avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 403 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... taxa pentru certificatul digital
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

taxa pentru certificatul digital

buna ziua
pentru noul mod de a transmite decl. 112, adica on line cu semnatura electronica, iti trebuie un certificat digital.In cazul unui adminstrator la o asociatie de proprietari cine plateste taxa de 50 de euro?
administratorul sau toti locatarii?
si daca acest certificat este valabil doar un an, in anul urmator iar platesti aceasta taxa?
se poate face acest certificat pe numele presedintelui asociatiei?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 11:07, 23 Iunie 2011
Plata celor 50 de euro se face la "mica intelegere": daca certificatul digital este folosit pentru o singura asociatie de proprietari, atunci se poate cere acesteia plata certificatului. Daca insa persoana cu drept de semnatura electronica foloseste certificatul pentru depunerea mai multor declaratii, atunci cred ca este de bun simt sa suporte ea costul certificatului.
Atentie: pentru utilizarea acestui certificat aveti nevoie si de procura autentica din partea persoanelor pentru care semnati declaratiile.
Parerea mea este ca presedintele asociatiei nu poate avea drept de semnatura pentru declaratiile fiscale ale asociatiei de proprietari.
In cazul unei asociatii de proprietari semnatarul contractului pentru achitionarea Certificatului de semnatura electronica este presedintele asociatiei, care trebuie de asemenea sa mearga la notar sa ia o imputernicire autentificata care se depune in final la ANAF.
TITULARUL certificatului, deci persoana care va folosi certificatul si care va semna declaratiile ANAF este administratorul. El semneaza si documentul Termeni si conditii, descarcat o data cu contractul de pe site-ul furnizorului de certificat. Acest certificat nu poate fi folosit de administrator ca sa semneze si pentru alte asociatii deoarece la semnatura este specificata asociatia, proprietara certificatului.
Costurile certificatului si ale imputernicirii se ridica la ceva mai mult de 300 lei in primul an.

La reinnoirea certificatului, anual se mai plateste ceva in jurul valorii de 25 euro (cu TVA).
Costurile acestui certificat le va suporta asociatia deoarece ea este proprietarul certificatului. Prin urmare se vor lua bani de la proprietari sau din fondul de reparatii. De fiecare data cand va fi nevoie de reinnoirea lui.

Specificatia ca o persoana poate semna mai multe declaratii este valabila pentru acele persoane, contabili indeobste, care fac contabilitatea la mai multe firme si care isi achizitioneaza un asemenea certificat in nume propriu, ca persoana fizica, probabil autorizata, si care sunt si proprietarul certificatului in acelasi timp cu calitatea de TITULAR.
Fiecare asociatie are libertatea sa-si ia acest certificat de semnatura electronica prin orice persoana, indicat fiind aceeasi persoana care depune lunar declaratiile, care lucreaza efectiv la ele si poate fi: administratorul, presedintele, cenzorul, contabilul, un membru al comitetului...
Nu trebuie nimanui imputernicire prin notar, iar persoana care poate depune declaratia pentru o asociatie, poate depune declaratia si pentru alte asociatii.
De exemplu expertul contabil care este cenzor la mai multe asociatii poate sa obtina acest certificat pe numele sau, sa intocmeasca si sa depuna lunar declaratiile pentru toate asociatiile la care este cenzor. acelasi lucru poate sa-l faca si administratorul care are mai multe asociatii in administrare.
Noi am depus la dosar o copie a dovezii de plata facuta de cenzorul care a obtinut acest certificat pe numele sau si i-am achitat o parte din bani, restul luandu-i de la alte asociatii. Acesta depune lunar declaratia electronica, lucru pe care, pana acum l-au mai facut atat presedintele, administratorul cat si cenzorul. De acum incolo numai cenzorul va transmite electronic aceasta declaratie, dupa ce o intocmeste singur, impreuna cu administratorul sau presedintele ca si pana acum.
Pai tocmai asta spuneam si eu, ca o persoana fizica, in cazul dv. cenzorul, si-a achizitionat certificatului lui de semnatura electronica, cu care poate depune cate declaratii vrea el, adica oricine poate apela la el sa-i depuna declaratia. Trebuie spus insa ca persoana care depune declaratia si care o poate face pentru 1001 beneficiari, si mai multi chiar, raspunde pentru datele inscrise in declaratie. Nu se poate exonera de aceasta raspundere, spunand ca nu ea a intocmit declaratia, ca a facut-o X sau Y si ea doar le-a depus. Acum eu nu stiu daca la ANAF nu i se cere imputernicirea persoanelor pentru care va face o asemenea declaratie, ca nu am de unde sa stiu..... dar daca spuneti dv. asa o fi!

Eu am cumparat un asemenea Certificat, proprietar fiind asociatia, iar utilizatorul certificatului fiind eu, la ANAF mi s-a cerut imputernicire notariala. Puteti consulta site-ul ANAF la adresa de mai jos. Am urmat acesti pasi si nu am avut probleme.
[ link extern ]
Parcurgand indrumarile puplicate de ANAF, acestea arata la punctul 5:
5. Privind împuternicirea de la contribuabil: în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezintă documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil. Dacă există calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, se prezintă documentul, în original şi copie, care atestă această calitate (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale);

Asa ca cei care nu pot prezenta dovada ca sunt reprezentanti ai asociatiei de proprietari, trebuie sa se prezinte cu imputernicirea autentificata de notar.
Ceilalti merg cu dovada de la asociatie.

Alte discuții în legătură

Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. obtinere. etape. - atentie! din 1 iulie 2011 declaratia 112 se depune doar online! Valentin_buzau Valentin_buzau [b]Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. Obtinere. Etape. - Atentie! Din 1 iulie 2011 Declaratia 112 se depune doar ONLINE! ... (vezi toată discuția)
Imputernicire BALEA MARIANA BALEA MARIANA Sunt administrator la o Asociatie de Proprietari si as vrea sa stiu daca imi trebuie imputernicire de la Presedinte pentru obtinerea semnaturii electronice de ... (vezi toată discuția)
Semnatura digitala pentru o asociatie noua aaddii aaddii Buna ziua! Detin un certificat digital cu care semnez D112 la o asociatie de proprietari. Cum pot face sa semnez D112 pt inca o asociatie? Certificatul ... (vezi toată discuția)