avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1939 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Presedinte banuit de lucruri necurate
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Presedinte banuit de lucruri necurate

Buna ziua,

Sunt vicepresedinta unei asociatii dintr-un bloc nou, de fapt nu este inca asociatia de proprietari infiintata ci in curs de infiintare, se vor depune actele cand se termina vacanta judecatorilor.
O prima intrebare: putem functiona, avea stampila si semna contracte fara sentinta judecatoreasca?

La adunarea generala a fost ales un presedinte si acum avem probleme cu el.
Am semnat, la insistentele lui, cu totii din comitet un contract cu o firma de administrare si acum suntem foarte nemultumiti de activitatea (de lipsa ei) a acestei firme. Presedintele o sustine in continuare, in dispretul tuturor membrilor comitetului executiv care sunt nemultumiti de faptul ca vom plati niste servicii inexistente.
De asemenea presedintele nu doreste sa se intervina asupra unui proprietar care cu de la sine putere a tras fire peste bloc, a montat echipamente in podul blocului, a spart usa de la camera liftului, toate astea fara acordul nimanui si in dispretul oricarei legi.
Va rog sa ne ajutati si sa ma indrumati ce si cum sa facem ca sa punem lucrurile in matca normala.
Asa, noi, neoficial ne-am tot certat dar vad ca nu se schimba, ceva interese se pare ca sunt la mijloc.
Va multumesc,

Dana Marin
Cel mai recent răspuns: ContSters43672 , utilizator 22:40, 16 Iulie 2008
cam asta ar trebui sa faca presedintele:
ARTICOLUL 20
(1) Presedintele asociatiei de proprietari este ales, prin votul adunarii generale, dintre membrii comitetului executiv al acesteia.
(2) Presedintele asociatiei de proprietari urmareste si asigura respectarea statutului si a hotararilor asociatiei de proprietari, realizarea contractelor angajate de aceasta, indeplinirea in conditiile legii a prevederilor bugetului de venituri si cheltuieli, respectarea de catre asociatia de proprietari a ordinii publice si a reglementarilor autoritatilor publice centrale si locale.
(3) Presedintele asociatiei de proprietari convoaca si conduce sedintele de lucru ale comitetului executiv si ale adunarii generale.
(4) Presedintele asociatiei de proprietari angajeaza prin semnatura sa asociatia de proprietari in relatiile acesteia cu tertii.
(5) Presedintele asociatiei de proprietari pastreaza si urmareste tinerea la zi a cartii tehnice a constructiei, precum si celelalte documente privitoare la activitatea asociatiei de proprietari.
daca sunt neregularitati aratati-i legea
cu privire la management:ARTICOLUL 22
(1) Activitatea de management de proprietate si management financiar se asigura fie de persoane fizice angajate prin contracte individuale de munca sau prin conventii civile de prestari de servicii, fie de persoane juridice, prin contracte de administrare, in functie de hotararea adunarii generale a proprietarilor.
(2) Administratorul, persoana fizica, poate fi angajat dintre membrii asociatiei sau dintre alte persoane cu cunostinte profesionale si atestat de catre o comisie formata din 5 membri, specialisti in domeniul financiar-contabil si al legislatiei muncii, constituita de consiliul local prin hotarare.
(3) Administratorul asigura managementul de proprietate al condominiului prin:
a) efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii serviciilor necesare pentru exploatarea si intretinerea condominiului (inclusiv instalatiile si echipamentele aflate in proprietate comuna), derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
b) urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata contractului; intocmirea fiselor tehnice periodice cu privire la starea cladirii si a instalatiilor acesteia; asigurarea punerii in siguranta a cladirii potrivit prevederilor legale, evidentierea in cartea tehnica a cladirii a tuturor modificarilor aduse, in conditiile stabilite de statut si de legile in vigoare, la partile comune ale condominiului;
c) raspunderea fata de functionalitatea si integritatea elementelor proprietatii comune, de mijloacele materiale ale asociatiei de proprietari si de utilizarea in bune conditii a acestora;
d) procurarea mijloacelor materiale necesare intretinerii si reparatiilor curente ale elementelor proprietatii comune, raspunderea asupra integritatii acestora;
e) instiintarea comitetului executiv al asociatiei de proprietari si luarea masurilor necesare pentru efectuarea la timp si eficient a lucrarilor de intretinere si reparatii;
supune spre aprobare comitetului executiv ofertele pentru efectuarea lucrarilor de intretinere si reparatii aprobate de adunarea generala a asociatiei de proprietari;
f) angajarea si urmarirea realizarii contractelor cu persoane fizice sau juridice pentru: reparatii, inchirierea unor spatii sau elemente din proprietatea comuna, activitati sociale si alte tipuri de activitati. In contractele privind reparatiile se vor prevedea clauze referitoare la perioada de garantie a lucrarilor executate conform normativelor tehnice in vigoare;
g) verificarea contractelor de inchiriere intre asociatia de proprietari si persoane fizice sau juridice care folosesc spatii ori elemente din proprietatea comuna. Daca aceste contracte nu exista administratorul ii instiinteaza pe cei in cauza, punandu-le in vedere ca in termen de 30 de zile lucratoare sa incheie contracte cu asociatia de proprietari;
h) supravegherea executiei lucrarilor de reparatii si intretinere si participarea la receptia lor, consemnand finalizarea acestora; asigura efectuarea de plati corespunzatoare stadiului lucrarii;
i) controlul personalului angajat de asociatia de proprietari pentru curatenie, incarcarea si evacuarea gunoiului menajer si alte activitati, cu privire la indeplinirea obligatiilor contractuale si, in caz de incalcare a acestora, sesizarea comitetului executiv;
j) inspectarea, in conformitate cu prevederile art. 23 lit. f) din Statutul asociatiei de proprietari (anexa 2), referitor la drepturile proprietarilor din condominiu, a proprietatii individuale in vederea inlaturarii defectiunilor aparute la instalatiile de folosinta comuna si a eliminarii pierderilor care determina cresterea nejustificata a cheltuielilor asociatiei de proprietari. Daca se constata defectiuni la instalatiile apartinand proprietatii individuale - apartament sau spatii cu alta destinatie decat cea de locuinta -, se instiinteaza proprietarul asupra obligatiei acestuia de a remedia defectiunile;
k) citirea, lunar sau periodic, in functie de hotararea adunarii generale a asociatiei de proprietari, a indexului contoarelor individuale apartinand proprietarilor si inscrierea sau verificarea inscrierii acestuia in fisa de apartament, cu conditia ca acestea sa fie montate cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari si al furnizorului de utilitati;
l) asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor de locuit in condominiu;
m) aducerea la cunostinta tuturor persoanelor care locuiesc in condominiu despre conditiile generale de functionare a instalatiilor si dotarilor cladirii, precum si despre regulile de folosire a instalatiilor si dotarilor care se utilizeaza in comun;
n) stabilirea conditiilor in care pot fi realizate serviciile de intretinere si de reparatii curente ale elementelor de constructii si instalatii ale condominiului, atat la partile comune, cat si la cele folosite in exclusivitate, care pot perturba folosinta normala a partilor comune;
o) intocmirea listelor lunare de plati;
p) aducerea la cunostinta tuturor proprietarilor care locuiesc in condominiu despre modul de stabilire a cheltuielilor curente pentru functionarea si intretinerea condominiului, precum si a cheltuielilor care decurg din alte plati efectuate, inclusiv cele pentru reparatia capitala a condominiului; introducerea la plata consumurilor si a persoanelor care locuiesc temporar sau presteaza activitati gospodaresti, care depasesc limita minima de sedere in condominiu prevazuta de hotararea adunarii generale a asociatiei de proprietari, conform procesului-verbal consemnat in registrul asociatiei de proprietari.
Constituie obligatie din partea proprietarilor sa anunte, tot prin cerere, numarul persoanelor care locuiesc temporar, venite in vizita, sau care presteaza activitati gospodaresti conform prevederilor art. 18 alin. (5) lit. c).
Persoanele care locuiesc temporar sau presteaza activitati gospodaresti pot fi constatate si vizual sau la sesizarea altor persoane;
r) propune presedintelui comitetului executiv, motivat din oficiu sau la sesizarea altor persoane, anularea cererii de scutire a cheltuielilor privind consumurile atunci cand se constata ca solicitantul nu a anuntat in timp util modificarea datelor inscrise in respectiva cerere;
s) sesizarea comitetului executiv in vederea somarii restantierilor la plata cheltuielilor comune si aplicarea procedurii de recuperare a restantelor cu penalizarile aferente;
t) calcularea si incasarea penalizarilor conform sistemului aprobat de adunarea generala a asociatiei de proprietari.
(4) Contabilul raspunde de organizarea si conducerea contabilitatii, in conditiile legii. La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de contabil.
(5) Casierul raspunde de efectuarea de incasari si plati in numerar, cu respectarea prevederilor Regulamentului operatiunilor de casa. La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de casier.

