai completati si o cerere prin care solicitati parola pt revisal, copie CUI si copie buletin imputernicit pt a-l putea trimite prin internet.Registru de care spuneti este Registru Evidenta al Salariatilor(REVISAL).
Sper ca v-am lamurit.
Dumneavoastra veti incheia un contract de munca pe perioada nedeterminata sau determinata cu respectiva persoana. La angajare trebuie sa solicitati anumite acte pe care le strangeti in dosarul salariatului:
- Contractul individual de munca
- Fisa postului
- Fisa medicala de la cabinet medicina muncii
- Curriculum vitae
- Copii diplome de studiu si acte de calificare
- Copie livret militar (daca e cazul)
- Copie certificat de nastere
- Copie certificat de casatorie
- Copie sentinta de divort daca e cazul
- Copie certificat nastere copil
- Declaratie pe propria raspundere daca sunt sau nu sunt persoane in intretinere
Apoi, in ultima zi lucratoare dinaintea inceperii lucrului, trebuie sa completati si sa trimiteti revisalul in format electronic la itm. Pentru aceasta trebuie mai intati sa solicitati la itm parola pentru a putea trimite electronic.
Ok, pe mine ma intereseaza din punct de vedere al angajatorului. Am o firma deschisa de curand si vreau sa fac o angajare. Ce registru trebuie sa duc la ITM in format eletronic? Si ce alte acte?

Si o alta intrebare: Trebuie in mod obligatoriu ca un SRL sa aiba cel putin un angajat? Daca da, trebuie sa fie pe postul de administrator ?

Multumesc!
Va multumesc pentru raspunsurile dvs prompte si clarificative.

Alte discuții în legătură

Ce trebuie facut la angajarea primilor salariati? carmenbn carmenbn Din 01.10 dorim sa angajam 3 salariati.Ce trebuie facut?Se intocmesc contracte de munca si se merge cu ele la ITM?Ce alte documente sunt necesare?Nu avem ... (vezi toată discuția)
Inregistrare firma noua in revisal Ersin Dervis Ersin Dervis Buna ziua! Care este procedura pentru inregistrarea/activarea unei firme noi in revisal? Ce acte trebuiesc depuse si am inteles ca trebuie depus ceva si pe ... (vezi toată discuția)
Inregistrare angajati la itm bucuresti lavinia_gmx lavinia_gmx Buna ziua, Daca o societate este inregistrata, sa zicem in jud Dolj, iar punctele de lucru se afla in Bucuresti, pot fi inregistrati angajatii la ITM ... (vezi toată discuția)