Pentru completa si corecta dv informare studiati atent disp L nr 196/2018
Nu exista dispozitie in vigoare care sa impuna obligativitatea ca pentru executare reparatii parti comune condominiu sa se convoace adunare generala
Se solicita acodul adunarii generale in cazurile in care investitia implica sursa financiara apreciabila ex inlocuire instalatie comuna,modernizare energetica ,hidroizolatie terasa,etc
In ce calitate doriti ss faceti o solicitare de utilizare a fondului de reparatii ?
Va multumesc pentru pentru raspuns. Am intrebat tocmai pentru ca nu am reusit sa gasesc in Legea 196/2018 astfel de dispozitii. Dupa o discutie cu administratorul asociatiei referitoare la reparatii minore ce trebuiesc executate in bloc (intrerupatoare, inchizatori usi) am fost indrumat sa fac o cerere pe care sa o semneze absolut toti proprietarii, lucru imposibil de facut, intrucat o parte dintre locatari nu locuiesc in oras, sau ajung foarte rar.
Am inteles perfect ca pentru lucrari de modernizare mai ample sau mai costisitoare (zugravire, montare sistem supraveghere video, etc) este intr-adevar nevoie de acordul locatarilor, insa mi se pare de bun simt ca reparatiile minore sa se faca intr-un mod cat mai simplu.
Daca nu va intelegeti cu administratorul discutati cu presedintele.
Normal ar trebui acordul presedintelui si/sau comitetului, administratorul ar trebui doar sa execute...sunt banii asociatiei banii din care se executa lucrarea si din care este platit salariul lui...
Conform dispozitii in vigoare,reprezentantul legal al asociatieid e proprietari este presedintele de asociatie care detine competenta decizionala
Administratorul de imobil este angajatul asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale,decizii ale coitetului executiv si ale presedintelui de asociatie
Administratorul de imobil nu are autoritatea si competenta sa dispuna de la sine putere executarea de interventii la partea comuna de condominiu
ART. 71
(1) Anul fiscal si exercitiul financiar al asociatiei de proprietari este anul
calendaristic. Excedentele anuale rezultate din executia bugetelor de venituri si
cheltuieli, ramase neutilizate la finele exercitiului bugetar, se reporteaza in anul
urmator cu aceeasi destinatie.
(2) Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe un fond
de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.
Comitetul executiv fundamenteaza si prezinta adunarii generale suma anuala
necesara pentru constituirea sau completarea fondului de reparatii, care se
alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor
asociatiei de proprietari. Fondul de reparatii este utilizat numai pentru consolidarea
condominiului, reabilitarea termica, cresterea calitatii ambiental-arhitecturale a
constructiilor, precum si pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.
(3) Sumele incasate pentru constituirea fondului de reparatii se depun, in
conformitate cu prevederile prezentei legi, in contul asociatiei de proprietari prevazut
la art. 20 alin. (1).
(4) Pentru incasarea fondului de reparatii, administratorul elibereaza chitanta
nominala separata.
(5) In termen de 5 zile de la incetarea contractului de administrare, administratorul
este obligat sa prezinte, in conditiile prevazute la art. 69 alin. (1), presedintelui
asociatiei de proprietari si cenzorului/comisiei de cenzori contabilitatea fondului de
reparatii, a fondului de rulment si sa o transfere noului administrator.
ART. 67
(1) Pentru realizarea lucrarilor de intretinere, reparatii sau investitii privind
proprietatea comuna, administratorul, tinand seama de pret, durata de executie si
calitate, supune spre analiza si aprobare comitetului executiv oferte ale operatorilor
economici care satisfac cerintele asociatiei de proprietari, conform legislatiei in
vigoare.