Multumesc frumos pentru raspuns.
Citisem si eu legea inainte de a intra aici, o stie de altfel si el foarte bine.
Mai direct: comitetul executiv poate destitui presedintele sau doar adunarea generala? Chiar daca convocam adunarea generala si el nu vrea sa demisioneze, deh, nu se da de la ciolan, va iesi o tiganeala maxima la discutii.
Nu stiu cum sa facem sa scapam de el ca e pus pe capatuiala pe seama noastra.
Asta e de fapt treaba.
Multumesc frumos de ajutor.
asa raspunde si cei de la primaria iasi
e mai usor sa te dai mare copiind articole din lege..dar cred ca dl con jur...nu face parte dintr o primarie..si ar fi mai bine sa raspunda mai punctualEra de ajuns sa trimeata cititoarea la art si lege,daca nu stie alt raspuns

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

În ce condiții poate fi folosit fondul de reparații constituit de o asociație de proprietari? este nevoie ca toți să își dea acordul pentru realizarea unor lucrări? alecsvlad alecsvlad In ce conditii poate fi folosit fondul de reparatii constituit de o asociatie de proprietari? Este nevoie ca 100% din locatarii unui condominiu sa isi exprime ... (vezi toată discuția)
Zugrăvit scari asociatie de propietari jeni0 jeni0 Buna ziua Am si eu cateva intrebari :Cum se împart cheltuielile pt zugrăvirea scărilor in cadrul unei asociații de proprietari ?Daca la prima întâlnire ... (vezi toată discuția)
Constituire asociatie de proprietari dsauer dsauer doresc sa vad, daca este posibil un model de asociere si un model de statut. multumiri. (vezi toată discuția)