Acum 2 luni am facut un contract business personalizat cu o firma cred ca cea mai mare din Bucuresti care ofera servicii de internet la domiciliu.
Prima problema e ca ei mi-au oferit alceva decat ce am cerut, si pentru ca in contract sunt termeni tehnici nu iti dai seama ce iti ofera.
A doar problema e ca iti ofera o valoare minima garantata, si o valoare maxima
la care zic ei ca poate sa ajunga viteza conexiunii la internet.
Este normal sa faca contractul si ofertele pe baza unei valori maxime?
Din pacata asta este situati. Daca isi respecta minimul atunci nu au probleme. Faptul ca iti ofera si valoarea maxima este o bomboana ca sa te atraga, insa nu sunt obligati sa asigure acea valoarea. Dar pot, au dreptul de ati da si mai mult (gratuit sau benevol ca sa zic asa).
Iar practica in tot UE este aceasi. Viteza pe Internet este data intotdeauna sub forma "pana la ...", obligativitatea este data de valoarea minima. Si daca este trecuta in contract si respectata, atunci sunt in drept.
avand in vedere ca, contractul e pe o perioada de 1 an
si nu pot renunta la el decat daca platesc lunile pana se termina contractul
se plica legea 161/2010?
pai ideea era in felul urmator, am facut contractul dar nu sunt multumit de serviciile pe care mi le ofera, nu pot sa reziliez contractul pentru ca ma pune sa platesc lunile pana la terminarea contractului.
legea 161/2010 completeaza lista clauzelor considerate abuzive
cum ar fi sa nu pot sa reziliez contractul decat daca platesc o anumita suma
Faptul ca nu sunteti multumit de serviciile prestate nu are nici o importanta. Important este respectarea conditiilor contractuale. Daca aceste sunt indeplinit, contractul se deruleaza pana la data la cere este prevazut in contract.
Ce clauze considerati ca sunt abuzive? Faptul ca trebuie sa va respectati obligatiile contractuale?
In cazul in care o parte nu isi respecta obligatiile contractuale (firma nu livraza sau livreaza sub calitate) atunci d-voastra aveti dreptul prin lege sa reziliati.
Daca in contract este prevazuta plata unei sume in cazul rezilierii, atunci aceasta este considerata ca abuziva daca d-voastra reziliati din motive temeinice (neindeplinirea conditiilor contractuale) si firma pretinde totusi plata sumei prevazute.
Daca nu aveti nici un motiv temeinic de a rezilia, atunci firma poate accepta reziliere daca platiti acea suma. Insa firma nu are obligatia sa va accepte rezilierea/denuntarea contractului inainte de termen.
Probabil in aceasta consta interpretarea gresita a legi: de foarte multe ori prestatorul nu si-a indeplinit obligatiile, lucru care a dus la reziliere din partea beneficiarului. Folosindu-se de clauza din contract, plata unei penalitati la rezilierea inainte de termenul de expirare, multi prestatori au pretins plata penalitatilor, fara sa tina cont de faptul ca acestia poarta raspunderea pentru reziliere, prin neindeplinirea obligatiilor.
Aceasta reprezinta de exemplu o clauza abuziva care ar restrictiona dreptul de reziliere. Pentru ca numai in asemenea conditii ai dreptul sa reziliezi inainte de termen sau imediat. Altfel nu ai dreptul de a rezilia inainte de termen, ai obligatia de a derula contractul pana la capat.