buna ziua
pentru noul mod de a transmite decl. 112, adica on line cu semnatura electronica, iti trebuie un certificat digital.In cazul unui adminstrator la o asociatie de proprietari cine plateste taxa de 50 de euro?
administratorul sau toti locatarii?
si daca acest certificat este valabil doar un an, in anul urmator iar platesti aceasta taxa?
se poate face acest certificat pe numele presedintelui asociatiei?
Daca mai vorbim aici putem sa gasim si calea logica a documentelor trebuincioase.
Vra sa zica dv. trebuie sa demonstrati ca semnati in numele cuiva. Deci trebuie sa demonstrati cu doua acte: unul prin care reprezentantul legal va imputerniceste - aceasta este imputernicirea notariala - asa vrea ANAF, notariala.
La notar merge presedintele asociatiei cu acel PV in care demonstreaza ca a fost ales de AG a proprietarilor si ca este reprezentantul legal. Ii demonstreaza notarului asta si notarul ii redacteaza o imputernicire prin care comunica oricui vrea sa stie (ANAF in cazul nostru) ca acea persoana, reprezentantul legal, presedintele X, il imputeniceste pe cutarica Y - adica pe dv. - sa semneze documentele asociatiei la ANAF.
ANAF nu va cere dv. niciun act prin care sa demonstrati in ce calitate o faceti, ci numai ca persoana juridica a carei declaratie se depune incredinteaza cuiva dreptul la semnatura. Deci pe ANAF nu-l intereseaza CIM-ul dv. sau un PV n care locatarii sunt de acord sa fiti administrator. Va rog sa ma credeti, ca am urmat acesti pasi, in afara de chestia cu semnarea contractului! :)
Si pe ANAF nu-l intereseaza decat ce a scris pe site-ul lor ca il intereseaza, ce documente. Alte documente colaterale, explicative sunt de prsos si asta are si o explicatie: tipizarea, uniformizarea procedurilor. In sfarsit vedem niste proceduri si vedem ca se si aplica si....vedem ca lucrurile se simplifica ingrozitor de mult (pentru unii) in privinta debirocratizarii "ghiseelor".
Sunt nostalgica....cui mai dam noi o ciocolata, un pachet de cafea....?!
Incercati la ANAF fara imputernicire autentificata la notariat. La noi a obtinut cenzorul acest certificat pe numele sau. Este cenzor la mai multe asociatii de proprietari. Apoi, la ANAF a mers cu adresa de la asociatii sau a depus copie dupa contractele incheiate cu fiecare asociatie.
A depus deja doua luni declaratia 112 pe baza semnaturii electronice.
Daca ANAF-ul de la dumneavoastra o sa va ceara alte documente o sa va conformati pretentiilor acestora dar logic ar fi sa nu vi se ceara sa treceti pe la notar atat timp cat sunteti administrator al asociatiei si-o puteti demonstra cu un document (CIM, sau imputernicire data de presedinte, de exemplu).
se pare ca elga50 este cea care a avut dreptate, cel putin in cazul meu.
Conform functionarului ANAF care mi-a verificat documentele, IMPUTERNICIREA NOTARIALA este singurul document acceptat in speta descrisa de mine in posturile anterioare, motiv pentru care am facut cale intoarsa si am oprit la notar sa ma interesez de preturi, documente s.a..
Auzisem ca preturile pt o astfel de imputernicire pot ajunge pana la 180-200 lei (functie de notar), sau cel putin asa stia functionarul ANAF, care functionar, cu multa bunavointa si rabdare, m-a indrumat catre un birou notarial care percepe taxe mai "civilizate". Astfel, dupa ce mi-au fiert toti neuronii cu gandul la acei 200 lei, am ajuns sa platesc "doar" 62 lei pentru o imputernicire notariala.
(Semi)Concluzie: La agentia ANAF de care apartinem, este musai sa ai la tine documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, conform site-ului ANAF.
Imputernicire
BALEA MARIANA
Sunt administrator la o Asociatie de Proprietari si as vrea sa stiu daca imi trebuie imputernicire de la Presedinte pentru obtinerea semnaturii electronice de ... (vezi toată discuția)