avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1048 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... clarificari juridice: se pot transfera autorizatiile ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

clarificari juridice: se pot transfera autorizatiile de la SRL la PFA?

am avut un srl cu cod CAEN 5520 cazari in turism care a functionat cu toate autorizatiile de functionare la zi si cu clasificare a structurii de cazare si cu activitate sezoniera iarna doar si pe care l-am dizolvat si lichidat in mai 2010 dim cauza impozitului forfetar. Intrntionez sa infiintez un PFA pe vechia locatie a punctului de lucru a fostului srl si intreb daca PFA-l ar putea beneficia de toate autorizatiile obtinute de srl si in ce fel.Mentionez ca imobilul este al meu cu contract de comodat pe srl si ce e de facut ptr intrare cu pfa in drepturile date de avizele fostului srl:
Cel mai recent răspuns: ContSters22713 , utilizator 20:58, 4 Iunie 2011
Nu, nu poate beneficia de aceleasi autorizari chiar daca este aceeasi locatie, dupa cum vedeti ele se emit pentru o anumita persoana juridica sau fizica si nu sunt "transmisibile"
Ultima modificare: Marți, 31 Mai 2011
ContSters202274, utilizator
Am gasit pe net...
Ordinul nr. 1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu (M Of nr. 808 din 27 Nov 2007)
Art 21 din acest ordin:
in situatia in care titularul autorizatiei isi schimba denumirea si / sau forma juridica de organizare, autorizatia de mediu se transfera pentru noul titular sau pentru noua denumire a societatii, daca se face dovada ca activitatile se desfasoara in aceleasi conditii pentru care aceasta a fost emisa

Se poate transfera noului titular autorizatia de mediu in cazul in care nu se schimba conditiile de desfasurare a activitatii existente, fapt asumat prin contractul de preluare a activitatii (vanzare-cumparare, inchiriere, etc.)

Ma gandesc ca logic ar fi ca si pentru celelalte autorizatii sa se procedeze la fel – ar fi destul de aiurea sa se parcurga – din nou – procedura numai pentru ca se schimba titularul dar nu si conditiile de desfasurare a activitatii...

Cred ca in cazul dv, dat fiind ca societatea respectiva e dizolvata nu puteti incheia un contract de "predare-primire" a activitatii... De data aceasta :) logica ar fi sa fie cerute alte autorizatii... pentru ca nu puteti prelua ceva de la o persoana juridica dizolvata (adica, una care nu mai exista)
Intr-adevar, aceasta este procedura pentru obtinerea autorizatiei de mediu care este o procedura extraordinar de complicata si care nu se aplica tuturor codurilor CAEN din economie. Codurile respective sunt detaliate intr-o lista si numai ele sunt supuse autorizatiei de mediu. Acest cod nu este supus autorizatiei de mediu. Intrucat, din punct de vedere al registrului comertului,entitatea care se ocupa atat de SRL-uri cat si de PFA-uri acestea nu accepta transmiterea de la o forma la alta a autorizatiei din simplu motiv ca numai la persoanele juridice schimbarea formei juridice nu creaza o noua persoana juridica, in conf. cu legea 31/1990, macar prin diferenta persoanele juridice au un J in fata, iar persoanele fizice un F.
In ceea ce priveste clasificarea structurii de cazare din ceea ce am citit eu pana acum, dar nu pot sa spun ca detin adevarul absolut, nu este nicaieri o prevedere in sensul celor precizate de cei de la mediu, ca atare nici la turism nu se poate decat trecand printr-o noua autorizare.
A se vedea LEGEA nr. 359/2004 din 8 septembrie 2004
privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale, intreprinderilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice care reglementeaza aceasta problema.
o persoana juridica nu poate sa aiba calificariile, decat prin administrator sau persoane care au facut aceste calificari. Eu sunt din parere ca schimbarea si adoptarea de catre afministrator de o srl la o pfa da dreptul sa isi iau diplome si calificariile. Mai ales daca srl da aceptul la aceste drepturilor. Dar mi ar fi de interes sa aflu unde se incadreaza aceste transfer sau predare primire de drepturilor, si nu ma pricep in acest domeniu. Cred ca merge tot pe domeniul de drepturilor de autor, si asa mai departe. De fapt o persoana juridica nu poate de pe sine insusi se aiba nicio o calificiare doar daca un angajati cu contract de munca sau administrarea (manageriala) le are. Adica, aceste a dat drepto la firma si poate sa il ceara inapoi. Parerea mea fara temeile juridice in spate care sunt grele.

Alte discuții în legătură

Intreprindere individuala - magazin mixt: autorizatii necesare? gabi 27 gabi 27 Imi deschid o intreprindere indiv. pt un magazin mixt;de ce autorizatii si avize am nevoie?:-/ (vezi toată discuția)
Srl sau ii ? bucuradriana bucuradriana in prezent am un srl deschis din2005 si as vrea sa l inchid si sa fac un II . e bine? avantaje si dezavantaje? (vezi toată discuția)
Studii/experienta profesionala pt pfa spirala spirala Buna ziua. As dori sa va intreb daca pentru a primi autorizatie pt pfa este nevoie neaparat de experienta profesionala?Precizez ca as dori o autorizatie pt ... (vezi toată discuția)