Lucrez pentru o firma cu sediul in Bucuresti. In urma demisiei/concedierii unui angajat trebuie sa-i fac acestuia predarea cartii de munca/adev. de vechime. Astfel, sunt doua probleme care pot interveni in acest proces:
1. Angajatul nu mai poate fi contactat si nici el nu se intereseaza de cartea de munca iar aceasta ramane la sediul firmei pe perioada nedeterminata (ex.: angajatul pleaca din tara).
2. Angajatul este din provincie iar in momentul in care isi primeste prin curier cartea de munca, "uita" sa returneze Nota de lichidare semnata, document ce dovedeste ca eu, ca angajator, mi-am facut datoria;
Doresc sa aflu daca este reglementata modalitatea de predare a cartilor de munca, daca aceasta ma obliga numai pe mine sa fac demersurile necesare restituirii acesteia si, de asemenea, cum pot evita situatia in care fostul angajat nu recunoaste faptul ca a primit C.M. .
Multumesc anticipat!
1. Contactati-l prin posta la adresa cu care este inregistrat la dvs. la firma si invitati-l sa vina sa ridice carnetul de munca. Acesta se ridica personal si este riscant sa-l trimiteti prin posta, se poate pierde si puteti fi trasi la raspundere de titular.
Daca nu se prezinta trebuie sa-l pastrati dvs. in arhiva compartimentului resurse umane.
Eu am si astazi un carnet de munca din 1997 pe care il pastrez in dosarul fostului salariat.
2. De nota de lichidare are mai multa nevoie fostul salariat, asa ca daca are nevoie de ea va cauta el.
Predarea carnetului de munca se face numai titularului sau altei persoane imputernicite de acesta, cu procura legala, sau daca firma se desfiinteaza il predati la arhivele nationale o data cu celelalte documente.
Legea nu va obliga sa faceti atatea eforturi pentru un salariat care nu-si vede interesul. Asteptati sa va solicite el carnetul de munca si sa vina sa-l ia.
Carte de munca
huminiuc
Buna ziua,
În anul 2006,luna august,mi-am dat demisia dintr-o societate comercială ;contractul individual de muncă încheiat cu această societate ... (vezi toată discuția)