Buna ziua
Ce ar trebui sa știm,noi proprietarii unei asociații de bloc,atunci cind se hotărăște dublarea sumei pentru fond de reparații ?
Nu ar trebui afișata suma acumulata și cheltuielile efectuate?
Fondul de reparații,500-700 lei lunar unde se regăsesc,cine-i gestionează?
Cind se fac reparații se cere ,acum,dublarea sumei încasată lunar,doar cu acordul comitetului de bloc?
Mulțumesc
Buna ziua
ART. 53 din legea 196/2018
Adunarea generala a proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
e) adopta hotarari privind executarea lucrarilor de intretinere, reparatii, modernizare, consolidare si reabilitare termica si eficienta energetica a condominiului;
ART. 66
(1) Administratorul are, in principal, urmatoarele atributii:
l) gestioneaza, conform hotararilor adunarii generale sau comitetului executiv, fondul de rulment si fondul de reparatii constituite la dispozitia asociatiei de proprietari, precum si alte fonduri constituite de catre aceasta;
ART. 71
(1) Anul fiscal si exercitiul financiar al asociatiei de proprietari este anul calendaristic. Excedentele anuale rezultate din executia bugetelor de venituri si cheltuieli, ramase neutilizate la finele exercitiului bugetar, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie. (2) Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe un fond de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.
Comitetul executiv fundamenteaza si prezinta adunarii generale suma anuala necesara pentru constituirea sau completarea fondului de reparatii, care se alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari. Fondul de reparatii este utilizat numai pentru consolidarea condominiului, reabilitarea termica, cresterea calitatii ambiental-arhitecturale a constructiilor, precum si pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.
Discutati cu presedintele si vedeti pentru ce cer sumele astea.
Si nu va bazati doar pe vorbe, cereti si hotararea adunari generale in care au votat aceste sume si pentru ce...
ynocentta
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Cuantumul fondului de reparatii se dispune de catre participantii la adunarea generala
In cazul in care asociatia de proprietari apreciaza util si necesar executarea de reparatii la partea comuna de constructii si de instalatii ,poate dispune majorarea fondului de reparatii
Fondul de reparatii il gestioneaza asociatia de proprietari
Pe fiecare lista de intretinere administratorul de imobil are obligatia sa consemneze sumele utilizate pentru executarea de reparatii parti comune condominiu
Fondul de reparatii
doina99
Buna seara!
As vrea sa stiu daca in noua lege a Asociatiilor de Proprietari se specifica obligativitatea alimentarii lunare a fondului de reparatii ,chiar ... (vezi toată discuția)