buna ziua
pentru noul mod de a transmite decl. 112, adica on line cu semnatura electronica, iti trebuie un certificat digital.In cazul unui adminstrator la o asociatie de proprietari cine plateste taxa de 50 de euro?
administratorul sau toti locatarii?
si daca acest certificat este valabil doar un an, in anul urmator iar platesti aceasta taxa?
se poate face acest certificat pe numele presedintelui asociatiei?
referitor la contract, lucrurile stau in felul urmator:
Initial, cererea era completata de mine, ca administrator al asociatiei. Din cauza ca nu am avut la mine un act doveditor al acestui fapt, la recomandarea reprezentantului firmei ce elibereaza certificatele, am completat o alta cerere pe loc in care nu mai apare nicaieri Asociatia de Proprietari, ci doar numele meu cu adresa, CNP, nr. tel.
Cu alte cuvinte semnatarul contractului sunt EU, in nume propriu si personal.
In schimb, factura a fost emisa pe numele asociatiei...
Da, e o situatie inedita, adica asociatia plateste un certificat de semnatura al carui proprietar sunteti dv. :)
In aceasta situatie, dv. sunteti o persoana fizica care isi achizitioneaza un certificat de semnatura electronica. Dar, dupa stiinta mea va trebuie imputernicire notariala de la AP ca sa puteti depune declaratiile pentru asociatie. Dupa altii, nu.
Cred ca cel mai bine este sa cereti sfatul cuiva chiar de la ANAF sau furnizorului certificatului. Ei stiu cel mai bine ce document va trebuie.
Cred ca voi incerca varianta "mai comoda" in prima faza, cea cu PV al Adunarii generale a proprietarilor + imputernicire Presedine asociatie. Daca nu imi primeste aceste documentele la ANAF, cu siguranta imi vor spune ei exact ce-mi trebuie.
Voi reveni cu detalii dupa ce voi rezolva problema.
Prin PV, presedintele isi justifica functia, dupa care imputerniceste administratorul sa depuna declaratiile.
De asemenea din PV reiese ca AG a fost de acord in unanimitate cu propunerea ca "X" sa preia functia de administrator; chiar daca acest lucru nu este prevazut in Legea 230/2007, ar putea fi (sau cel putin sper sa fie) un argument in plus la depunerea documentelor la ANAF.
Oricum, probabil ma gandesc prea departe. Cred ca faptul ca sunt incadrat cu CIM la asociatia de proprietari ar putea sa fie suficient, in cazul acesta fiind necesara doar imputernicirea data de presedinte (in calitatea sa de angajator).
Imputernicire
BALEA MARIANA
Sunt administrator la o Asociatie de Proprietari si as vrea sa stiu daca imi trebuie imputernicire de la Presedinte pentru obtinerea semnaturii electronice de ... (vezi toată discuția)